nyílt és proaktív banki tanácsadókat várnak az ügyfelek

Az utóbbi évek jelentősen megváltozott gazdasági környezete a bank és ügyfél kapcsolatát sem hagyta érintetlenül. A lakossági bankfiókokban dolgozóknak meg kell felelniük ennek a változásnak, hiszen egyre növekvő mértékben múlik rajtuk a bank sikere, ügyfélmegtartási képessége. Közel tízezer banki ügyfél körében az elmúlt év végén zajlott megkérdezésből kiderült, a megértésre törekvő kommunikáció és a személyes igényeknek megfelelő megoldáskeresés nagyban befolyásolják, mennyire lesz lojális az ügyfél a bankhoz.

Bár sok álláshirdetésben még a banki ügyintéző megnevezés szerepel, a banki ügyek egyszerű adminisztrációjánál ma már jóval többet várnak el a bankba betérő ügyfelek. Az ügyfelek bankhoz kötődő viszonyában egyre növekvő jelentősége van a bankfiókoknak és az ott dolgozó munkatársaknak. A mintegy tízezer banki ügyfél körében végzett felmérés a lojalitásra ható tényezőket és azok fontosságát vizsgálta. Azt, hogy az ügyfelek mennyire maradnak hűek a bankhoz, a vizsgált tényezők közül 23 százalékban a versenyképes árazás, 21 százalékban a bank megítélése határozza meg elsősorban. A harmadik legfontosabb szempont a bank iránti lojalitás alakulásában 17 százalékkal a bankfiókok szerepe. A bankfiókok értékelésénél a megkérdezettek szerint a legfontosabb elem a bankban dolgozók munkája, mely a vizsgált tényezők közül 40 százalékban határozza meg a fiók megítélését. A megkérdezettek a banki tanácsadóktól nyílt, megértő és proaktív kommunikációt várnak el.

Megnőtt a jelentősége annak az előregondolkodásnak, proaktivitásnak, amit a bank munkatársai nyújtanak az ügyfeleknek. Alapvető elvárássá lépett elő, hogy a banki tanácsadó folyamatosan nyomon kövesse, hogy teljesít az ügyfél hitele, és már abban a fázisban felhívja a figyelmét, hogy esetleg nehézségei lehetnek hiteltörlesztésben, amikor az ügyfél még nem is gondolkozott el ezen. Az ügyfelek megelőző lépésekre várnak javaslatot a banktól. A banki tanácsadók feladata az is, hogy egy lejáró befektetés előtt felkeressék az ügyfelet, és javaslatokat tegyenek annak további sorsával kapcsolatban.

„A K&H bankfiókokban már több éve az ügymenet része, hogy az új ügyfeleket röviden tájékoztatjuk a bank hátteréről, tulajdonosi köréről, működésünk főbb jellegzetességeiről. A jelenlegi változó gazdasági környezetben ennek a bemutatkozásnak a jelentősége igencsak megnőtt. A kutatás eredményeit a gyakorlati tapasztalataink is visszaigazolják, mert az ügyfelek egyre növekvő százaléka nem csak kötelességszerűen hallgatja meg ezeket az információkat. Felkészültebben érkeznek, kérdésekkel készülnek, jóval több dolgot szeretnének megtudni a bank hátteréről, mint pár évvel ezelőtt. Ugyanígy az alapvető elvárások közé került, hogy a gazdasági, piaci környezet aktualitásairól, annak az ügyfelet érintő hatásairól válaszokkal és megoldásjavaslatokkal álljon elő a banki tanácsadó” – emeli ki Dr. Bába Ágnes, a K&H Bank lakossági banki divízióért felelős vezérigazgató-helyettese.

 

K&H Csoport

A K&H Csoport Magyarország egyik vezető pénzügyi szolgáltatója. Az ügyfelek pénzügyi igényeire banki és biztosítási megoldásokat egyaránt kínál, amelyek közül az ügyfelek okosan dönthetnek és kiválaszthatják a számukra legmegfelelőbbet. A K&H Csoport termékpalettája kiterjed a hagyományos lakossági és vállalati banki termékeken kívül (számlavezetés, befektetések, megtakarítások, hitelek, bankgaranciák, bankkártya szolgáltatások, letétkezelés, treasury, projektfinanszírozás, stb.) a prémium banki szolgáltatásra, a befektetési alapkezelésre, a lízingre, az életbiztosításra, a vagyon- és felelősségbiztosításra, az egészség- és nyugdíjpénztári szolgáltatásokra, valamint az értékpapír kereskedelemre is. A K&H Csoport országszerte 236 lakossági fiókkal, valamint közel 390 biztosítást értékesítő szerződéses partnerén keresztül többszáz pénzügyi szolgáltatást kínál ügyfeleinek.

A KBC Európa egyik vezető pénzügyi csoportja. Többcsatornás bankbiztosítási csoport, melynek tevékenysége Európára koncentrálódik. A Csoport jelentős, több esetben vezető pozíciót foglal el elsődleges hazai piacain, Belgiumban és Közép-Kelet Európában (Csehországban, Szlovákiában, Magyarországon és Bulgáriában), ahol elsősorban lakossági ügyfeleket, kis- és közepes méretű vállalatokat és közepes tőzsdei kapitalizációjú helyi vállalatokat szolgál ki.
A KBC Belgium egyik legjelentősebb vállalata, és a brüsszeli Euronext tőzsdén is jegyzik.

főbb adataink:

K&H Bank
2011. december 31-én:
saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): 194 milliárd forint
mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): 2874 milliárd forint
adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 1,0 milliárd forint

K&H Biztosító
2011. december 31-én:
saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): 6,8 milliárd forint
mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): 103,7 milliárd forint
biztosítástechnikai eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 2,2 milliárd forint
adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 1,9 milliárd forint

Kapcsolattartó

Lesti Mónika

Kommunikációs igazgatóság
  • +36 1 328 9181
  • monika.lesti@kh.hu
  • www.kh.hu