kiemelkedő digitális hitelintézet lett a bank, megérkezett az állami védjegy
Elsők között kapta meg a Digitális Jólét program „kiemelkedő digitális hitelintézet” védjegyét a K&H Bank. Azok a pénzügyi szolgáltatók használhatják a védjegyet, amelyek fejlesztéseikkel, különböző megoldásaikkal hozzájárulnak a digitális gazdaság fejlődéséhez. Az innovatív szolgáltatások fejlesztését kiemelt stratégiai célként kezelő K&H Bank az elmúlt időszakban egy sor új digitális szolgáltatást vezetett be, például a digitális csatornákon lekérdezhető bankkártya PIN-kódot vagy a videóhívásos vállalkozói számlanyitást.
Az elsők között nyerte el az állami Digitális Jólét Program keretében elérhető kiemelkedő digitális hitelintézet védjegyet a K&H Bank. A 2015-ben elindított állami Digitális Jólét Program célja, hogy hatékony, az állami működés, a társadalom és a gazdaság minden területét érintő digitális ökoszisztémát hozzon létre. 2020 novemberében indult védjegy program célja, hogy felhívja az ügyfelek figyelmét a kiemelkedő digitális szolgáltatásokra és minőségi garanciát jelentsen azoknak is, akik feltehetően még bizalmatlan felhasználók ezen a területen.
lendületet kaphatnak a digitális megoldások
A programban a pénzügyi szolgáltatók - többek között bankok és biztosítók - pályázhatnak a Digitális Jólét Pénzügyi Védjegyekre, annak érdekében, hogy felhívják a lakossági ügyfelek és a vállalkozások figyelmét a kiemelkedő minőségű, hatékony és kényelmes szolgáltatásaikra, azaz digitális megoldások használatára ösztönözzék őket.
Solymár Károly Balázs, az ITM digitalizációért felelős helyettes államtitkára szerint a hazai hitelintézetek egyetértenek a Digitális Jólét Pénzügyi Védjegy (DJPV) céljaival, amit a védjegy használatára beérkező pályázatok száma is jól mutat. A DJPV célja, hogy magasabb szintre emelje a pénzügyi digitalizációt Magyarországon. Fontos, hogy az állampolgárok és a vállalkozások bizalommal legyenek a pénzügyi szolgáltatások iránt, amelyet a védjegy bevezetése még inkább erősíthet, miközben újabb fejlesztésekre is készteti a szolgáltatókat. Hangsúlyozta, hogy a minősítés netbank, mobilbank és ügyfélszolgálat központú, valamint technológia semleges.
A digitális fejlesztéseket kiemelt stratégiai célként kezelő és innovatív, újabb és újabb megoldásokat kínáló K&H Bank sikeresen pályázott, így a jövőben használhatja a védjegyet, annak érdekében, hogy erősítse azon ügyfelek bizalmát, akik még esetleg nem döntöttek a digitális szolgáltatások igénybevételével kapcsolatban. Az ügyfelek banki kapcsolatainak digitális átalakulása azonban szemmel látható, ugyanis a K&H mobilbankkal rendelkezők 2020 decemberében mintegy 5 millió alkalommal használták a szolgáltatást, az ügyfelek száma pedig 30 százalékkal növekedett az egy évvel korábbihoz képest.
új szolgáltatások
„A kiemelkedő digitális hitelintézet védjegy elnyerése azt mutatja, hogy az elmúlt időszakban elindított innovatív szolgáltatásaink hozzájárulnak a digitális gazdaság fejlődéséhez. Az ügyfeleink pedig kényelmes, gyors és biztonságos megoldásokkal intézhetik a pénzügyeiket a jövőben is” - mondta Németh Balázs, a K&H Bank innovációs vezetője. Hozzátette: „A K&H a közelmúltban több új digitális szolgáltatást vezetett be.” Például a bankkártya átvételekor az érintettek azonnal, digitális úton aktiválhatják a kártyájukat és a magyar bankpiacon egyedülálló módon, szintén digitálisan kérdezhetik le a PIN-kódjukat is. Így a digitális bankkártyát rögtön használhatják. Emellett rajtolt a mobilbanki alkalmazáson keresztül elérhető K&H+, amellyel közel tízezer közlekedési mobiljegyet és bérletet vásároltak már a bank ügyfelei, ezzel nem banki szolgáltatást is kínálva. Szintén a közelmúlt fejleménye, hogy az egyéni vállalkozók videóhívással is megnyithatják a számlájukat.
A K&H-csoport a meglévő digitális szolgáltatásainak fejlesztése mellett újabb megoldásokat vezet be, hogy az ügyfelek - a totális biztonság mellett - még gyorsabban, kényelmesebben intézhessék a pénzügyeiket.
Kapcsolattartó
K&H Kommunikáció
- sajto@kh.hu