A K&H Bank 106,6 milliárd forintos nettó nyereséget könyvelt el 2024 első kilenc hónapjában
K&H Biztosító nettó nyeresége 1,2 milliárd forint volt
A K&H minden területen jól teljesített, a kormány intézkedéseinek hatása nélkül a K&H Bank pénzügyi alaptevékenységeinek adózás utáni nyeresége 16 százalékkal emelkedett
A K&H Bank ügyfeleinek száma 2024 szeptember végére átlépte az egymilliót
- A K&H Bank adózás utáni nyeresége 106,6 milliárd forintot tett ki 2024 első kilenc hónapjában.
- A kormány intézkedéseinek hatása nélkül a Bank pénzügyi alaptevékenységeinek adózás utáni nyeresége 16 százalékkal emelkedett.
- A K&H Biztosító 1,2 milliárd forintnyi nettó nyereséget ért el az év első kilenc hónapjában. Üzleti teljesítménye a bankéhoz hasonlóan erős volt: a díjbevétel 11 százalékkal nőtt, és minden üzletága folyamatosan növekedett.
- A Bank hitelállománya 8 százalékkal emelkedett a tavalyi év azonos időszakához képest, és 2992 milliárd forintot ért el. A lakossági jelzáloghitel-folyósítások volumene körülbelül háromszor akkora volt, mint egy évvel korábban.
- Az ügyfélbetétek portfoliója 10 százalékkal bővült 2023 harmadik negyedévének végéhez képest, míg a befektetési alapokban kezelt vagyon 35 százalékkal, több mint 1660 milliárd forintra emelkedett szeptember végére.
- A K&H Bank ügyfeleinek száma 2024 harmadik negyedévének végére átlépte az egymilliót. A banknak több mint 735 000 digitálisan aktív ügyfele van. A K&H mobilbankját használóknak több mint 90 százaléka már kapcsolatba lépett Kate-tel, a Bank mesterséges intelligencia-alapú digitális pénzügyi asszisztensével.
- Az EuropaProperty nemzetközi „CRE Awards” eseményén a K&H kapta „a 2024-es év legjobb ingatlanfinanszírozó bankja” címet, a K&H mobilbanki applikációja pedig a VISA-tól nyerte el a legjobb innovátornak járó, Digital Innovator UX 2024 díjat. Emellett a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért (BCSDH) a K&H-nak ítélte a „Fenntartható jövőért” díjat agrár kalkulátoráért.
Guy Libot, a K&H Csoport vezérigazgatója elmondta: „A 2024-es év első kilenc hónapjában erős pénzügyi teljesítményt nyújtottunk. Adózás utáni nyereségünk – a kormány intézkedéseinek hatása nélkül – 16 százalékkal nőtt. A K&H a betét- és befektetésállomány terén is kétszámjegyű növekedést ért el. A harmadik negyedévben 63 milliárd forintért értékesítettünk befektetési alapokat, ami az elmúlt évek egyik legmagasabb háromhavi értéke. A banki ügyfelek teljes száma 2023 szeptemberéhez képest több mint 5 százalékkal, egymillió fölé emelkedett 2024 harmadik negyedévének végére. Ugyanakkor meghaladta a 623 ezret azon ügyfelek száma is, akiknek a jövedelme rendszeresen K&H-s számlára érkezik; ez a szám 6 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban. A 18-29 éves fiatalok körében a piaci részesedésünk 16-ról 18 százalékra nőtt 2023 második
félévéhez képest. Emellett örömmel osztom meg azt is, hogy a K&H kapta meg az EuropaProperty legjobb ingatlanfinanszírozó banknak járó 2024. évi díját.”
2024. első kilenc hónapjának pénzügyi eredményei
A K&H Bank 106,6 milliárd forintos adózás utáni eredményt könyvelt el. A Bank bevétele 13 százalékkal nőtt: a betétállomány 10 százalékkal, a teljes hitelállomány pedig 8 százalékkal, 2992 milliárd forintra bővült egy év alatt. Az új vállalati és lakossági hitelek volumene 425 milliárd forint volt a 2024 január-szeptemberi időszakban. A bankadók nélkül számított működési költségek a tavalyi évhez képest 15 százalékkal emelkedtek az inflációhoz és az új digitális fejlesztésekhez kapcsolódóan.
