A K&H Bank 42,3 milliárd, a K&H Biztosító pedig 8,3 milliárd forint adózás utáni eredményt ért el 2020-ban

A K&H piaci részesedése minden hitelezési szegmensben erőteljesen növekedett
A K&H+ közlekedési mobiljegy és az egyedülálló online számlanyitási szolgáltatás elindításával a K&H folytatja innovációit

A K&H Bank 2020-ban jó pénzügyi teljesítményt nyújtott, és 42,3 milliárd forint nettó nyereséget ért el, ami éves összehasonlításban 6%-os növekedésnek felel meg a rendkívüli tételek 12,7 milliárd forintos adózás előtti negatív hatásától megtisztítva. 2020-ban a K&H Biztosító 8,3 milliárd forint adózás utáni nyereséget realizált.

  • 2020-ban a K&H összesen 620 milliárd forintnyi új hitelt helyezett ki (ez éves összehasonlításban 23%-os növekedést jelent), és teljes hitelvolumene 18%-kal 1900 milliárd forintra nőtt a második félév erős hitelezési tevékenységének köszönhetően. 
  • A hitelpiaci részesedés minden szegmensben erőteljesen nőtt. A negyedik negyedévben az új lakossági hitelkihelyezések terén elért piaci részesedés 13,3%-ra emelkedett.
  • A vállalati hitelállomány 2020-ban 19%-kal növekedett.  A tavalyi év végéig a K&H összesen 173 milliárd forint értékű hitelszerződést kötött a „Növekedési Hitelprogram Hajrá” keretében, és ezzel 11%-os piaci részesedést könyvelhet el.
  • A 2020. második és  harmadik negyedévi visszaesése után a  vállalati és kkv ügyfelek számlaforgalma a negyedik negyedévben már magasabb volt, mint az előző év hasonló időszakában. A növekvő üzleti volumenek elsősorban annak köszönhetők, hogy a második félévben a koronavírus-járvány második hulláma ellenére gazdasági javulás volt tapasztalható.
  • K&H folytatta innovációit banki mobilalkalmazásában a K&H+ szolgáltatás elindításával, amely több mint 485,000 mobilbanki felhasználó számára áll rendelkezésre közlekedési jegyek vásárlására. Emellett a K&H a piacon egyedülálló, online számlanyitási szolgáltatást indít.

2020. évi pénzügyi eredmények

A K&H Bank 2020-ban 42,3 milliárd forint nettó nyereséget ért el, ami éves összehasonlításban 6%-os növekedésnek felel meg a rendkívüli tételek 12,7 milliárd forintos adózás előtti negatív hatásától megtisztítva. Ez magában foglalja a törlesztési moratóriumhoz kapcsolódó 4,4 milliárd forint módosítási veszteséget, a 19,7 milliárd forint IFRS9 szerinti értékvesztést a pandémia miatt várható jövőbeli hitelezési veszteségekre, valamint a 11,4 milliárd forint adózás előtti pozitív eredményt, amely a K&H Alapkezelő tevékenységének a KBC Asset Management magyarországi fióktelepéhez történő átruházásához kapcsolódik. A tranzakció következtében kialakuló szorosabb együttműködés jelentős működési szinergiát biztosít a KBC Csoport számára, miközben az ügyfelek továbbra is a korábban megszokott magas színvonalú szolgáltatásokat élvezhetik. 

„2020 semmihez sem hasonlítható év volt.  A nehéz körülmények ellenére a K&H jó pénzügyi eredményt ért el annak köszönhetően, hogy hitelpiaci részesedése minden szegmensben dinamikusan nőtt. A K&H folytatta piacvezető innovációját mobilapplikációjában, például a K&H+ szolgáltatások és az online számlanyitás bevezetésével. Ez azt mutatja, hogy a koronavírus járvány nem lassított le minket, és a K&H válsághelyzetben is erős marad” – emelte ki David Moucheron, a K&H Csoport vezérigazgatója.

A K&H rendkívüli tételektől megtisztított, pozitív nettó eredménye az előző évhez viszonyítva 6%-kal nőtt 2020-ban a növekvő üzleti volumeneknek – különösen a második félévi gazdasági javulásnak – és a sikeres költséggazdálkodásnak köszönhetően. Ami a K&H ügyfeleinek gazdasági tevékenységét illeti, a 2020. második és  harmadik negyedévi visszaesése után a  vállalati és kkv ügyfelek számlaforgalma a negyedik negyedévben már magasabb volt, mint az előző év hasonló időszakában. 

„A K&H Bank továbbra is aktív szerepet vállal a magyar gazdaság, a háztartások, a kisvállalkozások, a nagyvállalatok és a közszféra (állam, önkormányzatok) finanszírozásában. 2020-ban összesen 620 milliárd forintnyi új hitelt folyósítottunk, ez a tavalyi évhez képest 23%-os növekedést jelent. A teljes hitelvolumenünk éves összehasonlításban 18%-kal, 1900 milliárd forintra nőtt. Az új lakossági hitelkihelyezések esetében piaci részesedésünk a negyedik negyedévben 13,3%-ra nőtt, a hitelkihelyezések értéke 2020-ban 235 milliárd forintot ért el, ami éves összehasonlításban 21%-os növekedésnek felel meg. Ebből 58 milliárd forint volt a babaváró hitel, ami 2020 negyedik negyedévében 12,4%-os piaci részesedést jelentett. A vállalati hitelállomány 19%-kal bővült. Az „NHP Hajrá!” program keretében a K&H összesen 173 milliárd forint értékű hitelszerződést kötött december 31-ig, és ezzel 11%-os piaci részesedést könyvelhet el. Mérlegünkben az államkötvények volumene 1078 milliárd forintot ért el 2020 végére, ami éves összehasonlításban 23%-os növekedésnek felel meg.” – ismertette Gombás Attila, a K&H Csoport pénzügyi vezetője.

