KiberPajzs

Vértezd fel magad a kibercsalásokkal szemben, látogass el a KiberPajzs honlapra! (kiberpajzs.hu)


Fokozottan ügyelj a biztonságra, ha a NAV nevében érkezik megkeresés!

tovább

pénzintézetek nevében elkövetett csalások

Szokatlan tevékenységet észleltek a számládon? Ne dőlj be!

A K&H Bank nevében, a K&H Bank arculati elemeit és stílusjegyeit felhasználó támadás nem tartalmaz magyartalan szófordulatokat, gépelési és helyesírási hibákat. Hitelességét előbbieken túl a reálisnak tűnő forgatókönyv adja. A megfogalmazás módja nem klasszikus félelemkeltő, inkább tárgyszerű és pénzintézetek által gyakran alkalmazott „szokatlan tevékenység” szófordulatot is tartalmazza.

&Mit tehetsz?

Ne feledd: a pénzintézetek SOHA nem kérik, hogy linkre (vagy gombnak álcázott linkre) kattintva erősítsd meg adataidat, vagy lépj be mobilbankodba. Ha ilyen tárgyú, vagy témájú levelet kapsz, semmiképp ne kattints a benne található linkre, a levelet csatolmányként küldd meg az informationsecurity@kh.hu e-mail címre!

Az ÁSZF változásaira hivatkozva próbálják megszerezni adataidat a csalók!

A K&H Bank nevében és a K&H Bank arculati elemeit felhasználó támadás egyik nagy erőssége, hogy az üdvözlő szövegtől eltekintve nem tartalmaz magyartalan szófordulatokat, gépelési és helyesírási hibákat, továbbá reálisnak tűnő forgatókönyvre hivatkozik és nem tartalmaz klasszikus nyomásgyakorló módszereket.

&Mit tehetsz?

Mindenképp légy gyanakvó ha ilyen tárgyú megkeresést kapsz. Ellenőrizd a levélben található linket oly módon, hogy fölé húzod az egeret (ne kattints!). A kurzor fölött, vagy a képernyő bal alsó sarkában megjelenő ablakban meg tudod nézni, hogy a hivatkozás milyen oldalra vezet. Ha ez nem a kh.hu, akkor semmiképp ne kattints rá!

Számlákkal kapcsolatos egyeztetésre kér az MNB? Légy óvatos!

Jellemzően vállalatok, vállalkozások számára küldenek számlákkal kapcsolatos egyeztetést kérő levelet az MNB nevében a csalók.

A támadók számlák megküldését kérik e-mailben, illetve további információk megszerzésével próbálkoznak. Az megszerzett információkkal a csalók célzott, nehezen felismerhető támadásokat valósíthatnak meg, illetve az információk és dokumentumok birtokában akár hamis számlákat is kiállíthatnak.

A megkeresésben előfordulhatak gyanúra okot adó jelek, mint például furcsa szóhasználat, a név ékezet nélküli, fordított sorrendű megjelenítése, külföldi email-cím végződések stb.

&Mit tehetsz?

Indokolt a kifejezett éberség, ha nem a szerződésben szereplő kapcsolattartó jelentkezik és számlákra vonatkozó adatokat kér.

Ebben az esetben a legjobb módszer, ha a helyzet tisztázása a szerződésben foglalt kapcsolattartási adatokon – és nem visszahívással, vagy válasz e-mailen  - keresztül történik.

új módszerrel vadásznak pénzedre a csalók! (& ne utald át személyesen se a pénzedet senkinek)

Teljesen új módszerrel próbálják a védelmedet kijátszani a csalók:

az új metódus szerint azzal kereshetnek meg, hogy gond van a számláddal, illetéktelen férnek hozzá. Megkérnek, hogy menj be egy bankfiókba és utald át a számládon lévő összeget egy általuk megadott bankszámlaszámra annak érdekében, hogy pénzed „biztonságban” legyen.

& Mit tehetsz?

Tartsd szem előtt, hogy a bankoknak nincs biztonságosabb és kevésbé biztonságos számlájuk, a Te pénzedet pontosan ugyanannyira védjük, mint a többi ügyfélét.

Ne felejtsd el, hogy a pénzintézetek SOHA nem kérik, hogy a pénzed „biztonsága” érdekében indíts utalást.

Bízz a fióki kollégáinkban: ha ők azt javasolják, hogy ne bízz egy megkeresésben, akkor azt azért mondják, mert ismerik az adott csalási módszert.

