biztonságos online fizetés és vásárlás

mi kell ahhoz, hogy működjön az online fizetés? részletek

megváltozott az online fizetés folyamata

miért?

  • az internetes betéti- vagy hitelkártyával történő vásárlások belföldön és külföldön a pénzforgalmi jogszabályoknak (PSD2) megfelelően még biztonságosabbak lesznek
  • az új folyamatot erős ügyfélhitelesítésnek, azaz Strong Customer Authentication (SCA)-nak nevezzük, ami minden kártyakibocsátó Bank és kereskedő (bankkártya elfogadóhely) számára kötelező

gyakori kérdések és válaszok

mi kell ahhoz, hogy működjön az online fizetés?

  1. lehetőség szerint töltsd le az internetbanki és mobilalkalmazási szolgáltatásra [K&H mobilbank] és az okostelefon készüléken engedélyezett felugró üzenetekre

Google Play Áruház  App Store

  1. állítsd be a vásárláshoz rögzített telefonszámod (3DS telefonszám)
  2. állíts be egy internetes vásárlási jelszót
  3. rögzíts egy számodra megfelelő internetes vásárlási limitet

nem működik az online fizetés, mi a teendő?

Amennyiben problémád adódna, itt megtalálod a megoldást az esetleges fennakadások esetén.

hogyan fizethetek online, ha nem rendelkezek K&H mobilbankkal?

  1. a fizetési felületen add meg a kártyád adatait
  2. írd be az általad korábban rögzített internetes vásárlási jelszavad (4 jegyű szám)
  3. add meg az SMS-ben kapott, 6 számjegyű megerősítő kódot

hol lehet megadni az internetes vásárlási jelszót?

Az internetbanki és mobilalkalmazási szolgáltatásokban [K&H e-bank], [K&H mobilbank], [K&H e-kártyafelület] egy külön menüpont áll rendelkezésre, ahol ezt az új jelszót megadhatod. Az internetes vásárlási jelszó megadását mindenképpen javasoljuk, hogy akkor is tudj vásárolni, ha az azonnali (push) értesítés kiküldése hibába ütközik. 

Az internetes vásárlási jelszó megadható:

  • a K&H mobilbankban a bankkártyák menüpontban a kártyaképre kattintva a kártyabiztonság/SMS megerősítés menüpontban.
  • K&H e-bankban a kártyák, számlák menüpontban a kártyaképre kattintva

hogyan tudok online vásárolni, ha társkártyabirtokos vagyok?

Ha rendelkezel saját  K&H mobilbank hozzáféréssel akár saját lakossági, akár vállalkozói számla miatt, akkor azon keresztül a nevedre szóló minden kártyád tranzakcióját tudod hitelesíteni az ahhoz tartozó K&H mobilbank segítségével.

Ha nincs saját K&H mobilbankod, kizárólag egy társkártyával rendelkezel, akkor internetes vásárlási jelszóval és SMS-ben kapott megerősítő kóddal lehetséges az online vásárlás:

  1. a fizetési felületen add meg a kártyád adatait
  2. írd be az általad korábban rögzített internetes vásárlási jelszavad (4 jegyű szám)
  3. add meg az SMS-ben kapott, 6 számjegyű megerősítő kódot

A telefonszám megadása, amelyre a megerősítő SMS érkezik (3DS telefonszám) , illetve az internetes vásárlási limit beállítása a számlatulajdonos feladata, amit a K&H e-bankban és K&H mobilbankban tud megtenni. Az internetes vásárlási jelszót a kártyabirtokosnak kell megadnia a K&H e-kártyafelületen.

mi a teendő, ha nem érkezik meg az azonnali (push) értesítés vásárláskor?

Amennyiben a mobiltelefonodra nem érkezik meg a jóváhagyáshoz szükséges üzenet, akkor a K&H mobilbankba belépve is meg tudod tenni, a vásárlási tranzakció megkezdését követő 5 percen belül.

Amennyiben az értesítés rendszerprobléma miatt nem tud eljutni a mobiltelefonodra, úgy a rendszer automatikusan az alternatív megerősítési módszerre áll át, és a rögzített internetes vásárlási jelszóval, és az SMS-ben küldött 6 számjegyű kóddal hitelesíthető a tranzakció.

mely esetekben fordulhat elő, hogy csupán a bankkártyán szereplő adataimmal is tudok az interneten vásárolni?

