milyen üzleteket hiányolnak a magyarok?

pékségek és a zöldségesek a kedvencek

A K&H egy, külföldön már sikeres kezdeményezéssel kíván segíteni azoknak, akik lakókörnyezetükben valamilyen szolgáltatást vagy üzletet hiányolnak. A K&H: üzletet ide! program keretében bárkinek lehetősége adódik egy interaktív térképes felületen megjelölni, hogy számára milyen üzlet vagy szolgáltatás hiányzik az adott környéken. A pénzintézet egy saját kutatása például azt mutatja, hogy a pékségekre és zöldségesekre van a legnagyobb igény: az emberek 93, illetve 91 százaléka keresi fel ezeket rendszeresen. A mosodák, bio boltok, valamint a fitnesztermek kevésbé népszerűek.  A pénzintézet abban bízik, hogy a hazai piacon egyedülálló kezdeményezése népszerű lesz, hisz a hazai kis- és közepes vállalkozások inspirációt és támogatást kaphatnak vállalkozásuk bővítéséhez, továbbfejlesztéséhez. 

 

üzletet ide!

A pénzintézet egy Belgiumban és Csehországban már nagy sikert arató, Magyarországon úttörőnek számító kezdeményezést indít el. A K&H: üzletet ide! program egyrészt a lakossági igények összegyűjtésével kívánja támogatni a vállalkozásokat, de ezen felül lehetőséget ad arra is, hogy az ott élők szűkebb és tágabb lakókörnyezetük fejlődésének akár közvetlen alakítói is lehessenek. A koncepció lényege, hogy az ország különböző térségeiben az ott lakók szavazhatnak egy interaktív, online felületen arról, milyen üzletet, boltot, szolgáltatást látnának szívesen a közvetlen környezetükben. Az uzletetide.hu felületen gyorsan, személyes adatok megadása nélkül lehet ötleteket adni.

„Abban bízunk, hogy ezzel a Magyarországon egyedülálló kezdeményezéssel érdemben tudjuk segíteni a helyi üzleti élet fokozódását, a hazai kis- és közepes vállalkozások pedig inspirációt és támogatást kaphatnak vállalkozásuk bővítéséhez, továbbfejlesztéséhez. Másrészt úgy gondoljuk, hogy a K&H: üzletet ide! programja kiváló lehetőséget nyújt mindenki számára, hogy saját környezetét még jobbá tegye” – mondta Martin Jarolim, a K&H Bank lakossági banki divíziójának vezetője.

segítség a vállalkozásoknak: üzleti iránytű és üzleti környezeti index

A pénzintézet várakozásai szerint a 2016. szeptember 5-én induló program, melyet hosszú távra terveznek, felkelti a kis- és közepes vállalkozások érdeklődését azzal, hogy valódi üzleti lehetőségeket tesz számukra láthatóvá. Ezen túlmenően a K&H az interaktív felületen a vállalkozások számára a sikeres üzleti aktivitáshoz fontos információkat is elérhetővé tesz. Az úgynevezett K&H üzleti környezeti index például az egy-egy vállalkozás számára fontos, KSH statisztikai adatok saját módszertani feldolgozásával segít eligazodni a térség gazdasági-demográfiai jellemzőinek vonatkozásában. Míg a szintén az üzletet ide! programhoz kapcsolódó K&H: üzleti iránytű elkészítésével a pénzintézet település szintre lebontott adatokkal/információkkal kívánja segíteni a vállalkozásukat fejleszteni vagy bővíteni kívánó kkv-kat.

lenne rá kereslet

A K&H: üzletet ide! program indulása kapcsán a pénzintézet felmérést is készített a lakosság körében, amely során többek között arra kereste a választ, hogy a megkérdezettek milyen üzletet hiányolnak a leginkább, milyen szolgáltatásokból a legnagyobb a kínálat, mik a legfontosabb szempontok egy új szolgáltatás vagy bolt kipróbálásakor.

A kutatás szerint a magyarok közvetlen lakókörnyezetében egyébként leginkább élelmiszerboltok, zöldségesek és fodrászüzletek találhatóak. A válaszadók 83-90 százaléka mondta azt, hogy van a közelében ilyen üzlet. Jól el van látva Magyarország kávézóval, cukrászdával, fagyizóval is: a válaszadóak 74 százalékának a közelében van ilyen. Akiknek a közelében nincs, azoknak a 33 százaléka viszont biztosan vásárolna ott. Főleg a fiatalok körében volna a legnagyobb igény az utóbbi szolgáltatásra.