„A vállalati hitelek iránti kereslet nyomott maradt; 5 százalékos éves volumennövekedésünkkel tovább erősítettük piaci pozíciónkat a vállalati hitelezés terén. Továbbra is aktívan részt veszünk a vállalkozások napi működését és beruházásait segítő, államilag támogatott finanszírozási programokban: közel 270 milliárd forint értékben kötöttünk szerződéseket a Széchenyi Kártyaprogramban (beleértve a már lezárt és még folyamatban lévő programokat is). Lízingportfoliónk idén szeptember végére pedig meghaladt a 100 milliárd forintot” – mondta Gombás Attila, a K&H Csoport pénzügyi vezetője. „Lakossági betétállományunk kétszámjegyűen, 13 százalékkal bővült, meghaladva a bankszektor 10 százalékos átlagos növekedését. A lakossági hitelek állománya a bankszektor egészében 8 százalékkal bővült, míg nálunk egy év alatt 12 százalékos emelkedést ért el. A lakossági jelzáloghitel-folyósítások volumene körülbelül háromszor magasabb volt az egy évvel korábbinál. A babaváró hitelek igénylőire vonatkozó életkor-követelmények szigorítása ellenére a folyósítások volumene nőtt tavalyihoz képest: a 2024. január-szeptemberi időszakban folyósított összeg 27 milliárd forint volt (+21 százalék). Az első kilenc hónapban 9,4 milliárd forintnyi zöld lakáshitelt folyósítottunk, ami az összes lakáshitel-folyósítás több mint 6 százaléka. A megtakarítások terén az ügyfélbetétek volumene elérte a 3833 milliárd forintot, ami 10 százalékkal magasabb az egy évvel korábbi szintnél. A jól teljesítő befektetési alapoknak köszönhetően szeptember végén több mint 1660 milliárd forintot kezeltünk ilyen termékekben; ez egy év alatt 35 százalékos növekedésnek felel meg. A harmadik negyedév 63 milliárdos értékesítési eredménye az elmúlt évek egyik legjobb negyedéves adata, ami azt mutatja, hogy a kereslet a csökkenő hozamkörnyezetben is stabil. A kezelt vagyon bővülése mellett a vizsgált időszakban a rendszeresen befektető ügyfelek száma is folyamatosan nőtt, és egyre többen fordultak a kiegyensúlyozott befektetési alapok felé.”
Nik Vincke, a K&H Biztosító vezérigazgatója hozzátette: „Az első 9 hónapban nettó nyereségünk 1,2 milliárd forintot tett ki. Egy évvel korábban a teljes éves extraprofit-adó megfizetése miatt 0,1 milliárd forintos eredményt értünk el. A nem életbiztosítási üzletág bruttó díjbevétele egy év alatt 11 százalékkal, 39,8 milliárd forintra emelkedett, és minden üzletágunk folyamatosan bővül. Az életbiztosítási üzletág termékei szintén jól teljesítettek: a díjbevétel egy év alatt 14 százalékkal nőtt, köszönhetően a rendszeres díjas, befektetési egységhez kötött nyugdíjbiztosításoknak és a rendszeres díjas kockázati életbiztosításoknak.”
digitális átalakulás és innováció
A K&H digitálisan aktív ügyfeleinek száma 7 százalékos éves növekedéssel elérte a 735 ezret. Az új lakossági számláknak már majdnem 60 százalékát online nyitják meg. A digitális fizetések száma nő, a fizikai kártyákkal végzett vásárlások aránya pedig csökken. 2023 szeptemberében a fizikai kártyákkal végzett vásárlások aránya 73 százalék volt, egy évvel később viszont ez az érték már csak 66 százalék.
„Mi nyertük el a VISA által idén először kiosztott, a digitálisan élenjáró bankoknak járó Digital Innovator UX 2024 díjat, ez azt jelenti, hogy a K&H mobilbankja a legnépszerűbb ilyen applikáció a magyar piacon. Digitálisan elérhető szolgáltatásaink köre folyamatosan bővül: a K&H+ részeként bevezettük a parkolási díjfizetést, amivel ügyfeleink országszerte elindíthatják és leállíthatják a parkolásukat. A K&H mobilbank új szolgáltatásaként már a bevételek és kiadások is figyelemmel kísérhetőek. Így könnyen és gyorsan áttekinthető az adott időszak pénzügyi egyenlege, ami segíti a tudatosabb pénzügyi tervezést. A K&H az egyetlen kibocsátó, amelynek
digitális SZÉP kártyáival az ügyfelek mobiltelefonjukat és más okoseszközüket is használhatják fizetésre, ugyanúgy, mint egy hagyományos bankkártyát. A külsejében is megújult digitális SZÉP kártyák száma elérte a 75 ezret, amit egyre több helyen fogadnak el” – mondta Németh Balázs, a K&H Csoport innovációs vezetője. Ügyfeleink egy év alatt több mint 1 millió beszélgetést folytattak le és havonta 6 ezer átutalást indítottak Kate segítségével, aki az ország egyetlen, hang- és üzenet vezérelt, mesterséges intelligencián alapuló digitális pénzügyi asszisztense. Kate már 200 funkciót ismer, és mobilbanki ügyfeleinknek már több mint 90 százaléka kapcsolatba lépett Kate-tel, több mint felük pedig beszélt is vele. Kate legnépszerűbb funkciója a banki PIN-kód lekérdezése.”