  • ha nem EGT-n belüli elfogadóhelvnél vásárolsz
  • rendszeres, előfizetés jellegű tranzakciók esetén, ahol automatikusan történik a fizetés (ebben az esetben az első alkalom nem képez kivételt az erős ügyfélhitelesítés alól)
  • egygombos tranzakció esetén, azaz, ha korábban a kártyaadatok mentésre kerültek
  • olyan tranzakciók esetén, amit a banki rendszer, több paraméter alapjén alacsony kockázatúnak minősít

mennyi időm van jóváhagyni egy tranzakciót?

A teljes tranzakcióra 10 perc áll rendelkezésre, viszont onnantól, hogy jóváhagyási folyamat elindult, 5 percen belül le kell zárni a folyamatot. Amennyiben SMS-ben küldött jelszó segítségével hagyod jóvá a fizetést, maga a kód 5 percig érvényes.

mit csináljak, ha eltűnt az azonnali (push) értesítés a mobilomról?

A mobilbankba belépve, egy ott felugró ablak segítségével, vagy a Tranzakciók / internetes tranzakciók menüpontban jóváhagyható a tranzakció. 

mit kell tennem, ha van mobilbankom, de nem érkezik meg az azonnali (push) értesítés?

Ellenőrizni kell, hogy a felugró/push értesítések engedélyezve vannak e mobileszközön.

melyek azok az EGT tagállamok, ahol az erős ügyfélhitelesítés szerinti folyamatot kell alkalmazni?

Ausztria, Belgium, Bulgária, Ciprus, Csehország, Dánia, Egyesült Királyság, Észtország, Finnország, Franciaország, Görögország, Hollandia, Írország, Lengyelország, Lettország, Litvánia, Luxemburg, Magyarország, Málta, Németország, Olaszország, Portugália, Románia, Spanyolország, Szlovákia, Szlovénia, Svédország, Izland, Norvégia, Liechtenstein

mikortól lépnek életbe és milyen online kártyás fizetések esetén érintenek a változások?

2021. február végéig fokozatosan történik az átállás az új folyamatra. Amennyiben mind a kártya elfogadó, mind a kibocsátó átáll az új módszerre, úgy az adott online vásárlási tranzakció megerősítése az oldalon leírtak szerint történik. Az új szabályok nem vonatkoznak az Európai Gazdasági Térségen (EU tagállamai, valamint UK, Norvégia, Lichtenstein és Izland) kívül üzemelő ázsiai, vagy amerikai oldalakon történő online kártyás vásárlásokra.

lakossági számlához kapcsolódó bankkártyát használok

a vásárlás új folyamata, ha K&H mobilbankot használsz

a fizetési felületen add meg a kártyád adatait
kattints a mobilodra érkezett azonnali (push) értesítésre
azonosítsd magad mPinnel vagy biometriával (ujjlenyomattal, arcfelismeréssel)

a vásárlás új folyamata, ha nem használsz K&H mobilbankot

  • Első lépésként meg kell adnod egy 4 számjegyből álló internetes vásárlási jelszót és a bankkártyádhoz tartozó telefonszámot, melyre az SMS kódot fogjuk küldeni. Ezeket legegyszerűbben az alábbi módon adhatod meg:
    • az internetes vásárlási jelszót megadhatod és módosíthatod a K&H e-bankban a kártyák, számlák menüpontban a kártyaképre kattintva, a K&H e-kártyafelületen a módosítás gombra kattintva, illetve a K&H Telecenter, vagy bármelyik K&H bankfiók segítségével
    • a bankkártyához tartozó telefonszámot a megadhatod és módosíthatod a K&H e-bank felületén a kártyák, számlák menüpontban a kártyaképre kattintva, illetve a K&H Telecenter vagy bármelyik K&H bankfiók segítségével
  • Vásárláskor először az általad korábban megadott 4 számjegyből álló internetes vásárlási jelszót kell megadni, és csak ezt követően az SMS-ben küldött 6 számjegyű kódot.

 

a fizetési felületen add meg a kártyád adatait
írd be az általad korábban rögzített internetes vásárlási jelszavad (4 jegyű szám)
add meg az SMS-ben kapott, 6 számjegyű megerősítő kódot

mire van szükséged ahhoz, hogy továbbra is gördülékenyen fizethess online?

internetbanki és mobilalkalmazási szolgáltatásra [K&H mobilbank] és az okostelefon készüléken engedélyezett felugró üzenetekre

  • még nincs K&H mobilbankod? – kattints és töltsd le most
  • a belépéshez hasznos információkat találsz az aktiválásról és belépésről a videónkban 

