K&H: a biztosításoknál is tarol a mobil
63 százalékos plusz egy év alatt
Budapest, 2024. május 1. – Rengeteg biztosítás költözött már be a K&H mobilbankjába: a pénzintézet adatai szerint a múlt évben összességében 63 százalékkal nőtt a mobilbankon keresztül kötött biztosítások száma. Az utasbiztosításoknál 64, a kötelezőknél 21, a lakásbiztosításoknál 20 százalékos volt a növekedés. Utóbbiaknál a kárrendezésben is mindent visz az online megoldás.
A digitális fejlesztéseknek köszönhetően egyre több szolgáltatás érhető el a K&H mobilbankjában, ennek meg is lett az eredménye a biztosítások esetében is - közölte a pénzintézet.
életbiztosítási boom
A múlt év során az egy évvel korábbihoz képest 63 százalékkal több biztosítást kötöttek a K&H mobilbankjában az érintettek.
Ebben jelentős szerepe volt annak, hogy a kockázati életbiztosítás a múlt év elejétől vált elérhetővé. Jelenleg már minden ötödik életbiztosítást mobilbankban kötnek az ügyfelek. Emellett a mobilbankos csatorna szempontjából kedvező eredmény az is, hogy a digitálisan megkötött életbiztosítások átlagdíja 6 százalékkal meghaladja a személyes közreműködéssel megkötött szerződésekre jellemző értéket.
boom a többi biztosításnál is
Székely Pálma, a K&H értékesítés és életbiztosítás üzletágának vezetője elmondta, hogy a többi biztosítás esetében is egyre népszerűbb a mobilbankos megoldás. 2023-ban a K&H mobilbankban 35 ezer forintos éves átlagdíjjal megkötött lakásbiztosítások esetében az előző évhez képest 20 százalékos növekedés történt a kötések számában. A 62 ezer forintos átlagos díjjal megkötött kötelezőknél 21 százalékos, a 6 ezer forintos átlagot mutató utasbiztosításoknál pedig 64 százalékos bővülést könyvelhetett el a pénzintézet. “Azt látjuk, hogy sok ügyfélnél már kézenfekvő a mobilos ügyintézés és a jövőben még nagyobb teret nyerhet a digitális, akár webes, akár mobilbankos alternatíva” - tette hozzá a szakértő.
Az online megoldás a lakáskár-bejelentéseknél is fölényben van: míg 2022-ben az esetek 80 százalékát nyújtották be ilyen formában, 2023-ban ez az arány már 86 százalékra emelkedett.
Székely Pálma azt is elmondta, hogy a káreseményeknél nagyon fontos az alapos dokumentáció, valamint a káreseményről való pontos tájékoztatás. Ez - a mobilbank és a webes ügyintézés mellett - jelentősen meggyorsítja a kárrendezési folyamatot.
Kapcsolattartó
K&H Kommunikáció
- sajto@kh.hu