fesztiváloznak és karriert építenek

a magyar fiatalok többsége tudatosan tervezi a jövőjét, de a szórakozásból sem ad alább

Nyáron a Soundon partizik, karácsonyra iPhone-t kap. Ha ez a klisé nem is húzható minden egyes magyar fiatalra, átlagosan az viszont elmondható, hogy a most felnövekvő generáció szezonális költései között nagy súllyal szerepelnek a fesztiválok. 2017-ben egy fesztiválszezon alatt akár százezres nagyságrendre is rúghatnak a szórakozási költségek. A K&H Vigyázz, Kész, Pénz! pénzügyi vetélkedő házigazdája utána járt, mennyire tudatos a fiatal társadalom költési-megtakarítási gondolkodása egy nyári programokkal teli időszakban.

A fesztiválok egyre nagyobb számú fiatal tömegeket vonzanak, a jegyárak és az ottani fogyasztás költségei viszont jóval túlmutatnak a zsebpénz kategórián. A legnépszerűbb magyarországi fesztiválok között a Balaton Soundra egy napijegy 17-20 ezer forintba került, az idei Szigetre pedig 21 ezer forintos napijeggyel juthatunk be. Ha több napig szeretnénk szórakozni, a bérletkonstrukciók választásával 5-7 napnyi fesztiválozásért hozzávetőlegesen 50-120 ezer forintot kell fizetni, az összköltség tehát egy nyaralás költségkeretén is túlcsordulhat. Sok szülőnek nem fér bele a költségvetésébe, hogy gyermeke fesztiválozását is finanszírozza, így a fiatalok jelentős része saját maga teremti elő a szórakozásához szükséges anyagiakat, vagy azok egy részét.

„A szabadságok, illetve nyári szünet alatt gyakorta előfordul, hogy korlátlanabbul költünk, nem akarunk a pénzszámolgatással limiteket állítani a kikapcsolódásunknak. Ugyanakkor a szabadabb költések hátulütőire is érdemes felkészülnünk, és felkészíteni a fiatalokat is, hogyan osszák be az adott programra kapott keretösszegüket, hogyan használják a bankkártyájukat, vagy épp mit tegyenek, ha elveszítik azt. A pénzügyi tudatosság kultúráját saját magunk építjük, az ismereteket pedig a mindennapi szituációkban tudjuk jól átadni. Még vannak fehér foltok, de a fiatal társadalom pénzügyi ébersége folyamatosan fejlődik" - mondta Horváth Magyary Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója.

Az Y és Z generációhoz tartozó fiatalok ugyan jelentős összegeket költenek fesztiválokra és szórakozásra, mégis tudatosak a jövőépítés tekintetében. A pénzügyi neveltetéstől és anyagi háttértől függően különböző mértékben gyűjtenek és takarékoskodnak előre.  

A HR Portál cikke szerint például a diákmunkát vállaló fiatalok száma az elmúlt tíz évben megduplázódott. A megkérdezett diákok közel 60 százaléka a karrierje elindítása, a tapasztalat szerzés miatt tartja fontosnak a munkát, 16 százalékukat pedig a zsebpénz motiválja. A K&H pályakezdők jóléti indexéből az is kiderül, hogy a kutatásban résztvevő fiatalok 37 százaléka rendelkezik valamilyen megtakarítással. A hónap végén megmaradt pénzt 19 százalékuk teszi félre, míg 29 százalékuk csak alkalmanként takarít meg.

fiatalok megtakarítási szokásai 2017 Q1

a fiatalok 36 százaléka rendelkezik valamilyen megtakarítással 2017 Q1

A fesztiválok idején érdemes még tudatosabban figyelnünk megtakarításunkra, hiszen a felhőtlen nyári kikapcsolódás közben sokan nemcsak az időérzéküket vesztik el, hanem a pénztárcájuk forgalma fölötti kontrollt is.

Top 3 pénzügyi kérdés, amit az indulás előtt érdemes a fesztiválozónak tudatosítani: 

1. A legnagyobb hazai fesztiválok többsége mára készpénzmentessé vált. Két fizetési opcióból választhatunk: PayPass-os bankkártyával vagy a helyszínen váltott fesztiválkártyával lehet fizetni. Tartsd szem előtt, hogy ebben a formában sokkal bátrabban költekezünk. A Portfolio.hu szerint a fesztiválokon akár 10-30 százalékkal többet hagynak a látogatók, mintha készpénzzel fizetnének.

2. Hova fordulj, ha elveszted a bankkártyád, fesztiválkártyád: a FestiPay mobil alkalmazáson le tudod tiltani az elveszett kártyát, majd a helyszínen lévő HelpDesk ponton tudnak neked segíteni az egyenleg másik kártyára való átvezetésében.

3. A fesztiválkártyán megmaradt összeget a fesztivál ideje alatt, de legkésőbb annak utolsó napján zárásig lehet visszaváltani készpénzre.

A K&H Vigyázz, Kész, Pénz! vetélkedőről

A K&H Csoport társadalmi szerepvállalásának részeként 2010-ben indította útjára a K&H Vigyázz, Kész, Pénz! pénzügyi vetélkedőt. A program célja, hogy a magyarországi általános iskolások pénzügyi, gazdálkodási ismereteit gyarapítsa. A vetélkedő programja évről évre egyre több diákot vonz országszerte. A verseny indulásától a nevezések száma mintegy megtízszereződött, 2017-ben immár 6817 fő részvételével zajlott a verseny. 2010 óta a K&H Vigyázz, Kész, Pénz! pénzügyi vetélkedőre összesen 533 településről 992 iskola csapata pályázott. Ez összesen több mint 30.000 résztvevő általános iskolás diákot jelentett. A K&H Csoport a K&H Vigyázz, Kész, Pénz! pénzügyi vetélkedő programjával az általános iskolai korosztály pénzügyi tudatosságra nevelését kívánja előre mozdítani annak érdekében, hogy a jövő generációjának képviselői okos pénzügyi döntéseket hozhassanak.

A K&H Csoport

Az ország egyik vezető és országosan több mint 4100 munkatársat foglalkoztató pénzintézeteként a K&H célja, hogy ügyfelei igényeit minden időben magas szinten elégítse ki, és a lehető legteljesebb termékpalettát nyújtsa számukra. A K&H országszerte 208 lakossági fiókot működtet, és mintegy 1 millió lakossági, kkv és vállalati ügyfelének kínál pénzügyi szolgáltatásokat. A magyar gazdaság működését 1760 milliárd forintnyi kihelyezett hitel- és hiteljellegű állománnyal segíti háztartások, kisvállalkozások, vállalatok és önkormányzatok finanszírozásán keresztül. A K&H 2017. március 31-án a Magyar Állam által kibocsátott instrumentumok 671 milliárd forintos állományával rendelkezett. A cégcsoport teljes tevékenysége hozzávetőlegesen 4000 magyar beszállítónak és mintegy 700 banki és biztosítási ügynöknek biztosít megrendeléseket és folyamatos tevékenységet.

Főbb adataink: 

K&H Bank 2017. I. negyedévének végén:

saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): 269 milliárd forint

mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): 2 876 milliárd forint

adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 10,1 milliárd forint 

 

K&H Biztosító 2017. I. negyedévének végén:

saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): 11,2 milliárd forint

mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): 162,1 milliárd forint

biztosítástechnikai eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 1,14 milliárd forint

adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 0,85 milliárd forint

Kapcsolattartó

LWp Kommunikáció:

  • info@lwp.hu
  • +36 1 279 3900
  • +36 30 525 9520
  • www.kh.hu