K&H mobilbank letöltése a Google Play-bőlK&H mobilbank letöltése az App Store-ból

megfelelően beállított internetes vásárlási limitre

  • az internetes vásárlásokhoz külön limit tartozik. A limitmódosítással tovább növelhető a biztonság, hiszen elegendő a vásárlás időszakára megemelni, majd visszaállítható egy alacsonyabb szintre
  • a K&H e-bank, K&H mobilbank felületeken a bankkártyák/limitmódosítás menüpontban tudod ellenőrizni az egyes bankkártyákhoz beállított telefonszámot és az internetes vásárlási limitet is

internetes vásárláshoz rögzített telefonszámra (3DS telefonszám)

 

internetes vásárlási jelszóra

Internetes vásárlási jelszó rögzítése mindenképpen ajánlott annak érdekében, hogy az online tranzakció biztosan teljesüljön még akkor is, ha K&H mobilbank segítségével jóváhagyott online vásárlás sikerességének ez nem feltétele.

miért?

ha valamilyen technikai ok miatt nem tudunk neked azonnali (push) értesítést küldeni, akkor ezzel az internetes vásárlási jelszóval és SMS-ben küldött jelszóval tudod hitelesíteni a fizetést.

hogyan állíthatsz be internetes vásárlási jelszót?

  • a K&H mobilbankban a bankkártyák menüpontban a kártyaképre kattintva a kártyabiztonság/SMS megerősítés menüpontban
  • K&H e-bankban a kártyák/számlák menüpontban a kártya képére kattintva megjelenő oldalon az új jelszó mezőben
  • K&H e-kártyafelületen az internetes vásárlási jelszó módosítása gombra kattintva

a vásárlás új folyamata, ha K&H mobilbankot használsz

a fizetési felületen add meg a kártyád adatait
kattints a mobilodra érkezett azonnali (push) értesítésre
azonosítsd magad mPinnel vagy biometriával (ujjlenyomattal, arcfelismeréssel)

mik a gyakori problémák az új fizetési folyamatban, és mi a megoldás?

Mi az, amire mindenképpen szükséged van, ha az interneten szeretnél vásárolni?

  • internetbanki és mobilalkalmazási szolgáltatásra [K&H mobilbank] és az okostelefon készüléken engedélyezett felugró üzenetekre
  • még nincs K&H mobilbankod? – kattints és töltsd le most


  • megfelelően beállított internetes vásárlási limitre
  • internetes vásárláshoz rögzített telefonszámra (3DS telefonszám)
  • internetes vásárlási jelszóra

normál esetben, ha a K&H mobilbank segítségével hagyod jóvá az online bankkártyás fizetéseidet, akkor nincs szükséges internetes vásárlási jelszóra, de mégis fontos, hogy rögzíts ilyen jelszót.

miért?

ha valamilyen technikai ok miatt nem tudunk neked azonnali (push) értesítést küldeni, akkor ezzel az internetes vásárlási jelszóval és SMS-ben küldött jelszóval tudod hitelesíteni a fizetést.

hogyan állíthatsz be internetes vásárlási jelszót?

  • K&H e-bankban a kártyák/számlák menüpontban a kártya képére kattintva megjelenő oldalon az új jelszó mezőben
  • K&H e-kártyafelületen az internetes vásárlási jelszó módosítása gombra kattintva
  • a K&H mobilbankban a bankkártyák menüpontban a kártyaképre kattintva a kártyabiztonság/SMS megerősítés menüpontban

SMS-ben kapott jelszóval próbálod jóváhagyni a tranzakciót, de sokadszorra sem sikerül?

  • ha megadtad a fizetési felületen a kártya adatokat, akkor először az internetes vásárlási jelszót kéri a rendszer, ami egy általad megadott 4 számjegyből álló kód
  • az internetes vásárlási jelszó megadása után kell beírnod azt a 6 számjegyből álló kódot, amit SMS-ben kaptál a Banktól
  • nem emlékszel az internetes vásárlási jelszóra? Adj meg egy újat az alábbi módok valamelyikén:
    • K&H e-bankban a kártyák/számlák menüpontban a kártya képére kattintva megjelenő oldalon az új jelszó mezőben
    • K&H e-kártyafelületen az internetes vásárlási jelszó módosítása gombra kattintva
      • a K&H e-kártyafelületre történő belépéshez énazonosítóra és ePIN-re van szükség. Az énazonostó elérhető a bankszámlakivonat jobb felső sarkában. Az ePIN pedig egy általad megadott 6 számjegyű kód.
      • ha nem emlékszel az ePIN kódodra, kérj segítséget a K&H TeleCenteren a +36 1/20/30/70 335 3355 telefonszámon

rendelkezel K&H mobilbankkal, de nem találod az azonnali (push) értesítést, amire szükséged van a tranzakció jóváhagyásához?

