K&H: tragikus számok a fiatalok táborából

Az Európai Unióban a közlekedési balesetekben elhunytak 14 százaléka 18-24 éves, miközben a teljes népességen belül 8 százalékos az arányuk, azaz jóval nagyobb veszélynek vannak kitéve - derül ki a K&H biztosítójának összeállításából. A társaság szerint a következő időszakban a járművek kommunikációjára szolgáló telematikai megoldásokkal csökkenthető a balesetek és a halálos áldozatok száma.  

Bár az Európai Bizottság adatai szerint az elmúlt 5 évben 17 százalékkal csökkent az uniós utakon közlekedési balesetben elhunytak aránya, a javuló tendencia az utóbbi években lassulni kezdett, 2014-hez viszonyítva pedig már 100 fővel nőtt a halálos balesetet szenvedők száma.

A fiatalok táborában azonban még az átlagnál is sokkal rosszabbak az adatok - hívja fel a figyelmet a K&H. A balesetek halálos áldozatainak 14 százaléka 18-24 éves volt, miközben ez a korosztály a teljes uniós népességnek csak 8 százalékát adja. Az adatok alapján a fiatalok majdnem kétszer nagyobb valószínűséggel szenvedhetnek halálos balesetet, mint az átlag. A fiatalok kétharmada - 67 százaléka - sofőrként volt részese a halálos balesetnek, míg az összes korosztályban 61 százalékos volt ez az arány. A tragikus kimenetelű balesetekben elhunyt fiatalok 80 százaléka férfi volt: ez többek között a férfiak nagyobb kockázatvállalási hajlandóságával, illetve azzal magyarázható, hogy ők azok, akik jellemzően hosszabb utakra vállalkoznak járműveikkel.

2015-ben az egymillió lakosra jutó legalacsonyabb halálozási rátát Máltán mérték (ott az egymillió lakosra jutó halálesetek száma 26 volt), a második Svédország, a harmadik pedig az Egyesült Királyság lett. A legrosszabb közúti közlekedésbiztonsági eredményt Bulgária kapta, 98-as halálozási ráta értékkel. Magyarország a 28 országot vizsgáló felmérésben a 19. helyen végzett, az egymillió lakosra jutó halálesetek száma 64,4, ami jóval meghaladta az 51,5 pontos európai átlagot.

segíthet a technológia

Kaszab Attila, a K&H Biztosító vezérigazgató-helyettese, és a társaság nem-életbiztosítási vezetője az uniós baleseti statisztikákat értékelve azt mondta, hogy bár azok kiábrándítóak, a közlekedésbiztonság várhatóan javulni fog, és a halálos balesetek száma is mérséklődhet a technológiai, ezen belül például a telematikai megoldásoknak köszönhetően.

„A telekommunikációt és az informatikát ötvöző telematika segítségével a közlekedésről rengeteg adat gyűjthető és ezek feldolgozásával sokkal biztonságosabbá tehető a közlekedés. Számokban a következőképpen fest: 2025-ben várhatóan a járművek 65 százalékában már jelen lesz a telematika, a járművek közötti kommunikáció miatt pedig a balesetek száma akár 30 százalékkal is mérséklődhet, ezen belül a fiatalok baleseti statisztikái is számottevően javulhatnak” - tette hozzá Kaszab Attila. A telematikai megoldások mellett 2020-tól kezdve az önvezető autók is teret hódíthatnak, azok száma várhatóan dinamikus növekedésnek indul, ami szintén elősegíti a balesetek számának csökkenését.

A K&H Biztosító az idén nyáron indította el telematikai projektjét, amelynek keretében okos eszközökkel és adatgyűjtéssel figyelik az autósok közlekedési magatartását és a biztosító szakértői elemzik a beérkezett adatokat. Ezek alapján pedig a következő időszakban sokkal személyre szabottabb biztosításokat nyújthat a társaság az autósoknak.

Megjegyzés: A sajtóközleményben az Európai Bizottság 2015-ös baleseti statisztikai adatai és a KSH 2015-ös magyarországi baleseti statisztikai adatai szerepelnek.

A K&H Csoport

Az ország egyik vezető és országosan több mint 4000 munkatársat foglalkoztató pénzintézeteként a K&H célja, hogy ügyfelei igényeit minden időben magas szinten elégítse ki, és a lehető legteljesebb termékpalettát nyújtsa számukra. A K&H országszerte 210 lakossági fiókot működtet, és mintegy 1 millió lakossági, kkv és vállalati ügyfelének kínál pénzügyi szolgáltatásokat. A magyar gazdaság működését több mint 1600 milliárd forintnyi kihelyezett hitel- és hiteljellegű állománnyal segíti háztartások, kisvállalkozások, vállalatok és önkormányzatok finanszírozásán keresztül. A K&H 2016. szeptember 30-án a Magyar Állam által kibocsátott instrumentumok 800 milliárd forintos állományával rendelkezett. A cégcsoport teljes tevékenysége hozzávetőlegesen 4000 magyar beszállítónak és mintegy 700 banki és biztosítási ügynöknek biztosít megrendeléseket és folyamatos tevékenységet. A Bankcsoport az elmúlt 5 évben összesen 239 milliárd forint (ebből 2015-ben 55 milliárd forint) adó és járulék megfizetésével járult hozzá a magyar állami költségvetés bevételeihez.

Főbb adataink:

K&H Bank 2016 III. negyedévének végén:
saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): 255 milliárd forint
mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): 2 625 milliárd forint
adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 33,4 milliárd forint

K&H Biztosító 2016 III. negyedévének végén:
saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): 12,87 milliárd forint
mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): 155,4 milliárd forint
biztosítástechnikai eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 3,26 milliárd forint
adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 2,22 milliárd forint

Kapcsolattartó

Kommunikációs Igazgatóság

  • sajto@kh.hu
  • www.kh.hu