K&H: egyedülálló megoldáshoz innovatív reklám
Kate, a K&H digitális pénzügyi asszisztense különleges citylight-on szólít meg
Kate, a K&H magyar bankpiacon eleddig egyedülálló hangalapú, mesterséges intelligenciára épülő digitális pénzügyi asszisztense rendkívüli ügyfélélményt ígér – most nem csupán a mobilbankban, hanem citylight posztereken is. CLP reklámfelületek felhasználásával a bank innovatív módon, interaktív formában mutatja be, hogy hogyan működik, mire használható a digitális pénzügyi asszisztens.
A K&H Bank 2022 novemberében vezette be mobilbankjában Kate-t, magyar bankpiacon eleddig egyedülálló hangalapú, mesterséges intelligenciára épülő digitális pénzügyi asszisztenst. Kate 2023 nyarára már több mint 100 funkciót tudott elejétől a végéig végrehajtani, illetve rávezetni az ügyfeleket a megfelelő menüpontra. Ezzel egyszerre tette kényelmesebbé és gyorsabbá a felhasználók eligazodását az egyre gyarapodó mobilbanki funkciók között.
2023 szeptember végétől Kate olyan képességre tett szert, amely a hazai bankpiacon egyedülálló: hangutasítások alapján a kezdetektől képes műveleteket végrehajtani, s mostantól már forintátutalást is. De Kate arra is képes, hogy hangkérésre megmutassa az ügyfél PIN-kódját, módosítsa bankkártya-limitjét, vagy szükség esetén letiltsa a bankkártyát.
megfogható élmény
A mesterséges intelligencia üzleti célú felhasználása ígéretes fejlődési utakat nyit meg a bank előtt. Kate-t eddig a felhasználók 7 százaléka próbálta ki, a K&H célja az, hogy ezt az arányt rövid időn belül 20 százalékra tornássza fel. A bank által készíttetett reprezentatív felmérés szerint erre minden esély meg is van, hiszen a megkérdezettek 55 százaléka kifejezetten érdeklődő, nyitott a mesterséges intelligencia alapú digitális asszisztensek igénybevételére.
Az érdeklődés felkeltését és Kate használatát a bank komplex marketingkommunikációs kampánnyal támasztotta meg. A K&H októbertől indította bevezető kampányát, melyben TV, közterületi és online megjelenéseket használt. Kísérleti jelleggel, az egyedülálló banki megoldáshoz méltó innovatív eszközt is bevetett. A közterületi megjelenések között ugyanis Budapest legforgalmasabb pontjain több interaktív citylight-ot is elhelyezett, ahol Kate megszólította a járókelőket és egy játékra invitálta őket.
csak egy szavukba kerül
A CLP-n Kate négy kérdést tett fel, a válaszokból kiderül, hogy a „játékosok” mennyire voltak járatosak a digitális bankolásban. Valamennyi kérdés Kate-hez kapcsolódott, illetve olyan funkciókhoz, amelyekben Kate képes segítséget nyújtani. A járókelőknek beköszönő Kate felhívta a figyelmüket, hogy immár a szó szoros értelmében csak egy szavukba kerül a digitális bankolás.
A citylightokba applikált screen a vizuálon lévő mobiltelefonban kapott helyet. Kate ezen a felületen „jelent meg”: a szövegbuborékban mindegyik fázisban kiíródott a játékra invitáló szöveg, illetve Kate kérdései és válaszai. A játékban szereplő kérdésekre a screen alatt lévő „igen” vagy „nem” nyomógombokkal lehetett válaszolni. Minden szöveg Kate szájából hangzott el, ugyanúgy, ahogy az applikációban is lehet hangban és szövegben egyaránt kommunikálni.
Mindemellett a végén Kate megmutatta, hogy a többi válaszadóhoz képest hányan nyomtak „igen”, illetve „nem” gombot.
A kampány célja az érdeklődés felkeltésén túl a potenciális ügyfelek élményszerű informálása a digitális pénzügyi asszisztens által nyújtott kényelmes és újszerű bankolásról, amelynek során a pénzügyek intézése már nem teher, hanem játszi könnyedség.
Kapcsolattartó
K&H Kommunikáció
- sajto@kh.hu