A KBC Csoport digitális transzformációs beruházása Közép-Európában
A KBC Csoport a Deloitte-ot választotta rendszerintegrátornak a T24 központi banki rendszer bevezetéséhez a szlovák CSOB-nál és a magyar K&H Banknál
A KBC Csoport integrált bankbiztosítási csoport, amely elsősorban lakossági, privátbanki, kkv és vállalati ügyfeleket szolgál ki. A Csoport több mint 11 millió ügyféllel rendelkezik, és 42.000 munkatársat foglalkoztat stratégiai piacain, vagyis Belgiumban, Csehországban, Szlovákiában, Magyarországon, Bulgáriában és Írországban tartozik. A Deloitte széles körű tapasztalatai és kapacitásai lehetővé teszik, hogy összetett, több szintű, teljes körű projekteket hajtson végre. A Deloitte a Temenos hivatalos partnere, és világszerte kiváló eredményeket tud felmutatni a T24 rendszer bevezetése terén.
„A jövőbeni folyamatosan változó ügyféligényekre való gyors reagálás és a vonatkozó jogszabályok maradéktalan betartása érdekében a K&H-nál és a CSOB-nál bevezetjük a T24 központi banki rendszert. Ez a változás az 5 éves Digitális Transzformációs tervünk részét képezi, és biztosítja, hogy ügyfeleink a legjobb banki élményben részesüljenek. A folyamatot a Deloitte csapata vezeti majd, amely már bizonyította szakmai hozzáértését, amikor az elmúlt 6 hónapban a projekt elemzési szakaszát hajtotta végre.” − mondta el Willem Hueting, a KBC Nemzetközi piacok területének igazgatója.
A KBC Digitális Transzformáció első fázisában megtörténik a központi banki rendszer lecserélése, ez két évet fog igénybe venni. „A kezdeményezés egyik fő célja a CSOB teljes digitalizálása, hogy ezáltal hozzáférést biztosítsunk ügyfeleink számára azokhoz a modern, innovatív banki szolgáltatásokhoz, amelyeket a digitális technológiák lehetővé tesznek” – emelte ki Daniel Kollar, a CSOB vezérigazgatója.
A komplex projekt célja a banki üzleti működés alapjainak modernizálása. „A nagy kihívások nagyobb fejlődést eredményeznek. Egy olyan modern, integrált, nyílt alapú banki platform bevezetése, mint amilyen a T24, lehetővé teszi majd a K&H számára, hogy még több innovatív terméket és könnyű és gördülékeny szolgáltatásokat nyújtson ügyfelei számára, megfelelve a gyorsan változó magyar piaci igényeknek. A Temenos T24 bevezetése során a Deloitte-ra és Kiválósági Központjára támaszkodunk, melynek munkatársai biztos tudással rendelkeznek a központi banki rendszereket illetően” − mutatott rá David Moucheron, a K&H vezérigazgatója.
A bankok felismerték, hogy változtatniuk kell jelenlegi működési ökoszisztémájukon, hogy nagyobb üzleti rugalmasság és megfelelő piacra lépési stratégia alkalmazásával meg tudjanak felelni a piac és az ügyfélbázis elvárásainak. Ezért a működési modellek egyszerűbbé és hatékonyabbá tétele, valamint a digitális csatornák optimalizálása elengedhetetlen. „A KBC vezető pénzügyi szolgáltatóként büszke arra, hogy figyelme középpontjában az ügyfél áll. Arra törekszik, hogy ne csupán egy bank vagy biztosító legyen számukra, hanem annál több: védi az ügyfelek álmait és támogatja őket azok megvalósításában. Ezért még nagyobb megtiszteltetés számunkra, hogy rendszerintegrátorként közreműködhetünk ebben a folyamatban. A Deloitte fő célja ennek az átfogó transzformációnak a zökkenőmentes biztosítása úgy, hogy az a lehető legkisebb mértékben zavarja a KBC ügyfeleit.” − mondta el Warren Hatton-Jones, a Deloitte ügyfélszerzési munkatársa.