K&H e-posta belépés
Belépés a K&H e-postába a K&H mobilbankba épített mobil-token segítségével.
belépés IOS vagy Android okostelefonra, Windows PC-re telepített virtuális chipkártya alkalmazás, azaz ViCA segítségével
mi az a VICA?
mi az a token?
Egy USB csatlakozóval ellátott chipkártya, amelynek segítségével beléphet az e-postába. Az USB token biztonságos, kétfaktoros hitelesítőeszköz, amelyhez a PKI (public key infrastructure) szabványok és az azokban felhasznált kriptográfiai módszerekre épülő hitelesítő és azonosítási eljárások kapcsolódnak.
hogyan jutok hozzá a tokenhez?
Tokent bármelyik bankfiókunkban igényelhet e-posta szerződés megkötésével egyidejűleg.
hogyan kell telepítenem a tokent?
A token telepítéséhez rendszergazdai jogosultságra van szüksége. A szükséges telepítőprogram a számítógépen használt operációs rendszertől függ. Segédletünkkel gyorsan megtalálhatja a számára megfelelő programot, és lépésről-lépésre végigvezetjük a telepítés folyamatán. Kattintson ide!
mit tegyek, ha elrontottam vagy elfelejtettem a PIN kódomat?
Ha belépéskor vagy tranzakció-aláíráskor elrontotta PIN kódját, rögtön újra tudja próbálni. Egymást követő hibás próbálkozások után azonban a token automatikusan tiltásra kerül. A tiltás feloldásáért a Vállalati Ügyfélszolgálat kollégáit kell felhívnia.
Biztonsága érdekében az e-posta token tanúsítványa 4 évente lejár, emiatt szükségessé válik a tanúsítványok cseréje.
A lejárat napjáig az eszköz a megszokott módon működik. A tanúsítvány lejárata után, a megújításig, a tokennel nem lehet belépni és aláírni.
mit tegyek, ha lejár a tokenem?
Az Ön biztonsága érdekében az USB token azonosító eszköz tanúsítványa 4 évente lejár, emiatt szükségessé válik a tanúsítványok cseréje. A lejárat napjáig az eszköz a megszokott módon működik. A tanúsítvány lejárata után a megújításig a tokennel nem lehet belépni és aláírni. Az SMS belépés viszont ilyenkor is használható alternatívát jelent.
hogyan tudok belépni tokennel?
telepítési útmutató
SMS azonosítással történő e-posta belépéshez felhasználónevére és jelszavára lesz szüksége, amelyet az első e-posta belépés alkalmával adhat meg. A felhasználónév és jelszó megadását követően SMS-ben küldünk egy egyszer használatos kódot, amelyet be kell gépelnie az e-posta belépő képernyőjére.
mit kell tudnom az e-postába történő első belépésről?
Első használatkor K&H énazonosítójával és ePIN-kódjával léphet be a K&H e-postába. Ezt követően tetszőlegesen választhatja meg felhasználónevét és jelszavát, így a második belépéstől már ezeket az azonosítókat tudja használni.
mi az a K&H énazonosító és az e-PIN kód? Hol találom meg, ha elfelejtettem? Mit csináljak, ha cserélni vagy pótolni szeretném?
A K&H énazonosító az egyedi azonosítója az elektronikus szolgáltatások igénybevételéhez. K&H énazonosítót, illetve a hozzá tartozó e-PIN kódot az elektronikus szolgáltatásokra vonatkozó szerződés megkötésekor, a bankfiókban kapja meg.
K&H énazonosítóját a számlaegyenleg-értesítőn találja meg. A K&H énazonosító és az e-PIN kód pótlására csak bankfiókjainkban van lehetőség. Kérjük, ilyen esetben keresse fel bármelyik bankfiókunkat, ahol költség felszámítása nélkül igényelhet újat.
ha belépésnél rosszul adtam meg a felhasználónevet és jelszót, hogyan tudom a blokkolást feloldani?
A blokkolás feloldásához az e-posta belépési oldalán az „elfelejtettem a jelszavam” gombra kattintva tud új jelszót igényelni, amivel a belépés után azonnal elérhető az e-posta felülete.
hogyan tudok biztonságosabb azonosítóeszközre váltani?
A K&H e-postát tokenes azonosítással is használhatja. Amennyiben tokenes azonosításra szeretne váltani, kérjük, fáradjon be bármelyik bankfiókunkba, hogy a tokent átvehesse!
