akár több tízmillió forint befektetésre is szüksége lehet a fejlődő vállalkozásoknak
Vannak olyan induló és nemrégen alapított cégek, amelyek pár millió forint tőkéből el tudják érni céljaikat, ám nem ez a jellemző. Ahhoz, hogy a vállalkozások megvalósíthassák fejlesztési terveiket és marketingkampányokat indíthassanak jellemzően több tízmillió forintra van szükségük - derül ki a K&H kutatásából.
A K&H felmérése, amelyet az RTL Klub Cápák között című műsorába jelentkezők körében végzett, azt mutatja, hogy általában jelentős tőkebevonásra készülnek a vállalkozók. A legtöbben, több mint negyedük (27%) legalább 40 millió forinthoz szeretne jutni, kevesebb mint 5 millió forintra pedig a műsorba jelentkezők mindössze 9 százalékának lenne szüksége. Összességében a cégek több mint kétharmada 10 millió forint feletti befektetésre pályázik. Ez összhangban van a műsor előző évadába jelentkezők körében végzett felmérés eredményével, amely szerint egy vállalkozásnak jellemzően ma már több mint ötmillió forintra van szüksége az első néhány évben a fejlődéshez.
A kért befektetést a vállalkozók legnagyobb része marketingtevékenységre költené (53%), majdnem minden második cég pedig meglévő termékét vagy szolgáltatását fejlesztené (45%). Továbbá a jelentkezők 40 százaléka bővítené gyártókapacitásait és 34 százalékuk fejlesztene új terméket vagy szolgáltatást. Szintén jellemző, hogy a mindennapi működést szeretnék így finanszírozni: 26 százalékuk készletet, alapanyagot szerezne be a források segítségével.
„A finanszírozás tekintetében a befektetők és a bankok is azokat az üzleti célokat preferálják, amelyek értékteremtésről szólnak, mint például a kapacitásbővítés, hatékonyságnövelés. Ahhoz azonban, hogy egy cég szintet lépjen, fejlődjön és akár nemzetközi szinten sikeres legyen, nem csak tőkére van szükség, hanem a szakmai tudás is elengedhetetlen” - emelte ki Rammacher Zoltán, a K&H kkv marketing és értékesítés támogatás vezetője. Ez látszik a K&H felmérésének eredményeiből is: bár a legtöbben befektetéshez szeretnének jutni a show-ban (61%), alig vannak tőlük lemaradva azok, akik mentorálást, szakmai tudást várnak a Cápáktól (55%). Ám a szereplés ennél még többet ad: sokan azért jelentkeztek a műsorba, hogy a televíziós szereplés segítségével ismertséget szerezzenek cégüknek, terméküknek (43%) és olyanok is vannak, akik új üzleti kapcsolatokat remélnek tőle (40%).
„Felmérésünk eredményeiből egyértelműen kitűnik, hogy a tőkebevonás mellett kiemelt jelentősége van a külső szakmai segítségnek. A K&H-nál, partnereinkkel együtt folyamatosan azon dolgozunk, hogy a K&H üzletetide! vállalkozásfejlesztési oldalunkon mind a kezdő, mind a működő cégeknek segítsünk ebben szakmai és edukációs tartalmakkal, videókkal. A honlapon többek között finanszírozás és vállalkozásindítás témakörben kaphatnak az érdeklődők hasznos, praktikus tippeket. Megtudhatják például, hogyan készítsenek üzleti tervet vagy hogyan indítsák el saját webáruházukat” - tette hozzá Rammacher Zoltán.
A felmérésről
A felmérést a K&H készítette a Cápák között műsorba jelentkező vállalkozók körében. Összesen 163 vállalkozás vett benne részt, a lekérdezés 2021. szeptember 28. és 2021. november 3. között zajlott.
Kapcsolattartó
K&H Kommunikáció
- sajto@kh.hu