húsvét karantén idején: digitális locsolás, online utalt locsolópénz
A húsvét mindenkinek másról szól: a gyerekeknek az elrejtett ajándékokról, a tojásfestésről, na meg a locsolásról, amiért cserébe a legtöbben ma már pénzt is kapnak a rokonoktól. Míg szüleiknek a közös sonkaevésről vagy épp a templom felkereséséről. Most ezek a lehetőségek mind korlátozottan állnak a rendelkezésünkre. Ám ettől még lehet szép ünnepet kerekíteni ebből a bezárt, furcsa helyzetből is. A K&H Vigyázz, kész, pénzügyi vetélkedő szervezői összegyűjtöttek néhány tippet, amik segítségével nem csak tudatosabban készülhetünk az ünnepre, de a gyerekek öröme is ugyanakkora lehet, mint a korábbi években:
- az ajándékokat és a húsvéti menüt most csakis online szerezzük be: jórészt nem is tudjuk másképp, hiszen a boltok többsége zárva van, a hipermarketekben pedig most nem ajánlatos hosszan időzni és válogatni. Igyekezzünk mindent végiggondolni és készítsünk listát arról, hogy mit kell beszereznünk. Ez most nem az az időszak, amikor leküldhetjük majd a gyereket egy vajért, így jó ha minden biztosan kéznél lesz már előre.
- készítsünk költségvetést a gyerekekkel közösen: a gyerekek pénzügyi tudatosságát sosincs túl korán elkezdeni. Legyenek bármilyen kicsik, a saját életkorukhoz igazítva meg fogják érteni a pénzügyeket is. Az ünnepi menüt például kitalálhatjuk a gyerekekkel közösen. A szülők segíthetnek, hogy mi mennyibe kerül, de akár az online áruházakban utána is nézhetünk az áraknak. A K&H Vigyázz, kész, pénz! szervezői szerint a digitális készségek, a virtuális világban való eligazodás ebben az időszakban kiemelten fontosak – azok a gyerekek, akik részt vesznek a digitális pénzügyi vetélkedőben, rengeteg olyan tudást megszereztek, aminek most nagy hasznát veszik ők maguk és szüleik is. A vlogsorozat tudásanyagának segítségével megtanulnak online vásárolni, árakat összehasonlítani, netbankot és mobilbankot használni, valamint képesek átlátni a családi költségvetés összetevőit.
- talán idén jön majd divatba a virtuális locsolás: a fiúk skype-on, messengeren vagy más eszközön mondhatnak verset, a lányok pedig online képeslapokat küldhetnek tojás helyett. Bár most biztosan a szokásosnál is kevesebb locsoló érkezik a házhoz, fessünk tojást vagy készítsünk díszeket, hogy a hangulatunk ünnepi lehessen.
- sok gyerek a rokonoktól pénzt kap a locsolásért cserébe, és erre számítanak: A digitális eszközökkel idén a locsolkodásnak is új köntöst adhatunk és most még akár a nagyon távoli rokonoknak is kedveskedhetnek egy-egy verssel a fiúk. És bár piros tojást, csokinyulat nem tudnak cserébe a lányok adni, a locsoló pénzről nem kell teljesen lemondani. Kisebb összeget érdemes átutalni a gyereknek, ha ez a korábbi években szokás volt. Sőt, ez egy jó alkalmat adhat arra is, hogy a gyerekekről az online pénzkezelésről, átutalásról beszélgessünk vagy hosszabb távra tűzzünk ki célokat, amire gyűjteni, spórolni szeretne.
- ami a közös sonkaevést illeti, erről sem kell lemondani: a munkahelyi meeting- megoldásokkal hétvégente a családunkkal tarthatjuk a kapcsolatot! Együnk sonkát együtt, legyünk együtt online!
- akinek ebben az időszakban az is nagyon fontos, hogy misére eljusson, most a világ számos templomának közvetítései közül választhat – idén nem csak a közeli templomig juthatunk el, hanem más országok, akár más kontinensek miséin is részt vehetünk.
- és persze a legfontosabb: ha már úgy alakult, hogy idén a legszűkebb családunkkal összezárva töltjük az ünnepet, örüljünk, hogy mindezt velük tehetjük meg, élvezzük hogy figyelhetünk egymásra, töltsünk együtt minőségi időt!
A K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedőről
A K&H Csoport társadalmi szerepvállalásának részeként 2010-ben indította útjára a K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedőt. A program célja, hogy a magyarországi általános és középiskolások pénzügyi, gazdálkodási ismereteit gyarapítsa. A vetélkedő programja évről évre egyre több diákot vonz országszerte. A verseny indulásától a nevezések száma mintegy megtízszereződött, 2019-ben immár 8264 fő részvételével zajlik a verseny. 2010 óta a K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedőre összesen 759 településről 1696 iskola csapata pályázott. Ez összesen több mint 46 200 résztvevő diákot jelentett. A K&H Csoport a K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő programjával a felnövekvő generáció pénzügyi tudatosságra nevelését kívánja előre mozdítani annak érdekében, hogy felnőttként majd okos pénzügyi döntéseket hozhassanak.
Kapcsolattartó
K&H- Kommunikációs igazgatóság
- sajto@kh.hu
- +36 1 328 9133
- +36 30 832 8413