Bank a zsebben

A koronavírus-járvány felgyorsította a digitális banki és biztosítási megoldások használatát, és erre az ügyfeleket is fogékonyabbá tette. Jelenleg a K&H-nak 570 ezer digitálisan aktív ügyfele van, ami a teljes ügyfélkör  82%-át jelenti.  A K&H mobilbank felhasználóinak száma elérte a 485 ezret, ez éves összehasonlításban 28%-os növekedésnek felel meg. Az elmúlt év során az ügyfelek átlagosan heti háromszor használták mobilapplikációjukat. 

„A jövőben is a mobilalkalmazáson keresztül elérhető, banki és biztosítási szolgáltatások fejlesztésére kívánunk összpontosítani. 2020-ban nem pénzügyi szolgáltatásokat is elkezdtünk kínálni ügyfeleinknek, továbbá a mobilbankban elindítottuk a K&H+ alkalmazást. Ez a jegyvásárlási megoldás 485 ezer mobilbanki felhasználónk számára áll automatikusan rendelkezésre. Ügyfeleink több mint ezerféle helyi és helyközi buszjegyet és bérletet vásárolhatnak 70 településen, mindössze pár kattintással, sőt a hitelkártya-adataik megadása nélkül. A K&H szintén az egyetlen pénzintézet a magyar bankpiacon, melynek mobilapplikációja egyaránt kínál utazási, lakás- és kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást. Végezetül, tavaly óta az ügyfelek láthatják hiteleik, betéteik és befektetéseik részleteit a K&H mobilbankban, és számos  bankkártya-kezelési funkciót is igénybe vehetnek.  Mától pedig elérhetővé válik legutóbbi újításunk az online számlanyitási szolgáltatás a számlanyitási alkalmazásban. A  digitálisan aktív ügyfelek száma folyamatosan nő, mivel most már a legtöbb alapvető banki és biztosítási szolgáltatás mobiltelefonon is elérhető. A K&H mobil applikáció egy olyan platform, ahol együtt kezelhetőek a biztosítási és befektetési ügyek, a mobiltárca, sőt még a közlekedési jegyek is, így a bank szó szerint elfér az ügyfél zsebében”, – tette hozzá Németh Balázs, a K&H Csoport innovációs vezetője.

„2020-ban nettó nyereségünk elérte a 8,3 milliárd forintot. A nem-élet terület 51,2 milliárd forintos díjbevételt realizált, ami éves összehasonlításban 4%-os növekedésnek felel meg. Az életbiztosítási üzletág erős üzleti teljesítményt nyújtott, és éves szinten 41%-os növekedést produkált a rendszeres, biztosítási egységhez kötött (unit-linked) nyugdíjbiztosítási termékek, valamint 38% éves szintű emelkedést a rendszeres, biztosítási egységhez kötött (unit-linked) nem nyugdíjbiztosítási termékek tekintetében. Emellett a kockázati termékek is 22%-kal bővültek éves szinten. Digitális ügyfélszolgáltatásunk is folyamatosan javul: 2020-ban több mint 40,000 ügyfél kereste fel nyugdíjbiztosítási kalkulátorunkat. 2021-től több százezer ügyfelünk kapja meg zöld kártyáját digitális formátumban”, – közölte Nik Vincke, a K&H Biztosító vezérigazgatója.

A K&H nem auditált, konszolidált, IFRS (nemzetközi számviteli szabályok) szerinti eredménye a következőképpen alakult:

milliárd Ft

2019. dec. 31.

2020. dec. 31.

változás

nettó eredmény (rendkívüli tételek nélkül)

50,9

53,8

+5,7%

nettó eredmény

50,9

42,3

-16,9%

ügyfélhitelek

1618

1903

+18%

ügyfélbetétek

2630

3260

+24%

befektetési alapok állománya (szupernettó)

663

669

+1%

működési bevétel a rendkívüli tételek nélkül

167,5

177,0

+5,7%

működési költségek tranzakciós illetékkel együtt

-102,1

-101,8

-0,3%

a hitelportfolió minősége

 

 

 

  nemteljesítő hitelek

4,1%

2,7%

 

  hitelezési költségek

0,0%

1,1%

 

tőke és likviditás

 

 

 

  tőkemegfelelési mutató (csoportszintű)

18,7%

19,2%

 

  hitel/betét arány

61,9%

58,7%

 

  szolvencia mutató (Biztosító)

186,6

245,0%

 

hatékonyság

 

 

 

  költség/bevétel arány (bankadóval)

64,3%

60,8%

 

költség/bevétel arány (bankadó nélkül)

53,4%

49,9%

 

tőkearányos megtérülés

15,2%

11,2%

 

Kapcsolattartó

KH Kommunikáció

  • sajto@kh.hu