A K&H Bank nettó nyeresége meghaladta az 50 milliárd forintot 2019-ben és A K&H Biztosító 2019-ben 5,8 milliárd forint nettó eredményt ért el
A K&H folytatja digitális átalakulását
A K&H Bank erős pénzügyi teljesítményt nyújtott 2019-ben, és 59,7 milliárd forint adózás előtti nyereséget ért el. A nettó eredmény 50,9 milliárd forint volt, ami éves összehasonlításban 7%-os növekedést jelent rendkívüli tételektől megtisztított összehasonlító alapon.
„A magyar gazdaság finanszírozásában betöltött szerepével összhangban a K&H 2019-ben 504 milliárd forint új hitelt helyezett ki, ami éves összehasonlításban 30%-os növekedésnek felel meg. Az új lakossági hitelkihelyezések összege elérte a 195 milliárd forintot, beleértve a 42 milliárd forintnyi babaváró hitelt is, ami 49%-os éves növekedést jelent, miközben a piac 47%-kal bővült. A lakossági megtakarítások teljes állománya 12%-kal, azaz 258 milliárd forinttal emelkedett. A rendszeresen befektető ügyfelek száma közel megtriplázódott 2019-ben, 12 ezerről 32 ezerre. A MÁP+ jegyzések értéke december 31-ig 171 milliárd forintot ért el. A Növekedési Hitelprogram Fix keretén belül a K&H több mint 700 ügyletet kötött, összesen 29,7 milliárd forint értékben, ami 10,6%-os piaci részesedésnek felel meg. A K&H az MNB kötvényprogramjában megvalósított vállalati kötvénykibocsátások 25%-ában vett részt, összesen 9 milliárd forint értékben” – ismertette Gombás Attila, a K&H Csoport pénzügyi vezetője.
A K&H 2019-ben is folytatta digitális átalakulását annak érdekében, hogy innovatív és a lehető legkiemelkedőbb ügyfélélményt biztosítsa ügyfeleinek a bankfiókokban és a digitális csatornákon egyaránt, miközben belső folyamatait egyszerűsítette és a hatékonyság javításába is befektetett. Például több mint 600 000 ügyfele, azaz a K&H lakossági ügyfelek közel 90%-a rendelkezik biometrikus profillal, amely 1,7 millió dokumentum elektronikus aláírását tette lehetővé számukra a fiókokban. Ezzel az ügyfelek időt takarítanak meg, és papírt spórolnak meg a bolygó számára. A fiókok 60%-a teljesen automatizált készpénz-szolgáltatásokat kínál, 216 ATM-nél pedig az ügyfelek a nap 24 órájában tudnak készpénzt befizetni. A K&H 450 000 digitálisan aktív ügyféllel rendelkezik, közülük 380 000-en regisztrált mobilbank-felhasználók. A teljesen digitális személyi kölcsön mobilon történő igénylésének júliusi bevezetése óta minden harmadik teljesen digitális személyi kölcsön 5 percen belül került folyósításra, kétharmada pedig kevesebb, mint 10 perc alatt. A K&H befektet a belső folyamatok robotizálásába is a folyamatok felgyorsítása, a hibák kiküszöbölése és a hatékonyság javítása érdekében. A K&H Bankban és a K&H Biztosítóban 25 folyamat több mint 10 millió feladatát robotok végezték el 2019-ben. A K&H készen áll a belföldi azonnali fizetési rendszer március 2-ai bevezetésére. Az azonnali átutalások nem járnak többletköltséggel, azokra a meglévő számlacsomagok belföldi elektronikus átutalásra irányadó kedvezményei vonatkoznak 10 millió forintos összeghatárig.
„Stratégiánk középpontjában a digitális átalakulás áll. A nagyszámú, a piacon elsőként bevezetett innováció, amiket 2019-ben indítottunk el, jól mutatják elkötelezettségünket, hogy ügyfeleinknek a leginnovatívabb és a legjobb ügyfélélményt nyújtsuk mind a fizikai, mind pedig a digitális térben” – mondta David Moucheron, a K&H Csoport vezérigazgatója.
Nik Vincke, a K&H Biztosító vezérigazgatója hozzáfűzte: „2019-ben az adózás utáni eredményünk éves összehasonlításban 28%-kal bővült, és 5,8 milliárd forintot ért el. A nem élet üzletágban a díjbevétel 49,3 milliárd forintot tett ki, 34%-os éves növekedést mutatva. Az élet üzletág erős üzleti teljesítményt nyújtott a rendszeres, befektetési egységekhez kötött (unit-linked) termékek tekintetében mért 44%-os éves növekedéssel (a nyugdíjmegtakarításokat is beleértve), valamint az önálló kockázati termékeknél mért évi 21%-os bővüléssel. A negyedik negyedévben bevezettük az okos kárbejelentő alkalmazás mobilbarát verzióját. A vagyonbiztosítási károknak már 70%-át online jelentik be ügyfeleink, miközben a díjvisszatérítést is robotizáltuk, ami 2019-ben 67 000 egyéni ügyfél díj visszatérítésének feldolgozásában segített.”
A K&H nem auditált, konszolidált, IFRS (nemzetközi számviteli szabályok) szerinti eredménye a következőképpen alakult:
milliárd Ft |
2018. december 31. |
2019. december 31. |
változás |
---|---|---|---|
nettó eredmény (egyszeri tételek nélkül) |
47,4 |
50,7 |
+7,1% |
nettó eredmény |
57,9 |
50,9 |
-12,1% |
ügyfélhitelek |
1497 |
1618 |
+8% |
ügyfélbetétek |
2395 |
2630 |
+10% |
befektetési alapok állománya |
748 |
891 |
+19% |
működési bevétel (egyszeri tételek nélkül) |
156,8 |
167,4 |
+6,7% |
működési költségek tranzakciós illetékkel |
-99,4 |
-103,5 |
+4,1% |
a hitelportfolió minősége |
|
|
|
nem-teljesítő hitelek |
5,8% |
4,1% |
|
hitelezési költségek |
-0,2% |
0,0% |
|
tőke és likviditás |
|
|
|
tőkemegfelelési mutató (csoportszintű) |
16,9% |
16,3% |
|
hitel/betét arány |
62,6% |
61,9% |
|
szolvencia mutató (Biztosító) |
186,6% |
196,1% |
|
hatékonyság |
|
|
|
költség/bevétel arány (bankadóval) |
66,2% |
64,4% |
-1,8 |
költség/bevétel arány (bankadó nélkül) |
56,3% |
54,5% |
-1,8% |
tőkearányos megtérülés |
20,9% |
15,2% |
-5,7% |
Kapcsolattartó
LWp Kommunikáció
- info@lwp.hu
- +36 1 279 3900
- +36 30 525 9520