Ezen kívül, ha Ön rendelkezik K&H vállalkozói e-bankkal, lehetőség van a belépéshez a K&H mobilbankba épített mobil-tokent is használni. Erről részletesebben a „mobil-token belépés részletei” fülön tájékozódhat.
belépés e-bankba mobil-tokennel
aktiválás felhasználónév és jelszó használatával
mi az a mobil-token?
A mobil-token a K&H mobilbank alkalmazásba épített, szoftveralapú azonosítási mód. Magas biztonsági szint mellett, egyszerűen és gyorsan használhatja e-postába történő belépéshez is. A mobil-token használatához a K&H mobilbank alkalmazás szükséges. Kezelése nagyon egyszerű, hiszen a belépéshez az e-bank képernyőn megjelenő színes kódot kell beolvasnia telefonjával, majd azt követően a K&H mobilbankban kell a belépést mPIN kódoddal (vagy alkalmas készülék esetén ujjlenyomat leolvasással) megerősítenie.
hogyan kell belépni mobil-tokennel?
Az aktivált mobilbank alkalmazásba épített mobil-tokent e-postába történő belépéshez úgy használhatja, hogy a mobilbank bejelentkező képernyőjén az „e-bank belépés” funkciót választja. Ezzel párhuzamosan számítógépén, az e-posta bejelentkezési képernyőn, a „mobil-token belépés” menüpont kiválasztását követően beolvassa telefonjával az ott megjelenő színes kódot. A belépést mobiltelefonja mPIN kódjával vagy arra alkalmas készülék esetén ujjlenyomat leolvasással kell megerősítenie.
hogyan jutok hozzá a mobil-tokenhez?
Ahhoz, hogy e-postába mobiltelefonjával be tudjon lépni, K&H mobilbank szolgáltatásra van szüksége. A mobilbank alkalmazást a megfelelő webáruházból töltheti le (App Store, Google Play). Az alkalmazás letöltése egyben a mobil-token azonosító letöltését is jelenti. A mobil-token úgy válik használhatóvá, ha a mobilbank alkalmazást – letöltés után – aktiválja néhány nagyon egyszerű lépésben. Aktiválást követően a mobilbank bejelentkezési képernyőjén találja az „e-bank belépés” menüpontot.
mi az mPIN kód?
Az mPIN kód az Ön egyedi azonosítója mobilbankba történő belépéskor, és ott megbízások aláírásakor. Az mPIN kód egy 5-12 karakter hosszú számsor, amelyet a mobilbank alkalmazás aktiválásakor választhat meg. Az alkalmazás „beállítások” menüpontjában bármikor megváltoztathatja mPIN kódját, illetve az arra alkalmas iPhone készülékek estén TouchID-t is beállíthat mPIN kód helyett.
mit tegyek, ha nem tudom leolvasni a színes kódot belépéskor?
Győződjön meg róla, hogy okostelefonja kamerája ép és sértetlen! Gyengébb teljesítményű készülékek esetén sajnos előfordulhat, hogy nehezen, vagy egyáltalán nem olvasható be a színes kód. Ilyen esetben javasoljuk, hogy válassza az SMS azonosítási módot.
mit tegyek, ha elrontom az mPIN kódomat?
Ha elrontotta mPIN kódját belépéskor vagy tranzakció-aláíráskor, rögtön újrapróbálhatja. Egymást követő hibás próbálkozások után azonban a mobil-tokent 24 órára zároljuk. Ez esetben a mobilbank alkalmazás „beállítások” menüpontjában, e-bankon a „beállítások/azonosító eszközök kezelése” menüpontban, vagy a K&H TeleCenteren / K&H Cégvonalon keresztül törölheti a mobil-tokent telefonjáról, majd újraaktiválhatja az alkalmazást.
mit tegyek, ha nem működik a TouchID a telefonomon?
Ellenőrizze iPhone készüléke „beállítások” menüpontjában, hogy ujjlenyomata rögzítve van-e már! Ha nem, kérjük, rögzítse, ezt követően használható lesz a mobilbank alkalmazásban is.
mit tegyek, ha elfelejtettem az mPIN kódomat?
Ha elfelejtette mPIN kódját, törölje a mobil-tokent a készülékről a mobilbank alkalmazás „beállítások” menüpontjában, e-bankon a „beállítások/azonosító eszközök kezelése” menüpontban, vagy a K&H TeleCenteren / K&H Cégvonalon keresztül. Ezt követően az első használatba vételhez hasonlóan újra kell aktiválnia az alkalmazást, amely során új mPIN kódot adhat meg.