5 dolog, amiről a szegény gyerek álmodik

A KSH adatai szerint Magyarországon a 7 év alatti gyermekek 42,2 százaléka él szegénységben. A Budapest Intézet felmérése alapján 130 ezer gyereknek kell szembenéznie az állandó nélkülözéssel, és közülük nagyjából 50 ezer rendszeresen éhezik. Ezeknek a gyerekeknek sokszor csak álom az, ami nekünk természetes.
A K&H 2014-ben indította el K&H a hátrányos helyzetűekért programját, amellyel a hátrányos helyzetű településeken élő gyermekek számára nyújt segítséget a vállalat négy kiemelt támogatási területén: az egészségügy, a fiatalok oktatása, az előadó-művészet és a sport területén.  A K&H most összegyűjtött 5 olyan dolgot, ami ezen gyerekek számára csak álom.
 
1. Zöldség, gyümölcs
A nehéz körülmények között élő szülőknek még az étkezés megoldása is problémát jelent, így az asztalra leginkább csak kenyér, tészta és krumpli kerül. Vannak Magyarországon olyan gyerekek, akik soha életükben nem ettek még narancsot vagy banánt
2. WC és fürdőszoba
110 ezer gyerek* él olyan háztartásban, ahol nincs fürdőszoba, 150 ezer* pedig olyanban, ahol nincs WC. A legtöbb érintett háztartásban vezetékes víz sincs. Az itt felnövő gyerekek az óvodában, iskolában találkoznak először mosdókagylóval, angolvécével. Nem meglepő, hogy a legtöbbjük nem tudja, hogyan kell használni ezeket.
 
3. Villany
200 ezer gyerek* él olyan háztartásban, ahol nincs elektromos áram. Ebből adódik, hogy nincs semmi olyan berendezés, ami árammal működik: nincs rádió, nincs televízió, nincs számítógép. A gyerekek egyáltalán nem kapnak információt a szűk környezetükön kívüli világról. Nem is beszélve arról, hogy télen olvasni, tanulni sem tudnak, hiszen mire hazaérnek az iskolából sötét van.
 
4. Divatos ruhák
Nem, nem márkás ruhákról beszélünk, mindössze divatosról. Ezeknek a gyerekeknek az egyik legnagyobb álma, hogy a kínai boltból kapjanak egy új, „divatos” ruhát. A legtöbbjük a jótékonysági szervezetektől kapott, a testvérek által kinőtt használt ruhákban jár, soha életében nem kapott még egyetlen új ruhadarabot sem.
 
5. Mozi, színház
A legtöbb gyerek még életében nem járt moziban, színházban, és az osztálykirándulásokról is rendre le kell mondaniuk, hiszen a szülők nem tudják befizetni a néhány száz forintost hozzájárulást. Egy ilyen kirándulás vagy egy színházi előadás sokuk egyik legnagyobb álma.
 
„A K&H a hátrányos helyzetűekért program keretében 2 éve viszünk hátrányos helyzetű gyerekeket színházi előadásokra, koncertekre. Eddig 1500 gyerek juthatott el különböző programokra” – mondta Horváth Magyary Nóra, a K&H kommunikációs ügyvezető igazgatója. „A gyerekek beszámolóiból kiderül, hogy legtöbbjüknek nemcsak ez az első kulturális élménye, de ez az első utazása is a saját faluján kívülre. Sokan kölcsön ruhákban érkeznek, mert tudják, hogy az alkalomra szépen fel kell öltözni, és a kollégáink által kiosztott uzsonnacsomagokkal legalább akkora örömet okozunk nekik, mint magával az előadással.” 
 
+1  szép szó, elismerés
Bár nem az anyagiakkal függ össze, mégis fontos kiemelni, hogy ezek a gyerekek – a többi gyerekhez hasonlóan – szomjaznak a szép szóra, elismerésre. Legtöbbjük az otthoni környezetben nem kapja ezt meg, és a hátrányos helyzet, a rossz körülmények az iskolában is sikertelenségre, kudarcokra, kiközösítésre determinálják őket. Pedig ők is ki vannak éhezve egy-egy jó szóra, pozitív visszajelzésre.
 
„Önkéntes kollégáink, akik a különböző előadásokra, koncertekre elkísérik ezeket a gyerekeket, mind arról számolnak be, hogy a gyerekek fegyelmezetten, kifejezetten jól viselkednek. Örülnek mindennek, amit kapnak, ami velük történik, és kifejezetten hálásak egy jó szóért, néhány figyelmes kérdésért, rövid beszélgetésért” – tette hozzá Horváth Magyary Nóra. „Bízunk benne, hogy ezek révén a kirándulások és kulturális programok révén új, életre szóló élményeket, és reményt, motivációt is adunk a gyerekeknek, akik a saját környezetükből kiszakadva, bepillantást nyernek egy számukra teljesen új világba! Ezzel is hozzá kívánunk járulni a jövő nemzedékének teljesebb életéhez!”
 

A K&H Csoport

Az ország egyik vezető pénzintézeteként – országosan több mint 4000 munkatársával – a K&H célja, hogy ügyfelei igényeit minden időben magas szinten elégítse ki, és a lehető legteljesebb termékpalettát nyújtsa számukra. A K&H országszerte 210 lakossági fiókot működtet, és mintegy 1 millió lakossági, kkv és vállalati ügyfelének kínál pénzügyi szolgáltatásokat. A magyar gazdaság működését több mint 1700 milliárd forintnyi kihelyezett hitel- és hiteljellegű állománnyal segíti háztartások, kisvállalkozások, vállalatok és önkormányzatok finanszírozásán keresztül. A K&H 2015. december 31-én a Magyar Állam által kibocsátott instrumentumok 1076 milliárd forintos állományával rendelkezett. A cégcsoport teljes tevékenysége hozzávetőlegesen 4000 magyar beszállítónak és mintegy 700 banki és biztosítási ügynöknek biztosít megrendeléseket és folyamatos tevékenységet. A Bankcsoport 2015-ben 55 milliárd forint, az elmúlt 5 évben összesen 239 milliárd forint adó és járulék megfizetésével járult hozzá a magyar állami költségvetés bevételeihez.

Főbb adataink:

K&H Bank
2015. december 31-én:
saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): HUF 222 milliárd
mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): HUF 2 582 milliárd
adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): HUF 38,1 milliárd

 

K&H Biztosító
2015. december 31-én:
saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): HUF 11,9 milliárd
mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): HUF 142,5 milliárd
biztosítástechnikai eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): HUF 3,4 milliárd
adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): HUF 1,9 milliárd

Kapcsolattartó

Kommunikációs igazgatóság

  • 328 9051
  • sajto@kh.hu
  • www.kh.hu