a K&H Bankcsoport 2019 első negyedévében 12,2 milliárd forint nettó nyereséget ért el
A K&H Biztosító eredménye 2019 első negyedévében 1,3 milliárd forint volt. A K&H további digitális innovációkat vezetett be, és készen áll az azonnali fizetés július 1-jei elindítására.
A K&H Bankcsoport erős pénzügyi teljesítménnyel, 12,2 milliárd forint adózás utáni eredménnyel zárta 2019. első negyedévét, ami éves összehasonlításban 4,6%-os emelkedést jelent a 2018 első negyedévében felmerült rendkívüli tételek nélkül. “2019 első negyedévében bevételünk éves összehasonlításban 7,7%-kal növekedett, amely elsősorban a 2,7%-os nettó kamatbevétel-, illetve a 9,3%-os nettó díjbevétel-növekedésnek volt köszönhető. 2019 első negyedévében hitel/betét arányunk tovább javult (62,8%-ot ért el a 2018 negyedik negyedévében mért 62,6%-hoz képest). 2019 első negyedévében a K&H összesen 110 milliárd forint értékű új hitelt folyósított a lakossági, kkv és nagyvállalati területen. 2019. március 31-ére a fix kamatozású új lakáshitel-kihelyezések aránya az egy évvel ezelőtti 60%-ról 96%-ra növekedett. Az új jelzáloghitel-kihelyezés elérte a 24 milliárd forintot, ami éves összehasonlításban 24%-os növekedésnek felel meg. A K&H is csatlakozik a szektorhoz az MNB azon kezdeményezésének megvalósításában, amely a változó kamatozású jelzáloghitelek refinanszírozására irányul. Év végéig 10 000 ügyfelünket értesítjük változó kamatozású jelzáloghitelük 5 vagy 10 évre rögzített kamatozású jelzáloghitellel történő kiváltásának lehetőségéről” – mondta Gombás Attila, a K&H Csoport pénzügyi vezetője.
Nik Vincke, a K&H Biztosító vezérigazgatója hozzátette: “2019 első negyedévében a K&H Biztosító adózás utáni eredménye 20%-kal nőtt éves összehasonlításban, és 1,3 milliárd forintot ért el. A nem- életbiztosítási üzletágban a díjbevétel 15,8 milliárd forintot ért el, ami az egy évvel ezelőtti értékhez képest 27%-os növekedésnek felel meg. Az életbiztosítási üzletág erős üzleti teljesítményt nyújtott a rendszeres, befektetési egységhez kapcsolt (unit linked) termékek 36%-os éves növekedésével (a nyugdíjbiztosítási termékeket is figyelembe véve), valamint az egyéni kockázati termékeknél látható, éves összehasonlításban 21%-os növekedésével. A kockázati életbiztosítás területén teljesen digitális értékesítési folyamatot vezettünk be, amely a szerződéskötési időt 50%-kal csökkenti ügyfeleink számára, továbbá teljesen papírmentes és csupán egyetlen digitális aláírást igényel.”
2019 első negyedévében a K&H teljes sebességgel folytatta a digitális innovációk és új kezdeményezések bevezetését, amelyek célja, hogy egyszerűbb és kényelmesebb szolgáltatásokat kínálhasson ügyfelei számára:
- Tavaly a K&H vezette be az első, teljes mértékben digitalizált, robotvezérelt személyi kölcsön-szolgáltatást, amely tavaly november óta 40%-os növekedést mutat a kihelyezéseknél. Az online személyi kölcsönt kínáló weboldal minden második látogatója új ügyfél.
- Február végén a K&H Magyarországon az elsők között megnyitotta a második pénzforgalmi irányelvvel összhangban (PSD2) az új típusú szolgáltatók számára hozzáférést biztosító K&H fejlesztői portált („sandboxot/homokozót”) és tesztkörnyezetet. A K&H Bank fejlesztői innovációs versenyére, a K&H Innovathon döntőjére május 18-án került sor, amelyre 45 nemzetközi fintech cég regisztrált, és végül 14 kapott meghívást. A rendezvény célja az volt, hogy a fintech cégek a nyílt platformon megoldásokat fejlesszenek, melyre 2 hét állt rendelkezésükre és a döntő teljes napja. Lehetséges, hogy a jövőben a K&H szolgáltatási palettáját a rendezvényen bemutatott alkalmazások közül egészíti majd ki.
- A K&H készül rá, hogy június 1-től az új lakossági államkötvényeket is felvegye portfoliójába, csakúgy, mint az új babaváró hitelt július 1-jétől.
- Az azonnal fizetési szolgáltatás bevezetésének előkészítése jó ütemben, a tervek szerint halad a 2019. július 1-jei határidő szerinti éles induláshoz.
A K&H Bank nem auditált, konszolidált, IFRS (nemzetközi számviteli szabályok) szerinti eredménye a következőképpen alakult:
milliárd Ft |
2018. március 31. |
2019. március 31. |
változás |
nettó eredmény |
15,1 |
12,2 |
-19% |
nettó eredmény (rendkívüli tételek nélkül) |
11,7 |
12,2 |
+5% |
ügyfélhitelek |
1412 |
1501 |
+6% |
ügyfélbetétek |
2244 |
2405 |
+7% |
befektetési alapok állománya |
802 |
800 |
0% |
működési bevétel (a 2018. évi rendkívüli tételek nélkül) |
36,7 |
39,5 |
+8% |
működési költségek tranzakciós illetékkel |
-23,2 |
-23,6 |
+2% |
a hitelportfolió minősége |
|
|
|
nem-teljesítő hitelek |
7,7% |
5,5% |
-2% |
hitelezési költségek |
-0,5% |
0,0% |
+0,5% |
tőke és likviditás |
|
|
|
tőkemegfelelési mutató (csoportszintű) |
16,6% |
16,3% |
|
hitel/betét arány |
62,9% |
62,8% |
|
szolvencia mutató (Biztosító) |
254% |
220% |
|
hatékonyság |
|
|
|
költség/bevétel arány (bankadóval) |
67,1% |
63,2% |
|
költség/bevétel arány (bankadó nélkül) |
56,3% |
52,4% |
|
tőkearányos megtérülés |
23.5% |
15.8% |
|
Kapcsolattartó
Lesti Mónika
Kommunikációs Igazgatóság- +36 1 328 9181
- sajto@kh.hu
- www.kh.hu