a finanszírozásban is szerepet fog kapni a fenntarthatóság
a K&H már elkezdte ügyfelei felkészítését a fenntarthatósági normákra
A fenntarthatóság egyre fontosabb téma a gazdasági szereplők számára is. A cégeknek azért is ideje átállni a fenntarthatóbb működésre, hogy a jövőben is akadály nélkül és elérhető áron jussanak finanszírozási forrásokhoz. A K&H üzleti tanácsadóit képzéssel készíti fel arra, hogy segíteni tudják nagyvállalati ügyfeleiket a fenntarthatósági kérdésekben.
„A K&H-nál arra törekszünk, hogy a tevékenységünk egyre inkább a fenntarthatósági célokat szolgálja, legyen szó saját ökológiai lábnyomunkról, támogatásainkról, de legfontosabbként - hisz ennek van a legnagyobb hatása - ügyfeleinknek nyújtott hitel, befektetési, illetve biztosítási szolgáltatásainkról” - magyarázta Suba Levente, a K&H Üzleti banki hálózatfejlesztés vezetője. „Már nem finanszírozunk szénnel kapcsolatos projekteket, a jövőben pedig a vállalatoknak szigorú környezeti szempontoknak kell majd megfelelniük, hogy forrásokhoz jussanak”. Az elvárások az éghajlatváltozás miatt magasak, a társadalom, a magyar és az európai uniós (EU) kormányzat, illetve a befektetők is egyre inkább elvárják a fenntartható működést minden vállalattól. Jól mutatja, milyen magas a léc, hogy az EU nemrégiben jóváhagyott klímavédelmi törvénye szerint a kontinens 2050-re karbonsemleges lesz. A cégek elkötelezettségük hangoztatására szívesen tűzik zászlajukra a fenntarthatóságot, holott a tevékenységük nem mindig ér fel a magasztos értékekhez. A Guardian szerint például a Tesla, mielőtt felhagyott volna a Bitcoin elfogadásával, néhány nap alatt több káros anyagot bocsátott ki a kriptovalutával végzett tranzakciókkal, mint amennyit elméletben az összes addig eladott autójukkal megspórolt.
A hangzatos, fenntarthatóságra vagy környezetkímélésre utaló hirdetésekkel, termékmegjelölésekkel, az úgynevezett „greenwashinggal”, azaz zöldre mosással szemben ezért már a Gazdasági Versenyhivatal és az EU is szigorú követelményeket támaszt. „Karbonsemlegesnek” például csak olyan termék nevezhető, amelynek sem a használata közben, sem az előállításakor nem történik károsanyag-kibocsátás. Ráadásul a hiteles vállalati felelősségvállalás nem csak a környezeti szempontokat foglalja magába, hanem a szociális kérdéseket és problémákat is. Ezért egy olyan cég tevékenysége például, amelyik napelemmel termeli az áramot, de közben Afrikában a létminimumot sem fizeti meg a gyárában dolgozóknak, társadalmilag nem tekinthető hasznosnak.
Ahhoz, hogy egy vállalat valóban a fenntarthatósági irányelveknek megfelelően működjön, az egész tevékenységét ezen elvek szerint kell kialakítania. A K&H proaktívan érzékenyíti és képzi érintett munkavállalóit. Ennek eredményeképp a témában otthonosan mozgó tanácsadók a nagyvállalati partnereket is ösztönözni tudják arra, hogy a fenntarthatóság elveinek megfelelő üzleti modellre térjenek át, hiszen ez nem csak a jövőbeni üzleti siker záloga, hanem alapfeltétele is, és a jövőben akár a finanszírozáshoz való hozzájutás fontos követelménye is.
A fenntarthatósági képzés az európai zöld megállapodással összhangban négy területre, a tiszta energiaforrások használatára, a fenntartható közlekedésre, a körforgásos gazdaság megvalósítására és az épületek korszerűsítésére terjed ki. Ezen belül a K&H üzleti tanácsadói megismerik a klíma- és környezetvédelmi kockázatokat és változásokat, képet kapnak a fogyasztók és befektetők változó elvárásairól és megtanulják a vállalati riportok elemzését, illetve az ide vonatkozó EU-s, hazai és ágazati szabályozásokat. „Minél jobban ismerjük és értjük a fenntarthatóság mögött álló tudományos és szakmai információkat, annál inkább tudjuk segíteni vállalati ügyfeleinket ezek gyakorlati alkalmazásában” - mutatott rá Suba Levente a képzések lényegére.
Kapcsolattartó
K&H Kommunikáció
- sajto@kh.hu