  • ha rendelkezel K&H mobilbankkal, a vásárláskor a kártyaadatok megadását követően kapnod kell egy azonnali (push) értesítést a mobilodra. Ezt az értesítést megérintve tudod jóváhagyni a tranzakciót.
  • fontos, hogyha nem érkezik meg vagy nem találod az azonnali (push) értesítést, akkor lépj be a K&H mobilbankba, ott várni fog egy ablak, amire kattintva jóvá tudod hagyni a tranzakciót
  • előfordulhat, hogy technikai okokból a fent említett azonnali (push) értesítést nem tudjuk eljuttatni hozzád. Ebben az esetben internetes vásárlási jelszó és SMS-ben küldött kód segítségével tudod jóváhagyni a vásárlásodat.
  • nem emlékszel az internetes vásárlási jelszóra? Adj meg egy újat az alábbi módok valamelyikén:
    • K&H e-bankban a kártyák/számlák menüpontban a kártya képére kattintva megjelenő oldalon az új jelszó mezőben
    • K&H e-kártyafelületen az internetes vásárlási jelszó módosítása gombra kattintva
    • a K&H mobilbankban a bankkártyák menüpontban a kártyaképre kattintva a kártyabiztonság/SMS megerősítés menüpontban
    • a K&H e-kártyafelületre történő belépéshez énazonosítóra és ePIN-re van szükség. Az énazonostó elérhető a bankszámlakivonat jobb felső sarkában. Az ePIN pedig egy általad megadott 6 számjegyű kód.
    • ha nem emlékszel az ePIN kódodra, kérj segítséget a K&H TeleCenteren a +36 1/20/30/70 335 3355 telefonszámon
  • FONTOS!,
    • ellenőrizd, hogy sikerül-e belépned a K&H mobilbankba. Ha nem sikerül, érdemes frissíteni az alkalmazást az eszköz alkalmazás áruházában.
    • ellenőrizd a készülékeden, hogy engedélyezett-e az azonnali felugró/push üzenetek megjelenítése. Enélkül mindig csak a K&H mobilbankba történő belépés után tudod jóváhagyni a tranzakcióidat, ami lassítja a folyamatot.

túl sokszor próbálkoztál és azt a hibaüzenetet kapod, hogy blokkolásra került az erős ügyfélhitelesítés szolgáltatás, e-csatornán aktiváld újra?

Ezesetben az utolsó próbálkozást követően várnod kell 60 percet, és új internetes vásárlási jelszót kell megadnod, mielőtt újrapróbálkoznál.

hogyan adhatsz meg új internetes vásárlási jelszót?

  • K&H e-bankban a kártyák/számlák menüpontban a kártya képére kattintva megjelenő oldalon az új jelszó mezőben
  • K&H e-kártyafelületen az internetes vásárlási jelszó módosítása gombra kattintva
  • K&H mobilbankban a bankkártyák menüpontban a kártyaképre kattintva a kártyabiztonság/SMS megerősítés menüpontban

túl sokszor próbálkoztál és azt a hibaüzenetet kapod, hogy blokkolásra került az erős ügyfélhitelesítés szolgáltatás?

Ezesetben vagy az internetes vásárlási jelszó, vagy a SMS-ben küldött jelszó többször nem volt megfelelő. 60 perc elteltével próbáld újra a vásárlást, illetve javasoljuk, hogy ellenőrizd az internetes vásárlási jelszavad az alábbi módok valamelyikén:

  • K&H e-bankban a kártyák/számlák menüpontban a kártya képére kattintva megjelenő oldalon az új jelszó mezőben
  • K&H e-kártyafelületen az internetes vásárlási jelszó módosítása gombra kattintva
  • K&H mobilbankban a bankkártyák menüpontban a kártyaképre kattintva a kártyabiztonság/SMS megerősítés menüpontban

csak társkártyával rendelkezel a K&H Banknál és nem boldogulsz a vásárlással?

Ha kizárólag egy társkártyával rendelkezel, akkor internetes vásárlási jelszóval és SMS-ben kapott megerősítő kóddal lehetséges az online vásárlás:

  • a fizetési felületen add meg a kártyád adatait
  • írd be az általad korábban rögzített internetes vásárlási jelszavad (4 jegyű szám)
  • add meg az SMS-ben kapott, 6 számjegyű megerősítő kódot

A telefonszám megadása, amelyre a megerősítő SMS érkezik (3DS telefonszám) , illetve az internetes vásárlási limit beállítása a számlatulajdonos feladata, amit a K&H e-bankban és K&H mobilbankban tud megtenni. Az internetes vásárlási jelszót a kártyabirtokosnak kell megadnia a K&H e-kártyafelületen.

