az oktatásnak is lépést kell tartania a digitalizációval, a pénzügyek terén is
a K&H szerint a pénzügyi ismeretszerzésnek nagyobb hangsúlyt kell kapnia az oktatásban
Napjainkra a digitális oktatás túllépte az informatika órák kereteit. A digitalizáció jelen van az otthonunkban, a munkahelyünkön, a mindennapjainkban. Egy 2016-os felmérés szerint egy családban átlagosan 2,25 digitális eszközt használnak, és a gyerekek kifejezetten magabiztosan kezelik azokat. 4-5 éves kortól rendszeres használókká válnak, saját eszközt birtokolnak. Ezen játszanak, szórakoznak, később pedig a játék mellett már legalább 56 százalékuk rendszeresen tanulásra is használja mobiltelefonját, tabletjét vagy számítógépét.1
A digitalizáció az oktatásban is megmutatkozik: modernebb eszközök, szoftveres megosztó alkalmazások állnak a pedagógusok rendelkezésére. Magyarország Digitális Stratégiája szerint 2016 óta már az iskolák 98 százaléka legalább egy információs és kommunikációs technológiákkal felszerelt osztályteremmel (IKT) rendelkezik. Az általános iskolák mintegy felében (53%), a középiskolák mintegy kétharmadában (65%) kettő vagy több számítógépterem található. Ezek gyakorlati használata is lassan mindenhol kiforrottá válik.
„A digitális világ térnyerése a pénzügyek terén is számos változást hozott. Új banki megoldások jelentek meg, online intézzük csekkbefizetéseinket és vásárlásainkat. A pénzügyi ismeretterjesztésnek jóval nagyobb hangsúlyt kellene kapnia a fiatalok nevelésében, hogy felnőttként majd átlássák lehetőségeiket, felkészülten tudjanak dönteni. Mindezt játékosan, szórakoztató módon, a számukra élményt nyújtó platformokon kell átadnunk. Az oktatásba eredményesen vonhatjuk be a digitális eszközöket, mind a hagyományos tantárgyak, mind a pénzügyi ismeretek terén. A K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő új ismeretanyagának megalkotásakor is ezt tartottuk szem előtt, így született meg a vigyázz#KáPé vlogsorozat és mobilapplikáció, amellyel a fiatalok észrevétlenül, élményszerűen jutnak a legfontosabb pénzügyi alapismeretekhez” – mondta Horváth Magyary Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója.
Ma már több országos kezdeményezés is támogatja a modern, IKT eszközöket alkalmazó oktatási gyakorlatok bevezetését: ilyen volt a Pénz7 programsorozat, amely a fiatalok pénzügyi nevelését célozta, és amelyhez önkéntes oktatókként a K&H Csoport szakemberei is csatlakoztak. Az április elején lezajlott Digitális Témahéthez pedig több mint 930 iskola csatlakozott. A témahetek mellett maguk az intézmények is egyre jobban fókuszálnak a digitális oktatásra. Például az ELTE Apáczai Csere János Gyakorló Gimnázium és Kollégium a jövő tanévtől elindítja első digitális osztályát, amelyhez bővítették eszközparkjukat és folyamatosan képzik a pedagógusok digitális tudását.
A K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedőről
A K&H Csoport társadalmi szerepvállalásának részeként 2010-ben indította útjára a K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedőt. A program célja, hogy a magyarországi általános iskolások pénzügyi, gazdálkodási ismereteit gyarapítsa. A vetélkedő programja évről évre egyre több diákot vonz országszerte. A verseny indulásától a nevezések száma mintegy megtízszereződött, 2019-ben immár 8264 fő részvételével zajlik a verseny. 2010 óta a K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedőre összesen 759 településről 1696 iskola csapata pályázott. Ez összesen több mint 46.200 résztvevő általános iskolás diákot jelentett. A K&H Csoport a K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő programjával az általános iskolai korosztály pénzügyi tudatosságra nevelését kívánja előre mozdítani annak érdekében, hogy a jövő generációjának képviselői okos pénzügyi döntéseket hozhassanak.
1 forrás: Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság: Médiahasználat-, médiafogyasztás-, médiaértés-kutatás 7–16 éves gyermekekkel és szüleikkel. nmhh.hu
http://nmhh.hu/dokumentum/197726/NMHH_PSYMA_7_16_eves_2017_final.pdf
Kapcsolattartó
LWp Kommunikáció
- +36 1 279 3900
- +36 30 525 9520
- info@lwp.hu
- www.kh.hu