Ha megtörtént a baj, haladéktalanul vedd fel a kapcsolatot bankoddal és tegyél rendőrségi feljelentést.

Marketplace kicsit megbolondítva

A Marketplace-es csalások közül logikáját tekintve nem mutat újdonságot a legújabb csalás, azonban mégis különösen veszélyes, hiszem az ügyfél nem értesül arról, hogy új mobilbankot aktiváltak a támadók a számlájához.

A támadás módszere a következő: az ügyfél hirdetést ad a Facebook Marketplace-en keresztül, melyre „vevő” jelentkezik és elkéri ügyfelünk emailcímét. Ezt követően a futárszolgálat nevében érkezik egy email benne egy linkkel, amely egy ál-ebanki felületre vezet, ahol az ügyfél megadja az ebanki belépési adatait. A csalók azonban ezúttal nem rögtön mobilbank aktiválási kérést indítanak a kapott adatokkal, hanem az authentikációs telefonszám cseréjére vonatkozó kérést kezdeményeznek.

Ha az ügyfél nem olvassa el figyelmesen a Bank által küldött SMS szövegét és a kapott aláíró kódot kiadja a csalók részére, akkor ők authentikációs telefonszámként a saját telefonszámukat rendelik hozzá az ügyfélhez. Az új telefonszámok az eddig észlelt esetekben minden esetben +44-el kezdődő, angliai számok voltak.

&Mit tehetsz?

A legfontosabb, hogy még megnyitás előtt ellenőrizd, hogy milyen oldalra mutat a link. Ha kételyed van, inkább ne kattints, hanem gépeld be a weboldal címét.

Minden esetben gondosan olvasd el az SMS szövegét, kizárólag akkor hagyj jóvá bármilyen tevékenységet, ha valóban egybeesik azzal, amit szeretnél. Az aláíró kódot pontosan ugyanúgy kezeld, mint a jelszavadat, PIN kódodat: semmilyen körlülmény közt ne add ki.

Ha megtörtént a baj, haladéktalanul vedd fel a kapcsolatot bankoddal és tegyél rendőrségi feljelentést.

szintet léptek a jófogásos csalók

Kimondottan a Jófogásra specializált, nagyon jó minőségű adathalász oldalakkal próbálják megtéveszteni az eladókat a csalók.

A módszer nem változott - az eladó egy sms-t kap, amelyben arról tájékoztatják, hogy a termékét kifizették, de „fogadnia kell az összeget” az üzenetben küldött link segítségével, majd amikor az eladó gyanútlanul rákattint, akkor egy, a csalók által készített hamis weboldalon találja magát, ahol ki kell választania a számlavezető bankját és arra kattintva megadni a saját banki belépési adatait. A jelenlegi csalás azért különösen veszélyes, mert az sms kivételével az oldalak tökéletes másolatai az igazi online piactérnek, illetve pénzintézeti e-banki belépő oldalaknak, csupán a link árulkodik arról, hogy az eladó adathalász oldalon jár.

& Mit tehetsz?

A legfontosabb, hogy még megnyitás előtt ellenőrizd, hogy milyen oldalra mutat a link. Ha kételyed van, inkább ne kattints, hanem gépeld be a weboldal címét.

Minden esetben gondosan olvasd el az üzenetet, a gépelési, helyesírási hibák, magyartalan stílus árulkodó lehet.

Ha megtörtént a baj, haladéktalanul vedd fel a kapcsolatot bankoddal és tegyél rendőrségi feljelentést.

A K&H Bank és az eMag nevével élnek vissza a csalók!

A Bank 70. születésnapjára hivatkozva eMag kupont ajánlanak csalók a Facebookon. A "További információ" gombra kattintva adathalász oldalra jutnak a látogatók, ahol az ebanki belépési adataikat probálják megszerezni a támadók.

Felhívjuk figyelmeteket, hogy a K&H Banknak NINCS 70. születésnapi akciója, illetve nincs az eMaggal közös kampánya. Az oldalra mutató link - mint általában az adathalász támadások esetén itt is árulkodó: nem a K&H hivatalos weboldalára, a kh.hu -ra mutat.

& Mit tehetsz?

A legfontosabb, hogy még megnyitás előtt ellenőrizd, hogy milyen oldalra mutat a link. Ha kételyed van, inkább ne kattints, hanem gépeld be a weboldal címét.