  • a K&H e-kártyafelületre történő belépéshez énazonosítóra és ePIN-re van szükség. Az énazonostót a kártya igénylésekor kaptad, az  ePIN pedig egy általad megadott 6 számjegyű kód.
  • ha nem emlékszel az énazonosítóra, kérj segítséget a K&H TeleCenteren a +36 1/20/30/70 335 3355 telefonszámon. Ha elfelejtetted, az ePIN kódod, keresd fel ügyfélpontjaink valamelyikét.

beírod a bankkártyád adatait, de nem kezdődik el az erős ügyfélhitelesítési folyamat?

Előfordulhat, hogy azt tapasztalod, hogy a vásárlási folyamat során megadod a bankkártyád adatait, de nem indul el az erős ügyfélhitelesítési folyamat, csak visszautasításra kerül a tranzakciód

Először érdemes ellenőrizned, hogy helyesen adtad e meg a bankkártyád adataid (kártyaszám, lejárati idő, CVC kód), illetve ellenőrizd, hogy az internetes vásárlási limited megfelelően van-e beállítva a tranzakció összegéhez. A limitet a K&H e-bankban és a K&H mobilbankban a bankkártyák menüpontban tudod ellenőrizni.

Ha a fenti adatok helyesek, de mégsem indul el az erős ügyfélhitelesítési folyamat, csak visszautasításra kerül a tranzakció, akkor valószínűleg a kereskedő nem felel meg az erős ügyfélhitelesítési folyamat elvárásainak. Sajnos ez azt jelenti, hogy ezen az oldalon nem fogsz tudni bankkártyával fizetni. Amennyiben megbízható a kereskedő, akkor más fizetési megoldást érdemes választani, vagy érdemes lehet felvenni a kapcsolatot a kereskedővel és jelezni neki a problémát.

mi az, amit mindenképpen érdemes ellenőrizned, ha visszautasításra kerül a tranzakciód?

Ha azt tapasztalod, hogy sikertelen a tranzakciód, először ellenőrizd az alábbiakat:

  • ellenőrizd, hogy az alapadatokat helyesen adtad-e meg:
    • bankkártya száma, mely a bankkártyán található 4*4 számjegyből áll
    • lejárati dátum, ami szintén a bankkártyán szerepel HH/ÉÉ formátumban
    • CVC kód, ami a bankkártyád hátlapján szereplő 3 jegyű szám
  • ellenőrizd, hogy az internetes vásárlási limited megfelelően van-e beállítva a tranzakció összegéhez
    • az internetes vásárlási limitedet ellenőrizheted a K&H mobilbankban a bankkártyák menüpontban a kártyaképre, majd a limitbeállítások menüpontra kattintva, illetve a K&H e-bankban a kártyák, számlák menüpontban a kártyaképre kattintva

mi a teendő, ha nem teljesülnek az előfizetés típusú tranzakcióid?

Előfordulhat, hogy az előfizetés típusú tranzakciók nem tudnak teljesülni az új fizetési folyamat életbe lépése után. Ezesetben érdemes újraregisztrálnod a felületen a kártyádat, hogy a későbbiekben valószínűleg probléma mentes legyen a tranzakció.

KiberPajzs
Vértezd fel magad a kibercsalásokkal szemben, látogass el a KiberPajzs honlapra! (kiberpajzs.hu)
Jelen hirdetés nem minősül ajánlattételnek, célja pusztán a figyelem felkeltése. A kondíciók módosításának jogát a Bank fenntartja. A termék részletes leírását és feltételeit a vonatkozó ügyfélszerződés, a Bankkártya és hitelkártya szolgáltatásokra vonatkozó Általános szerződési feltételek, az Üzletszabályzat, a lakossági ügyfelek esetén a Betéti bankkártya hirdetmény természetes személyek részére, a Hitelkártya hirdetmény természetes személyek részére, vállalati ügyfelek esetén a Hirdetmény Vállalati Ügyfelek részére tartalmazza, amelyek megtekinthetők a bankfiókokban és a www.kh.hu internetes oldalon. Részletek a www.kh.hu honlapon és a K&H bankfiókokban. A K&H mobilbank és e-bank feltételeit az elektronikus azonosítású banki szolgáltatásokra vonatkozó Általános szerződési feltételek tartalmazzák.