Panaszt tehetsz írásban vagy szóban (személyesen, telefonon), illetve meghatalmazás útján is, melyhez a nyomtatványt a hasznos információk között megtalálhatod. Természetesen törekszünk arra, hogy problémáidat azonnal megoldjuk, azonban ha panaszod azonnal nem orvosolható, vagy annak megoldásával nem értesz egyet, akkor kollégáink jegyzőkönyvet vesznek fel. Ennek másolati példányát helyben átadják neked, vagy telefonon tett panasz esetén postai úton küldik meg. A telefonon keresztül tett panaszokról hangfelvétel készül. Kérésedre a hangfelvétel visszahallgatható, és arról jegyzőkönyvet is kérhetsz. A panasz regisztrációs számát jegyezd meg, mert később erre hivatkozhatsz.
Annak érdekében, hogy panaszod a lehető leggyorsabban kivizsgálásra kerüljön, érdemes a kifogásaidat alátámasztó iratokat is csatolnod. Az írásbeli panasz benyújtásához formanyomtatványt is biztosítunk, amelynek használata azonban nem kötelező. A díjmentes formanyomtatvány elérhető a panaszkezlési dokumentumok alatt, vagy a Magyar Nemzeti Bank honlapján is, valamint igényelhető fenti ügyfélszolgálati elérhetőségeink bármelyikén.
Ha több, különböző jellegű kifogásod is felmerült, akkor panasztételkor érdemes ezeket külön, lista szerűen jelezni.
Panaszodat egy azonosító számon rögzítjük rendszerünkben, melyről neked is visszaigazolást küldünk. Ezt követően elkezdjük reklamációd kivizsgálását. Törekszünk arra, hogy minél hamarabb választ adjunk visszajelzésedre. Biztosítunk arról, hogy jogszabályi határidőn belül pontos, közérthető és egyértelmű indoklással ellátott, írásbeli választ fogsz kapni. Ezen időszak alatt bármikor érdeklődhetsz panaszod kivizsgálása felől a panasz bejelentésekor kapott azonosító számra hivatkozva.
Tájékoztatunk, hogy pénzforgalmi panaszok esetében válaszunkat legkésőbb 15 munkanapon belül megküldjük. Amennyiben a pénzforgalmi szolgáltatással összefüggő panasz valamennyi eleme a rajtunk kívül álló okból 15 munkanapon belül nem válaszolható meg, akkor ideiglenes választ küldünk, de végső válaszunkat legkésőbb a panasz közlését követő 35. munkanapon megküldjük. Minden egyéb panasz esetében 30 napon belül válaszolunk.
Amennyiben panaszodat elutasítottuk (esetleg nem válaszoltunk), vagy döntésünkkel nem értesz egyet, az alábbi elérhetőségeken kérheted ennek hatósági felülvizsgálatát.
A bankunkon kívüli panaszkezelési eljárás menetének részletes ismertetőjét megtalálod lent a hasznos részben vagy az MNB honlapján, ahonnan a kérelem benyújtását segítő formanyomtatványokat is letöltheted, de kérheted azokat költségmentesen a bank bármely ügyfélszolgálati elérhetőségén is.
lakossági ügyfelek
Pénzügyi Békéltető Testület
székhely: 1013 Budapest, Krisztina krt. 55.
személyes ügyfélszolgálat címe: 1122 Budapest Krisztina krt. 6.
levelezési cím: 1525 Budapest Pf.:172.
telefon: +36 80 203 776
e-mail: ugyfelszolgalat@mnb.hu
meghallgatások helyszíne: 1133 Budapest, Váci út 76. szám alatti Capital Square iroda ház.
Magyar Nemzeti Bank
székhely: 1013 Budapest, Krisztina krt. 55.
személyes ügyfélszolgálat: 1122 Budapest, Krisztina krt. 6.
levelezési cím: 1534 Budapest BKKP Pf.:777.
telefon:+ 36 80 203 776
www.mnb.hu/fogyasztovedelem
Kormányablakok / Ügyfélkapu
regisztrált felhasználók számára
web cím: kormányablakok
vállalati ügyfelek
Bíróság
az adott eljárásra illetékes bíróság
online vitarendezés
Online vitarendezési platform
K&H Bank e-mail címe: bank@kh.hu