vegyesboltot vagy pékséget szeretnénk a közelbe

a bankautomaták is benne vannak a top 5-ben

A legtöbben vegyesboltot szeretnének a lakóhelyük közelében látni - derül ki a K&H: üzletet ide! programjának részeredményeiből. Népszerű még a pékség, a fitneszterem is, de sokan szeretnének a szomszédba bankautomatát is. A K&H programjának keretében ugyanis bárki megjelölheti egy interaktív térképes felületen, hogy milyen üzletet vagy szolgáltatást hiányol leginkább a környezetében, így pedig közvetlenül is alakíthatja lakókörnyezete sorsát. A pénzintézet abban bízik, hogy a hazai kis- és közepes vállalkozások inspirációt és támogatást kapnak vállalkozásuk továbbfejlesztéséhez.

Több mint 41 ezer szavazat érkezett október első hetéig arra, hogy milyen üzletet, szolgáltatást látnának szívesen az otthonukhoz közel. A K&H: üzletet ide! program keretében ugyanis egy interaktív, online térképen bárki bejelölheti, hogy hol és pontosan milyen üzletet vagy szolgáltatást hiányol a leginkább. 

Az országos összesített adatok szerint a sláger a vegyesbolt: több mint 7800 szavazat érkezett a vegyesboltra. Ez annyiban nem meglepő, hogy hivatalos adatok szerint ötéves távlatban az élelmiszer vegyesüzletek és élelmiszer-szaküzletek, valamint az áruházak száma csökkent. 2011-ben még több mint 44 ezer volt az országban, tavaly azonban már csak alig több mint 42 ezer volt belőlük. 

A második legnépszerűbb üzlet a pékség lett a szavazatok alapján: több mint 5 ezren hiányolnak pékséget az országból. A pékség mögött - a harmadik helyen áll - a fitneszterem áll. Negyedikként helyezettként pedig a bankautomaták futottak be.

van rá igény 
A K&H: üzletet ide! program egy, külföldön már bevált koncepció alapján igyekszik összekötni a keresletet a kínálattal. A kezdeményezés lényege, hogy egy online interaktív térképen bárki bejelölheti, milyen üzlet vagy szolgáltatás hiányzik neki. Ezzel leképezhetőek a lakossági igények és egy-egy mikroközösség saját maga alakíthatja a környékbeli kínálatot. A program másik pillére, hogy iránytűt ad a vállalkozások kezébe, hiszen megmutatja, mire is van igény egy-egy térségben, városban. 

A K&H: üzletet ide! saját felméréséből az látszik, hogy van igény a helyi boltokra: a megkérdezettek 44 százaléka szívesebben vásárol a közelében lévő boltokban, és 21 százalékuk akár magasabb árat is hajlandó fizetni, csak közelebb legyen a bolt hozzá. Ennek ellenére csak 25 százalék mondta azt, hogy a lakókörnyezetében meg tud vásárolni minden szükséges terméket és szolgáltatást. 

Martin Jarolim, a K&H Bank lakossági üzletágért felelős vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy a program jóval felülmúlta a várakozásokat. A www.uzletetide.hu oldalnak eddig közel 218 ezer látogatója volt, ami majdnem az ötszöröse a tervezett számnak, és több mint 41 ezer szavazat érkezett arra, hogy hol és milyen üzletet látnának szívesen az emberek. A K&H bízik abban, hogy a programnak köszönhetően a kis-és középvállalkozások inspirációt kapnak üzletük fejlesztéséhez. 

A K&H Csoport

Az ország egyik vezető pénzintézeteként – országosan több mint 4000 munkatársával – a K&H célja, hogy ügyfelei igényeit minden időben magas szinten elégítse ki, és a lehető legteljesebb termékpalettát nyújtsa számukra. A K&H országszerte 210 lakossági fiókot működtet, és mintegy 1 millió lakossági, kkv és vállalati ügyfelének kínál pénzügyi szolgáltatásokat. A magyar gazdaság működését több mint 1600 milliárd forintnyi kihelyezett hitel- és hiteljellegű állománnyal segíti háztartások, kisvállalkozások, vállalatok és önkormányzatok finanszírozásán keresztül. A K&H 2016. június 30-án a Magyar Állam által kibocsátott instrumentumok 884 milliárd forintos állományával rendelkezett. A cégcsoport teljes tevékenysége hozzávetőlegesen 4000 magyar beszállítónak és mintegy 700 banki és biztosítási ügynöknek biztosít megrendeléseket és folyamatos tevékenységet. A Bankcsoport 2015-ben 55 milliárd forint, az elmúlt 5 évben összesen 239 milliárd forint adó és járulék megfizetésével járult hozzá a magyar állami költségvetés bevételeihez.

Főbb adataink: 

K&H Bank
2016. második negyedév:
saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): 242 milliárd forint
mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): 2 610 milliárd forint
adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 23 milliárd forint 

K&H Biztosító
2016. második negyedév:
saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált):  12,18 milliárd forint
mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): 159,3 milliárd forint
biztosítástechnikai eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 2,43 milliárd forint
adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 1,7 milliárd forint

Kapcsolattartó

Kommunikációs igazgatóság

  • +36 1 328 9181
  • sajto@kh.hu
  • www.kh.hu