Ha megtörtént a baj, haladéktalanul vedd fel a kapcsolatot bankoddal és tegyél rendőrségi feljelentést.

NEM szükséges megerősítened az átutalást ahhoz, hogy megkapd az összeget

A Foxpost csalások logikáját idézi a csalók újabb próbálkozása: beérkező átutalás megerősítését nyelvtani hibákat tartalmazó emailben kérik, amihez egy linkre kell kattintanod. Természetes a link hamisított oldalra vezet, ahová ha beírod a belépési adataidat, akkor az az adathalászok kezébe kerül. Tartsd észben: ahhoz, hogy megkapd a számodra átutalt összeget, nem kell megerősítened a bejövő utalást!

Légy óvatos, mindig vizsgáld meg, hogy hova mutat a link és ha nem vagy biztos abban, hogy valóban a Bank oldalára, akkor inkább NE kattints, hanem hívd a TeleCentert!

  

Kihagyhatatlan MNB-s befektetési ajánlatot kaptál? Inkább ne élj vele!

Valótlan hirdetések jelennek meg az MNB és egy tőzsdei kibocsátó állítólagos befektetési programjáról, amelynél az ügyfelek számlapénzére a jegybank garanciát vállalna. A hirdetések, ismert internetes portálok arculatával visszaélő cikkek hamisítványok: a csalók egyetlen célja - a jegybank nevével is visszaélve - a befektetők pénzének megszerzése..

A mostani támadássorozatnál a bűnözők a közösségi médiában tesznek közzé céges hirdetéseket arról, hogy az MNB (jellemzően a MOL-csoporttal vagy más társasággal közösenbefektetési programot indított el, s ennek keretében az együttműködő cég részvényeit lehet megvenni. A hirdetésre kattintó érdeklődőket olyan honlapra navigálják át, amelyiken az ország vezető internetes hírportáljainak arculatával, esetleg ismert közéleti szereplőkkel, hamisított újságcikkekben reklámozzák a befektetést. Innét továbblépve az ügyfelek megadhatják adataikat, majd a csalók telefonos, e-mailes egyeztetés nyomán szerződéstervezetet küldenek nekik. A bűncselekmény hitelességének növeléséért az általuk kiküldött „Projekt beruházási megállapodás” vagy „Arbitrázsi megállapodás” elnevezésű szerződéseken egy jelenleg vagy korábban felügyelt intézmény MNB tevékenységi engedélyszámát szerepeltetik. Az ügyfelekkel való egyeztetések során az MNB közvetítői adatbázisából véletlenszerűen kiválasztott magánszemélyek neveit és nyilvántartási számait használják. Szintén e célt szolgálja, hogy a dokumentumokon valótlanul azt is állítják, hogy a befektetők ügyfélszámláján lévő pénzt a jegybank garantálja.

A minimális befizetési összeg 90 ezer forint, amire a hirdetésekben irreális (akár heti 100 százalékos) hozamot ígérnek, passzív jövedelemként elérhető kiváló megtakarítási lehetőségként.

Légy óvatos és ne dőlj be a hirdetéseknek: az MNB nem indított el befektetési programot a közelmúltban egyetlen tőzsdei kibocsátó társasággal sem, s így ehhez kapcsolódó garanciát sem vállal.

Ha megtörtént a baj, haladéktalanul vedd fel a kapcsolatot bankoddal és tegyél rendőrségi feljelentést.

captcha-t használnak „biztonságod” érdekében a csalók!

Újabb módon próbálják hitelessé tenni leveleiket az adathalászok: a csaló levélben található linkre kattintva olyan weboldalra jut az ügyfél, amin egy captcha-t helyeztek el annak érdekében, hogy „megvédjék a felhasználókat a csalóktól”. Légy óvatos és minden esetben ellenőrizd a weboldal címét mielőbb bármilyen adatodat megadod és tartsd észben: a captcha funkciója, hogy védje a weboldalt a (robotok általi) tömeges megnyitástól. Ha tehát a captcha a Te védelmedre hivatkozik, akkor fogj gyanút és zárd be a weboldalt.

captcha-t használnak a csalók


 

ismét a fiókod felfüggesztésével fenyegetnek az adathalászok

Újra megpróbálkoznak a csalók azzal, hogy a felhasználói fiókok felfüggesztésével fenyegetve próbáljanak meg adataidhoz és pénzedhez hozzáférni. A levelek jellemzően rövidek, enyhén magyartalanok, a feladójuk e-mail címe és a bennük található link árulkodik: egyik sem a K&H Bank hivatalos domainjére, a kh.hu-ra mutat.

