K&H: új időszámítás indul – kinyílnak a „bankkapuk”
Alapvető változásokat hozhat a mindennapi pénzügyekben a nyitott bankolásról szóló, szeptember 14-től életbe lépő uniós szabályozás. Ennek köszönhetően a jövőben minden banknak hozzáférést kell adnia a legszigorúbb biztonsági előírásokat teljesítő, és minősített külsős szolgáltatóknak, például más bankoknak a számlaadatokhoz, amennyiben erre az adott ügyfél engedélyt ad.
„Az uniós szabályozás ezzel a lépéssel a bankok és pénzügyi szolgáltatók közötti versenyt szeretné fokozni. Vagyis azt, hogy az ügyfelek a piacon található, számukra legjobb megoldást az eddigieknél könnyebben választhassák ki” – mondta a nyílt bankolás indulásáról Németh Balázs, a K&H Operáció, technológiák és lakossági hitelkezelési divízió vezetője.
több bank, egy helyről: K&H multibank
A magyar piacon a K&H elsőként lép a bankok között multibank nevű új digitális szolgáltatásával: ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a K&H mobilbankon keresztül az érintett ügyfelek nem csak a K&H-s számlájukat láthatják és kezelhetik, hanem – amennyiben rendelkeznek ilyennel -, akkor az Erste Banknál vezetett számlájukhoz is hozzáférhetnek, lekérdezhetik egyenlegüket, számlatörténetüket. A K&H Bank a multibank szolgáltatás további fejlesztésének keretében tervezi még a fizetési szolgáltatás (forint átutalás), valamint további számlavezető bankok elérhetővé tételét is.
mi a teendő?
- a szolgáltatás a K&H mobilbank alkalmazáson keresztül vehető igénybe
- a más banknál vezetett számlák a K&H mobilbankban csak és kizárólag ügyfelek kérésére és hozzájárulásával érhetőek el
- a szolgáltatás használatához a legfrissebb, 2.10.0 verziójú K&H mobilbank alkalmazás szükséges
- a folyamat a K&H mobilbankból indul, a „külső számla hozzáadása” funkció a K&H mobilbank/bankszámlák oldalon érhető el,
- sikeres hozzáadás után mobilbank/bankszámlák oldalon jelennek meg a külső számlák
fókuszban a digitalizáció
A K&H-nak szeptember elejéig több mint 330 ezer ügyfele volt, akik regisztrált mobilbank szolgáltatással rendelkeznek. Számuk éves összevetésben 43 százalékkal emelkedett és a bank szerint a jövőben még tovább növekszik. Az aktív mobilbank-használók hetente átlagosan háromszor lépnek be, a leggyakrabban használt szolgáltatás pedig az egyenleg-lekérdezés és az átutalás.
A K&H szakembere kiemelte, hogy a bank stratégiájában kiemelt szerepet játszik a digitalizáció és az innováció, ezért a nyílt bankoláshoz kötődő fejlesztéseknek is kulcsszerepe van. Példaként említette, hogy a K&H még idén tavasszal szintén az elsők között biztosított hozzáférést egy fejlesztői tesztkörnyezetben az új típusú szolgáltatók számára.
A digitalizáció területén további fontos lépés volt a nemcsak K&H-s ügyfeleknek, teljesen online igényelhető személyi kölcsön bevezetése, a mobilbankból, e-bankból indítható személyi kölcsön igénylés, vagy a mobiltárca, amelynek segítségével az okostelefonba elmentett virtuális bankkártyával fizethetnek az érintettek.
Kapcsolattartó
Kommunikációs Igazgatóság
- sajto@kh.hu
- www.kh.hu