a kkv-k szerint a biztonság és a költséghatékonyság a legfontosabb

A hazai vállalkozások többsége követi a digitális trendeket, és törekszenek is a legújabb ilyen jellegű szolgáltatások igénybevételére, amennyiben az eredményesebbé teszi a cég működését – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás adataiból. Az elektronikus szolgáltatásoknál legfontosabb előnyként a biztonságot, valamint a költséghatékonyságot és a kényelmet jelölték meg a cégek.

A Varsói Egyetem digitális gazdasági laborjának (DELab) nemrég ismertetett felmérése szerint a magyar cégek jelentősen le vannak maradva a digitalizáció terén. Jelenleg a 26. helyen áll a hazai vállalati szféra, tehát az EU 28 országából mindössze kettőt előzünk meg a digitális felkészültséget illetően. A K&H 500 hazai kkv vezetőjét kérdezte meg arról, miként vélekednek az elektronikus szolgáltatásokról, valamint, hogy az ilyen jellegű pénzügyi szolgáltatások különböző előnyei közül melyek a legfontosabbak számukra.

„A felmérésünk eredménye szerint a hazai kkv-k nagy része tisztában van és naprakész az új digitális szolgáltatásokkal kapcsolatban. A megkérdezett vállalkozások háromnegyede nyitott az új e-szolgáltatások bevezetésére, amennyiben az hozzájárul a cég eredményességéhez, kétharmaduk pedig követi a digitális trendeket, ilyen témájú konferenciákat és az újdonságokat” – részletezte az eredményeket Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője. A válaszokból kiderül az is, hogy a kkv-k túlnyomó többsége (70%) igyekszik a legmodernebb e-szolgáltatások igénybevételére.

biztonság, költséghatékonyság, kényelem

„A cégek számára a legfontosabb előny, hogy az e-szolgáltatások nagyon biztonságos megoldások, a cégek több mint háromnegyede vélekedik így. Ezt követően szinte megegyező arányban a költséghatékonyság, a kényelem, valamint az adatok könnyebb tárolhatósága a legfontosabb szempont. Érdekes, hogy a cégek mindössze 58%-a véli kiemelten fontosnak, hogy az e-szolgáltatások igénybevételével munkaerőt spórolhat meg, így tehát ez a legkevésbé hangsúlyos előny” – mondta el Kovács Viktor Zoltán.

elektronikus pénzügyi szolgáltatások előnyeinek fontossága 2016

 

a K&H kkv bizalmi index kutatásról

A K&H és a GfK Magyarországon elsőként kezdte el vizsgálni a hazai mikro-, kis- és középvállalkozások következő egy évre jellemző várakozásait. A 2004 óta folyamatosan készített negyedéves K&H kkv bizalmi index kutatás 500 magyarországi székhelyű, 2 milliárd forint* éves árbevétel alatti társaság üzleti döntéshozóinak megkérdezésével történik. A kutatásában a vállalkozások gazdasági helyzetét leginkább befolyásoló 10 gazdasági tényezőt és annak várt változásait vizsgálják: vevői kapcsolatok, szállítói kapcsolatok, munkaerő, vállalat pénzügyei, bankok, gazdaságpolitika, közterhek, EU, versenyhelyzet, vállalati hitelkamatok. A K&H kkv bizalmi index a 10 részindex súlyozott átlaga, annak megfelelően, hogy az egyes tényezőket mennyire fontosnak ítélik a vállalkozások.

* 2010 első negyedévét megelőzően 700 millió forint

 

A K&H Csoport

Az ország egyik vezető pénzintézeteként – országosan több mint 4000 munkatársával – a K&H célja, hogy ügyfelei igényeit minden időben magas szinten elégítse ki, és a lehető legteljesebb termékpalettát nyújtsa számukra. A K&H országszerte 210 lakossági fiókot működtet, és mintegy 1 millió lakossági, kkv és vállalati ügyfelének kínál pénzügyi szolgáltatásokat. A magyar gazdaság működését több mint 1700 milliárd forintnyi kihelyezett hitel- és hiteljellegű állománnyal segíti háztartások, kisvállalkozások, vállalatok és önkormányzatok finanszírozásán keresztül. A K&H 2015. december 31-én a Magyar Állam által kibocsátott instrumentumok 1076 milliárd forintos állományával rendelkezett. A cégcsoport teljes tevékenysége hozzávetőlegesen 4000 magyar beszállítónak és mintegy 700 banki és biztosítási ügynöknek biztosít megrendeléseket és folyamatos tevékenységet. A Bankcsoport 2015-ben 55 milliárd forint, az elmúlt 5 évben összesen 239 milliárd forint adó és járulék megfizetésével járult hozzá a magyar állami költségvetés bevételeihez.

 

Főbb adataink:

K&H Bank
2015. december 31-én:
saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): HUF 222 milliárd
mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): HUF 2 582 milliárd
adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): HUF 38,1 milliárd

K&H Biztosító
2015. december 31-én:
saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): HUF 11,9 milliárd
mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): HUF 142,5 milliárd
biztosítástechnikai eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): HUF 3,4 milliárd
adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): HUF 1,9 milliárd

Kapcsolattartó

Kommunikációs igazgatóság

  • 328 9950
  • 328 9220
  • sajto@kh.hu
  • www.kh.hu