K&H: szintet lép a mobilbankolás

már többször lépnek be az ügyfelek mobilbankjukba, mint e-bankjukba

A K&H mobilbankos alkalmazását aktívan használók száma idén február végén 130 ezernél járt, ami 260 százalékos növekedést jelent éves összevetésben. A mobilbankolók körében a legnépszerűbb az átutalás és az egyenleglekérdezés.  A K&H várakozásai szerint az idén tovább nő a mobilbank szerepe: év végére már 180 ezer felhasználóra számítanak, mindezzel együtt pedig a mobiltárcás forgalomban is növekedés várható.

Egy év alatt komoly eredményt ért el a K&H mobilbank: február végén 130 ezren használták aktívan - azaz havonta legalább egy alkalommal - a szolgáltatást, ami 260 százalékos emelkedésnek felel meg éves összevetésben.  A K&H mobilbankja 2016 tavaszán újult meg, azóta hónapról hónapra egyre többen lépnek be az alkalmazásba és a felhasználók többsége később is rendszeresen használja azt. Ráadásul 2018 februárjára a mobilbanki belépések száma megelőzte az e-banki belépéseket: míg az e-banki felületre havonta átlagosan több mint 4 alkalommal lépnek be az ügyfelek, addig a mobilbankot már sokkal gyakrabban, havonta 12-13 alkalommal nyitják meg. 

A mobilbankon belül az egyenlegellenőrzés a legnépszerűbb szolgáltatás. A különböző tranzakciókat nézve pedig az átutalás és a bankkártyalimitek módosítása viszi a prímet, igaz, az e-bankon keresztül egyelőre még több átutalást indítanak az ügyfelek, mint a mobilbankon keresztül. 

mobilos fordulat

A K&H szerint az elektronikus pénzügyi megoldások, ezen belül a mobiltelefonos és mobilbanki alkalmazások területén az idén szintlépésre kerülhet sor. A Bell Research múlt év végén készült, Lakossági digitalizáció című reprezentatív kutatása ugyanis arra jutott, hogy 2018-ban már többen lesznek azok, akik az asztali gépek helyett a mobilokon interneteznek, ennek megfelelően a mobilbankolók száma is növekedhet. A K&H szerint az év végére a mostani 130 ezer helyett 180 ezer aktív mobilbankos ügyfelük lehet, azaz arányuk 38 százalékkal emelkedhet. 

a fejlődés motorjai

Rajna Gábor, a K&H Bank K&H lakossági értékesítési igazgatója elmondta: „Az idei év jelentős áttörést hozhat mind a készpénzt mellőző elektronikus banki szolgáltatások, mind pedig a bankkártya fizikai meglétét nem igénylő mobiltárcás fizetések használatában. A K&H mobiltárca például viszonylag új szolgáltatásnak számít a piacon, de akik már próbálták, azok rendszeresen használják fizetéskor. Rövid és hosszú távon a mobilbankolásnál és a mobiltárcás fizetéseknél is jelentős növekedés várható.

Kapcsolattartó

Kommunikációs Igazgatóság

  • +36 1 328 9133
  • sajto@kh.hu
  • www.kh.hu