a családi vállalatoknak a vérükben van a CSR

Már a kisebb családi vállalatoknál is jelentős a társadalmi felelősségvállalás, miközben a generációváltásban is sokat fejlődtek az elmúlt években. A hosszú távú stratégiai gondolkodásban és az innovatív megoldások alkalmazásában azonban még szükség lehet némi útmutatásra, ezért idén negyedik alkalommal nyolc cég üzleti gyakorlata kapott K&H családi vállalatok kiválósági díjat a jó példák felkarolására és bemutatására.
A családi vállalatoknak a vérükben van a CSR
 
Nyolc hazai családi tulajdonú cég kapott idén K&H családi vállalatok kiválósági díjat. „Több mint 30 éves tapasztalatunknak, valamint annak köszönhetően, hogy vállalati ügyfélkörünk több mint felét családi cégek adják, a K&H-nál abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy a cégekkel együtt gondolkodva több olyan kezdeményezést indíthattunk el, amelyek kifejezetten a családi vállalatok problémáit tárja fel és a kérdéseikre adnak választ. Idén ezért negyedik alkalommal hirdettük meg a K&H családi vállalatok kiválósági díjat, ugyanis az elmúlt évek tapasztalatai alapján azt látjuk, hogy számos céget inspirált a korábbi nyertesek példaértékű gyakorlatai, legyen szó generációváltásról, stratégiáról vagy éppen társadalmi felelősségvállalásról” – mondta el Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok szakértője. 
 
„Az elmúlt években beérkezett pályázatok alapján azt tapasztaljuk, hogy a társadalmi felelősségvállalás (CSR)  jelentős a családi vállalatoknál, valamint a generációváltásra is egyre több sikeres és követendő példát láthatunk. Ami pedig a legfontosabb tanulság, hogy ezen tevékenységek nem méret függők, tehát a kisebb cégeknél is remek gyakorlatok vannak” – mondta el Ékes Ákos. „Azt is látni kell azonban, hogy a hosszú távú stratégia még mindig egy viszonylag gyenge pont a családi cégeknél, holott kidolgozott, stabil jövőkép nélkül nagyon nehéz tartósan sikerre vinni egy vállalatot. A legújabb kategória, az innováció, azon belül is a digitalizáció és robotizáció egyelőre még nem annyira elterjedt a vállalatoknál, így ezen a területen további fejlődési lehetőség van a szektorban” – hívta fel a figyelmet a szakember. A kutatás-fejlesztés fontosságát jól mutatja, hogy az Innovációs és Technológiai Minisztérium nemrég bejelentett stratégiája többek között a családi vállalatok innovációs és kutatás-fejlesztési tevékenységének erősítését is támogatná. 
 
A pályázatokat szakmai zsűri értékelte, melynek tagjai: Boross Dávid, a Felelős Családi Vállalatokért Magyarországon Egyesület elnöke, Dr. Heidrich Balázs, a Budapesti gazdasági Egyetem rektora, Galambos Márton, a Forbes magazin főszerkesztője, Kelényi Ádám, a Szamos Marcipán ügyvezető tulajdonosa, Ékes Ákos, a K&H Bank Vállalati üzletfejlesztési igazgatója, a K&H családi vállalatok központ vezetője és Horváth Magyary Nóra, a K&H Bank kommunikációs igazgatója.
 
A pályázatok elbírálásánál a hattagú szakmai zsűri az adott kategóriában nyújtott kiemelkedő teljesítmény mellett a vállalat iparági jelentőségét, sikeres működését, a családi értékek továbbvitele iránti elkötelezettséget, valamint az egyedi ötletek, megoldások megvalósítását is értékelte.
 
díjazottak:
  • „sikeres hosszú távú stratégia” kategória: 
    • Abrazív Mérnöki Iroda és Gépgyártó Kft.
    • Technokov Kovácsoló és Lemezsajtoló Kft.
  • „családi értékek a vállalatvezetésben és sikeres generációváltás” kategória: 
    • LADÓ-REC Hulladék-nagykereskedelmi és Szolgáltató Kft.
    • Manual Divat Kft. / Karma Pécsi Kesztyű (nem tudnak jelen lenni)
  • „elkötelezettség és felelősségvállalás a társadalom iránt” kategória: 
    • ALPHA-VET Állatgyógyászati Kft.
    • Fétis Kft.
  • „innováció” kategória:
    • Pécsi Orgonaépítő Manufaktúra Kft.
    • Unicomp Informatikai Kft.

Kapcsolattartó

Kommunikációs Igazgatóság

  • +36 1 328 9051
  • sajto@kh.hu
  • www.kh.hu