hol tart most a világgazdaság?

A világgazdaságot kisebb sokként érte a kínai gazdaság lassulása, azonban a fejlett régiókban ezzel együtt is a növekedés a meghatározó. Ebben a recessziót követő kilábalási ciklusban jellemzően a fogyasztás erősödése, a nagyobb kiadást igénylő vásárlások dominálnak, ezért most azokra a szektorokra és befektetési lehetőségekre érdemes figyelni, amelyek ezekből profitálnak - mondták el a K&H befektetői klub sümegi rendezvényén a befektetési szakemberek.

hol tart most a világgazdaság?A kínai gazdaság lassulása ugyan árnyékot vet a világgazdaságra, azonban a fejlett régiókban ezzel együtt is a növekedés dominál. „A világgazdaság ciklikus változását tekintve jelenleg egyértelműen a recessziót követő kilábalási időszakról beszélhetünk, amikor alacsony munkanélküliség, növekvő bérek, alacsony áremelkedés és növekvő elkölthető jövedelem jellemzi a gazdaságot. Ebben a szakaszban a növekedés fő motorját döntően az élénkülő fogyasztás adja, azok az elhalasztott vásárlások, amelyek jellemzően nem a mindennapi szükségletek kielégítését szolgálják, hanem extra, nagyobb értékű kiadást jelentenek. Ilyen például az autó vagy a luxuscikkek vásárlása” - mondta el Zobor Zsuzsanna, a K&H Alapkezelő vezérigazgatója. 

profitáló iparágak

Az élénkülő fogyasztásból tehát nem minden iparág profitál egyformán, nézzük, hogy hol várható dinamikus növekedés a következő néhány évben.  

  • autóipar: A VW-botrány ellenére is erős igény mutatkozik az autók iránt, a növekvő kereslet tovább folytatódik, és globális szinten várhatóan közel negyedével nőnek az autóeladások a következő 5 évben. Emellett a fogyasztók megrendült bizalmára reagálva a szektorban előreláthatólag felgyorsulnak a technológiai fejlesztések, az újdonságok bemutatása és bevezetése. 

  • luxustermékek: A nyilvánvalóan magas bevételt és magas árrést produkáló luxustermékek iránt nemcsak a fejlett országokban, de egyre inkább a feltörekvő piacokon is nő az igény. 

  • média: A növekvő vásárlási kedv fokozott reklámtevékenységet igényel, így a fogyasztás bővülése a cégek reklámköltéseinek növekedésével is együtt jár. Az ágazati előrejelzések alapján csak az Egyesült Államokban a következő három évben mintegy 15%-kal bővülhetnek reklámköltések. 

  • e-kereskedelem: Az e-kereskedelem élénkülését és az ezzel járó fejlesztéseket a vállalatok részéről a versenyképesség növelése, a fogyasztói igények kielégítése, valamint a költségcsökkentés iránti igény hajtja, míg a fogyasztói oldalról a kényelem, a gyorsaság, a széles választék, a gyors összehasonlíthatóság generál egyre növekvő fogyasztást. Ez a vásárlási trend a cégek széles körét érinti, így a kifejezetten az online értékesítésre szakosodott vállalatok, illetve az online vásárlást is biztosító kis- és nagykereskedelmi cégek mellett az online rendelést kiszolgáló pénzügyi, informatikai és szállító cégek is érintettek a növekedésben.

„Mivel ezekben az ágazatokban intenzívebb növekedésre számítunk rövid és középtávon, ezért a szektor vállalatainak részvényeit érdemes befektetési lehetőségként megnézni. A kínai lassulás miatt továbbra is fennálló fenyegetettség következtében azonban egyelőre valamilyen - tőke, hozam vagy árfolyam - védelmet nyújtó befektetési eszközben érdemes gondolkodni a közvetlen részvényvásárlás helyett” - hangsúlyozta a befektetési szakember. 

globális autóeladások várható alakulása 2014-2020
forrás: KPMG    

reklámköltések a médiában USA 2012-2018
forrás: eMarketer

Kapcsolattartó

Kommunikációs igazgatóság

  • 328 9950
  • 328 9220
  • sajto@kh.hu
  • www.kh.hu