„A digitalizáció térnyerése a biztosítások terén is folyamatos: az ügyfelek Kate segítségével a mobilbankban kaphatnak zöld kártyát és fedezettségi igazolást, és ezek a dokumentumok azonnal rendelkezésükre állnak a mobilbankban. Miután tavaly bevezettük a mobilbankos kockázati életbiztosítást, idén szeptemberben, legújabb digitális innovációnkként elindult a digitális nyugdíjbiztosítás is, ami Magyarországon egyedülálló szolgáltatás. Kate szöveges értesítést küld az ügyfelek mobiltelefonjára a biztosítási díj esedékességéről, a díj pedig a mobilbankban, néhány érintéssel befizethető” – tette hozzá Németh Balázs.
fenntarthatóság
„A K&H a magyar zöld finanszírozási piac egyik vezető szereplője lett: az MNB taxonómiája szerint a kinnlevő zöld vállalati hiteleink volumene elérte a 120 milliárd forintot, ami 20 százalék fölötti piaci részesedést jelent. Növény-, és állattenyésztő mezőgazdasági ügyfeleink számára saját fejlesztésű kalkulátort nyújtunk széndioxid-kibocsátásuk kiszámítására. Ezért a megoldásért, amelyet a K&H az Agrárközgazdasági Intézettel együttműködésben dolgozott ki, a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért (BCSDH) nemrégen nekünk ítélte a „Fenntartható jövőért” díjat. A megtakarítások terén ügyfeleink eszközeinek több mint 50 százalékát felelős befektetési alapokban kezeljük, ami azt mutatja, hogy a teljes K&H Csoport elkötelezett a zöld átállás mellett” – mondta Guy Libot, a K&H Csoport vezérigazgatója.
„A fenntarthatóságot célzó erőfeszítéseink nem csak a környezet iránti elkötelezettségünkről szólnak, hanem a társadalmi hozzájárulásról is” – tette hozzá Guy Libot. „A „K&H életrevalók” alapjára olyan gyermekvédelmi gondoskodásból kilépő fiatalok pályázhatnak, akik az önálló életkezdés kihívásaival néznek szembe, és különböző képzések segítségével valóra válthatják álmaikat. A programhoz jelenlegi és jövőbeli ügyfeleink is hozzájárulhatnak: a K&H saját bevételéből 2.000 forintot tesz félre minden számlanyitás után, meglévő ügyfeleink pedig ezt a támogatást - szintén a bank költségére - megduplázhatják a K&H „visszapénz” funkció aktiválásával.”
A K&H nem auditált, konszolidált, IFRS (nemzetközi pénzügyi beszámolási standardok) szerinti eredményei:
milliárd F | 2023. szept. 30. | 2024. szept. 30. | változás |
ügyfélhitelek | 2773 | 2992 | +8% |
ügyfélbetétek | 3497 | 3833 | +10% |
befektetési alapok állománya | 1232 | 1661 | +35% |
működési bevétel | 236 | 268 | +13% |
működési költségek (bankadó nélkül) | 70 | 80 | +15% |
bankadó | 75 | 71 | -5% |
adózás utáni eredmény | 72 | 107 | +47% |
a hitelportfolió minősége | |||
nem-teljesítő hitelek | 1,6% | 1,1% | -0,5 százalékpont |
hitelezési költségek | -0,2% | -0,4% | -0,2 százalékpont |
tőke és likviditás | |||
tőkemegfelelési mutató (bankcsoport szintű) |
18,1% | 18,3% | +0,2 százalékpont |
hitel/betét arány | 79,6% | 79,0% | -0,6 százalékpont |
szolvencia mutató (Biztosító) | 227,4% | 223% | -4,4 százalékpont |
hatékonyság | |||
költség/bevétel arány | 33,8% | 34,5% | +0,7 százalékpont |
tőkearányos megtérülés | 21,1% | 23,6% | +2,5 százalékpont |
Kapcsolattartó
K&H Kommunikáció
- sajto@kh.hu