Az előzetes felmérésből az is kiderül, hogy a válaszadók mindössze 10 százaléka gondolja úgy, hogy gyakran jönnek létre új vállalkozások a közvetlen lakókörnyezetükben. Csak 25 százalék gondolja azt, hogy a lakókörnyezetében meg tud vásárolni minden szükséges terméket és szolgáltatást. 44 százalékuk szívesebben vásárol a közelében lévő boltokban, és 21 százalékuk akár magasabb árat is hajlandó fizetni, csak közelebb legyen a bolt hozzá.

A K&H kutatása a keresletet is felmérte, vagyis azt, hogy milyen üzletekbe járnak, és milyen szolgáltatásokat vesznek igénybe rendszeresen az emberek. A megkérdezettek 22 százaléka vesz igénybe fitnesztermet, ezzel a vizsgált szolgáltatások és üzletek közül ez volt a legnépszerűtlenebb. A mosodákra is visszafogott az igény: a válaszadók 24 százaléka veszi igénybe rendszeresen. A legnépszerűbbek ebben az összevetésben a pékségek és a zöldségesek, amelyekbe a válaszadók 93, illetve 91 százaléka jár rendszeresen és ezekből elsősorban a közvetlen közelben lévőket látogatják a vásárlók.

emelkedő pályán a kkv-hitelezés

“Miközben a teljes vállalati hitelezés 2015-ben éves szinten 4,3 %-kal csökkent, addig a kkv-szektor hitelezése 3,6 %-kal nőtt ugyanezen időszak alatt. Ennél is jobb eredményt ért azonban el a K&H kkv üzletága, hiszen a szektor növekedését több, mint kétszeresen felülmúló, 7,7 %-os hitelállomány-növekedést tudunk felmutatni.” - emelte ki a szakember.

A K&H Bank előrejelzése szerint az alacsony kamatkörnyezet, a bővülős lakossági kereslet miatt a következő időszakban tartósan fejlődő pályán maradhatnak a magyar kkv-k, ezáltal egyre nagyobb mértékben járulhatnak hozzá a magyar gazdaság növekedéséhez.

Az K&H: üzletet ide! program keretében a Bank arra számít, hogy a jövő év végéig mintegy 45 ezer látogató keresi majd fel az interaktív felületet, és 5000 üzleti ötlet  (jelenleg is van már több mint ezer) születik meg.

a K&H lakossági tracking kutatásról

A K&H-nak az IPSOS-szal közös, 2005 óta, kisebb-nagyobb módszertani változtatásokkal zajló kutatása, mely többek között olyan témákat jár körül, mint a pénzintézetek ismerete, használata, imázsa, a pénzintézeti reklámok ismertsége, megítélése, vagy éppen a szolgáltatásokkal való ellátottság lakókörnyezetükben.

20-65 éves, ABC státuszú, városi lakosság körében történik heti rendszerességgel a felmérés.  A minta reprezentativitását nem, kor, településtípus, iskolai végzettség, társadalmi státusz, főbank megoszlása szerint részben kvótázással, részben utólagos súlyozással biztosítjuk.

A heti elemszám 100 fő.

a K&H Csoport

Az ország egyik vezető pénzintézeteként – országosan több mint 4000 munkatársával – a K&H célja, hogy ügyfelei igényeit minden időben magas szinten elégítse ki, és a lehető legteljesebb termékpalettát nyújtsa számukra. A K&H országszerte 210 lakossági fiókot működtet, és mintegy 1 millió lakossági, kkv és vállalati ügyfelének kínál pénzügyi szolgáltatásokat. A magyar gazdaság működését több mint 1600 milliárd forintnyi kihelyezett hitel- és hiteljellegű állománnyal segíti háztartások, kisvállalkozások, vállalatok és önkormányzatok finanszírozásán keresztül. A K&H 2016. március 31-én a Magyar Állam által kibocsátott instrumentumok 880 milliárd forintos állományával rendelkezett. A cégcsoport teljes tevékenysége hozzávetőlegesen 4000 magyar beszállítónak és mintegy 700 banki és biztosítási ügynöknek biztosít megrendeléseket és folyamatos tevékenységet. A Bankcsoport 2015-ben 55 milliárd forint, az elmúlt 5 évben összesen 239 milliárd forint adó és járulék megfizetésével járult hozzá a magyar állami költségvetés bevételeihez.

főbb adataink:

K&H Bank 2016. I. negyedévben:
saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): 234 milliárd forint
mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): 2 568 milliárd forint
adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 9,3 milliárd forint

K&H Biztosító 2016. március 31-én:
saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált):  11,56 milliárd forint
mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): 149,7 milliárd forint
biztosítástechnikai eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 1,16 milliárd forint
adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 0,84 milliárd forint

Kapcsolattartó

Kommunikációs igazgatóság

  • sajto@kh.hu
  • www.kh.hu