A K&H Bankcsoport 2018-ban 57,8 milliárd forint nettó nyereséget ért el

A K&H Biztosító eredménye 4,5 milliárd forint volt 2018-ban. A K&H folytatja digitális átalakulását.

A K&H Bankcsoport 2018-at erős pénzügyi teljesítménnyel, 57,8 milliárd forint adózás utáni eredménnyel zárta, ami éves összehasonlításban 38%-os emelkedést jelent. Az ingatlan- és pénzügyi eszköz értékesítési tranzakciókból származó rendkívüli bevételek nélkül 53,6 milliárd forint nettó eredményt könyvelt el; ez 28%-os bővülés az egy évvel korábbi adathoz képest. A K&H Biztosító 2018-ban 4,5 milliárd forint nettó eredményt ért el, ami éves összehasonlításban 57%-os növekedésnek felel meg. 2018-ban a K&H tovább folytatta digitális átalakulását. Több mint 200 000 ügyfele vesz igénybe aktívan mobilbanki szolgáltatásokat, ami éves összehasonlításban 66%-os növekedésnek felel meg. Már minden negyedik ügyfél rendelkezik biometrikus aláírással, ami lehetővé teszi számukra, hogy a bankfiókokban elektronikusan írják alá dokumentumaikat. A K&H teljesen digitális lakásbiztosítási folyamatot vezetett be, melynek indulása óta megduplázódott a lakásbiztosítás online értékesítése. A K&H szintén piacra lépett a teljes mértékben digitális személyi kölcsön-szolgáltatással is. Az országban a legnagyobb, 212 automatából álló készpénzbefizetős ATM-hálózattal és szintén a legnagyobb, 44 egységből álló pénztármentes fiókhálózattal rendelkezik.

A K&H Bankcsoport 2018-ban erős pénzügyi teljesítményt nyújtott és az évet 57,8 milliárd forint adózás utáni eredménnyel zárta, ami éves összehasonlításban 38%-os emelkedést jelent. Az ingatlan- és pénzügyi eszköz értékesítési tranzakciókból származó rendkívüli bevételek nélkül 53,6 milliárd forint nettó eredményt könyvelt el; ez 28%-os bővülés az egy évvel korábbi adathoz képest.

„2018-ban bevételünk éves összehasonlításban 10,7%-kal növekedett, amely mögött elsősorban a 3,3%-os nettó kamatbevétel-bővülés, és a 11,4%-os díjbevétel-emelkedés húzódott meg.  Tavaly a K&H összesen 380 milliárd forint értékű új hitelt folyósított a lakossági, kkv és nagyvállalati területen. Decemberre az új kihelyezésen belül a fix kamatozású jelzáloghitelek aránya a korábbi 48%-ról 91%-ra növekedett az egy évvel ezelőttihez képest. A K&H teljes lakossági ügyfélbázisa közel 700 000-re bővült, ami éves összehasonlításban 1,3%-os emelkedést jelent. A jövedelmüket rendszeresen hozzánk utaló ügyfelek száma az előző évhez képest 7,1%-kal, 418 ezerre nőtt. Az elmúlt évben közel 4 000 üzleti vállalkozás vált a K&H új ügyfelévé.” - ismertette Gombás Attila, a K&H Csoport pénzügyi vezetője.

„A K&H 2018-ban tovább folytatta digitális átalakulását, hogy még egyszerűbb és gördülékenyebb banki és biztosítási szolgáltatásokat kínálhasson ügyfeleinek:

  • Több mint 200 000 ügyfelünk vesz igénybe aktívan mobilbanki szolgáltatást, ami éves összehasonlításban 66%-os növekedésnek felel meg.
  • Már minden negyedik ügyfelünk rendelkezik biometrikus aláírással, ami lehetővé teszi számukra, hogy a bankfiókokban elektronikusan írják alá dokumentumaikat.
  • Egy fintech céggel történő együttműködésnek köszönhetően bevezettük az első, teljes mértékben digitális, robot által működtetett személyi kölcsön-szolgáltatásunkat, amely új ügyfelek számára is fél órán belül folyósítja az igényelt összeget.
  • Az országban a legnagyobb, 212 bank automatából álló készpénzbefizetős ATM-hálózattal rendelkezünk. Ezenfelül - 44 egységével - a K&H Bank tudhatja magáénak a legnagyobb pénztármentes bankfiókhálózatot is Magyarországon”- jelentette be David Moucheron, a K&H Csoport vezérigazgatója

A K&H 2018-ban továbbra is hozzájárult a magyar gazdaság finanszírozásához, valamint támogatta a zöld gazdaságra való áttérést:

  • 250 milliárd forint értékű új hitelt helyezett ki vállalatok számára,
  • 50 milliárd forint értékű hitelkérelmet hagyott jóvá napenergia-projektekre, ezzel 150 MW új „zöld” kapacitást teremtett,
  • 9,6 milliárd forint értékű portfóliógarancia-megállapodást kötött az Európai Beruházási Alappal, melynek célja a magas értéket képviselő, innovatív kkv-k és kisebb középvállalatok kedvezőbb feltételű hitelekhez juttatása.

Nik Vincke, a K&H Biztosító vezérigazgatója hozzátette: „2018-ban nettó nyereségünk 4,5 milliárd forintot ért el. Miközben éves összehasonlításban a bevételek 18%-kal növekedtek, a költségek a magasabb működési hatékonyságnak köszönhetően mindössze 3%-kal emelkedtek. A nem-életbiztosítási üzletág díjbevétele elérte a 36,7 milliárd forintot; a 13%-os növekedés mögött elsősorban a gépjármű felelősségbiztosítás áll. Az életbiztosítási üzletágat erőteljes üzleti növekedés jellemezte, a tisztán kockázati termékek esetében a növekedés éves szinten 15%-os volt. A K&H teljesen digitális lakásbiztosítási folyamatot vezetett be, amelynek keretében az ügyfelek mindössze három kérdés megválaszolásával árajánlatot kaphatnak. A folyamat bevezetése óta a lakásbiztosítások online értékesítése megduplázódott.’

A K&H nem auditált, konszolidált, IFRS (nemzetközi számviteli szabályok) szerinti eredménye a következőképpen alakult:

milliárd Ft

 2017. december 31.

2018. december 31.

változás

nettó eredmény

41,8

57,8

+38,4%

ügyfélhitelek

1 399

1 497

+7,0%

ügyfélbetétek

2 297

2 395

+4,3%

befektetési alapok állománya

794

748

-5,8%

működési bevétel a befektetések értékesítéséből származó rendkívüli bevételek nélkül

148,0

163,8

+10,7%

működési költségek tranzakciós illetékkel

-95,2

-98,0

+3,0%

a hitelportfolió minősége

 

 

 

nemteljesítő hitelek

7,1%

5,8%

-1,3%

  hitelezési költségek

-0,3%

-0,2%

+0,1%

tőke és likviditás

 

 

 

  tőkemegfelelési mutató (csoportszintű)

16,4%

16,9%

 

  hitel/betét arány

61,2%

62,6%

+1,4%

  szolvencia mutató (Biztosító)

232%

196%

 

hatékonyság

 

 

 

  költség/bevétel arány (bankadóval)

68,0%

63,4%

-4,6%

költség/bevétel arány (bankadó nélkül)

64,4%

59,9%

-4,5%

tőkearányos megtérülés

16,6%

20,8%

+4,2%

Kapcsolattartó

Kommunikációs Igazgatóság

  • +36 1 328 9181
  • sajto@kh.hu
  • www.kh.hu