A K&H Bank nettó nyeresége meghaladta az 50 milliárd forintot 2019-ben és A K&H Biztosító 2019-ben 5,8 milliárd forint nettó eredményt ért el

A K&H folytatja digitális átalakulását

A K&H Bank 2019-ben erős pénzügyi teljesítményt nyújtott, és 59,7 milliárd forint adózás előtti eredményt ért el. A nettó eredmény 50,9 milliárd forint volt, ami éves összehasonlításban 7%-os növekedést jelent egyszeri tételektől megtisztított, összehasonlító alapon.  A K&H Biztosító nettó nyeresége 5,8 milliárd forint volt 2019-ben, ami 28%-os éves növekedésnek felel meg. A K&H továbbra is kiemelt figyelmet fordít a digitális átalakulást és a hatékonyságnövelést támogató beruházásaira.  A K&H 450 000 digitálisan aktív ügyféllel rendelkezik. 600 000 K&H ügyfélnek van biometrikus profilja. A K&H Banknál és a K&H Biztosítónál 25 folyamat több mint 10 millió feladatát már robotok végezték 2019-ben.

A K&H Bank erős pénzügyi teljesítményt nyújtott 2019-ben, és 59,7 milliárd forint adózás előtti nyereséget ért el. A nettó eredmény 50,9 milliárd forint volt, ami éves összehasonlításban 7%-os növekedést jelent rendkívüli tételektől megtisztított összehasonlító alapon.

„A magyar gazdaság finanszírozásában betöltött szerepével összhangban a K&H 2019-ben 504 milliárd forint új hitelt helyezett ki, ami éves összehasonlításban 30%-os növekedésnek felel meg. Az új lakossági hitelkihelyezések összege elérte a 195 milliárd forintot, beleértve a 42 milliárd forintnyi babaváró hitelt is, ami 49%-os éves növekedést jelent, miközben a piac 47%-kal bővült. A lakossági megtakarítások teljes állománya 12%-kal, azaz 258 milliárd forinttal emelkedett. A rendszeresen befektető ügyfelek száma közel megtriplázódott 2019-ben, 12 ezerről 32 ezerre. A MÁP+ jegyzések értéke december 31-ig 171 milliárd forintot ért el. A Növekedési Hitelprogram Fix keretén belül a K&H több mint 700 ügyletet kötött, összesen 29,7 milliárd forint értékben, ami 10,6%-os piaci részesedésnek felel meg. A K&H az MNB kötvényprogramjában megvalósított vállalati kötvénykibocsátások 25%-ában vett részt, összesen 9 milliárd forint értékben” – ismertette Gombás Attila, a K&H Csoport pénzügyi vezetője.

A K&H 2019-ben is folytatta digitális átalakulását annak érdekében, hogy innovatív és a lehető legkiemelkedőbb ügyfélélményt biztosítsa ügyfeleinek a bankfiókokban és a digitális csatornákon egyaránt, miközben belső folyamatait egyszerűsítette és a hatékonyság javításába is befektetett.  Például több mint 600 000 ügyfele, azaz a K&H lakossági ügyfelek közel 90%-a rendelkezik biometrikus profillal, amely 1,7 millió dokumentum elektronikus aláírását tette lehetővé számukra a fiókokban. Ezzel az ügyfelek időt takarítanak meg, és papírt spórolnak meg a bolygó számára.  A fiókok 60%-a teljesen automatizált készpénz-szolgáltatásokat kínál, 216 ATM-nél pedig az ügyfelek a nap 24 órájában tudnak készpénzt befizetni.  A K&H 450 000 digitálisan aktív ügyféllel rendelkezik, közülük 380 000-en regisztrált mobilbank-felhasználók. A teljesen digitális személyi kölcsön mobilon történő igénylésének júliusi bevezetése óta minden harmadik teljesen digitális személyi kölcsön 5 percen belül került folyósításra, kétharmada pedig kevesebb, mint 10 perc alatt.   A K&H befektet a belső folyamatok robotizálásába is a folyamatok felgyorsítása, a hibák kiküszöbölése és a hatékonyság javítása érdekében. A K&H Bankban és a K&H Biztosítóban 25 folyamat több mint 10 millió feladatát robotok végezték el 2019-ben. A K&H készen áll a belföldi azonnali fizetési rendszer március 2-ai bevezetésére. Az azonnali átutalások nem járnak többletköltséggel, azokra a meglévő számlacsomagok belföldi elektronikus átutalásra irányadó kedvezményei vonatkoznak 10 millió forintos összeghatárig.

„Stratégiánk középpontjában a digitális átalakulás áll. A nagyszámú, a piacon elsőként bevezetett innováció, amiket 2019-ben indítottunk el, jól mutatják elkötelezettségünket, hogy ügyfeleinknek a leginnovatívabb és a legjobb ügyfélélményt nyújtsuk mind a fizikai, mind pedig a digitális térben” – mondta David Moucheron, a K&H Csoport vezérigazgatója.

Nik Vincke, a K&H Biztosító vezérigazgatója hozzáfűzte: „2019-ben az adózás utáni eredményünk éves összehasonlításban 28%-kal bővült, és 5,8 milliárd forintot ért el. A nem élet üzletágban a díjbevétel 49,3 milliárd forintot tett ki, 34%-os éves növekedést mutatva. Az élet üzletág erős üzleti teljesítményt nyújtott a rendszeres, befektetési egységekhez kötött (unit-linked) termékek tekintetében mért 44%-os éves növekedéssel (a nyugdíjmegtakarításokat is beleértve), valamint az önálló kockázati termékeknél mért évi 21%-os bővüléssel. A negyedik negyedévben bevezettük az okos kárbejelentő alkalmazás mobilbarát verzióját. A vagyonbiztosítási károknak már 70%-át online jelentik be ügyfeleink, miközben a díjvisszatérítést is robotizáltuk, ami 2019-ben 67 000 egyéni ügyfél díj visszatérítésének feldolgozásában segített.”

A K&H nem auditált, konszolidált, IFRS (nemzetközi számviteli szabályok) szerinti eredménye a következőképpen alakult:

milliárd Ft

2018. december 31.

2019. december 31.

változás

nettó eredmény (egyszeri tételek nélkül)

47,4

50,7

+7,1%

nettó eredmény

57,9

50,9

-12,1%

ügyfélhitelek

1497

1618

+8%

ügyfélbetétek

2395

2630

+10%

befektetési alapok állománya

748

891

+19%

működési bevétel (egyszeri tételek nélkül)

156,8

167,4

+6,7%

működési költségek tranzakciós illetékkel

-99,4

-103,5

+4,1%

a hitelportfolió minősége

 

 

 

nem-teljesítő hitelek

5,8%

4,1%

 

hitelezési költségek

-0,2%

0,0%

 

tőke és likviditás

 

 

 

tőkemegfelelési mutató (csoportszintű)

16,9%

16,3%

 

hitel/betét arány

62,6%

61,9%

 

szolvencia mutató (Biztosító)

186,6%

196,1%

 

hatékonyság

 

 

 

költség/bevétel arány (bankadóval)

66,2%

64,4%

-1,8

költség/bevétel arány (bankadó nélkül)

56,3%

54,5%

-1,8%

tőkearányos megtérülés

20,9%

15,2%

-5,7%

Kapcsolattartó

LWp Kommunikáció

  • info@lwp.hu
  • +36 1 279 3900
  • +36 30 525 9520