Ha egy megkeresés valamilyen hátrány, szankció kilátásba helyezésével próbál rád nyomást gyakorolni, légy gyanakvó és különösen körültekintően ellenőrizd a linket!

K&H Bank nevében küldött adathalász üzenet


 

A Magyar Nemzeti Bank nevében ajánlanak „vírusirtót” a támadók

Új támadási módszerrel próbálkoznak a csalók: arra próbálják rábeszélni az áldozatokat, hogy a Nemzeti Bank által javasolt "vírusirtót" telepítsék. Az oldal jó magyarsággal készült, NEM kér be banki adatokat, azonban ha a gyanútlan felhasználó bármelyik linkre kattint, akkor távoli hozzáférést biztosító programot telepít, amely segítségével a támadók a továbbiakban a számítógépén, telefonján tárolt adataihoz hozzáférhetnek, valós időben láthatják tevékenységét és adott esetben a nevében kezdeményezhetnek aktivitásokat.

A program telepítését indítványozó megkeresés bármilyen csatornán (e-mailben, telefonon stb.) érkezhet.

Felhívjuk a figyelmet, hogy sem a K&H Bank, sem más magyarországi bank NEM kezdeményezi, hogy ügyfeleik linkre kattintva vírusirtó programot telepítsenek, az ilyen típusú támadások ellen a legjobb védekezés, ha nem nyitjuk meg a linket. Ha mégis megtettük, akkor kérjük, hogy a „mi a teendő, ha csalás áldozata lettél” gomb alatt leírtakat kövessék ügyfeleink.

csaló üzenetadathalász üzenet

Légy különösen óvatos, felívelő tendenciát mutat a Bank nevében küldött üzenetek száma!

Az ünnepek közeledtével egyre többünknél elkezdődik a karácsonyi készülődés, az emberek ilyenkor kevésbé óvatosak. A meghitt hangulat miatti gyanútlanságot próbálják kihasználni az adathalászok, ami a csalási kísérletek növekvő számán is látszik.

Ezek a levelek általában nem jó magyarsággal készülnek, sok esetben az arculati elemek sem megfelelőek, a bennük található link pedig nem a kh.hu oldalra mutat.

Légy különösen óvatos és nem add ki az adataidat, ha egy e-mail, vagy sms – esetleg telefonhívás – a számlád zárolásával, vagy egyéb szankcióval fenyeget.Ha egy megkeresést gyanúsnak ítélsz, kérjük jelezd az informationsecurity@kh.hu címen.

A karácsonyra leginkább jellemző támadásokról pedig a Te & a biztonságod karácsonykor is című cikkünkben olvashatsz.

K&H Bank nevében küldött csaló üzenet


 

K&H Bank nevében küldött csaló üzenet


 

K&H Bank nevében küldött üzenet

ha „új üzenet”-et kaptál a K&H nevében, légy óvatos!

Rossz magyarsággal készült levéllel próbálnak megtéveszteni a csalók, melyben azt kérik, hogy egy linkre kattintva tekintsd meg a Banktól kapott új üzenetedet.

Ha a link fölé húzod az egeret és NEM kattintasz, akkor láthatod a megjelenő ablakban, hogy a nem a K&H Bank oldalára mutat.

Felhívjuk a figyelmet, hogy sem a K&H Bank, sem más magyarországi bank NEM kezdeményezi, hogy ügyfeleik linkre kattintva vírusirtó programot telepítsenek, az ilyen típusú támadások ellen a legjobb védekezés, ha nem nyitjuk meg a linket. Ha mégis megtettük, akkor kérjük, hogy a „mi a teendő, ha csalás áldozata lettél” gomb alatt leírtakat kövessék ügyfeleink.

csaló e-mailK&H Bank nevében küldött adathalász üzenet
 

A csalók ismét a fiókod megszüntetésével fenyegető üzenetet küldenek!

Időről időre visszatérő, ismét felívelő gyakoriságot mutató módszere a csalóknak az, hogy a fiókod felfüggesztésével fenyegetnek, ha nem frissíted az adataidat. A levélben található linket megvizsgálva – föléhúzod az egeret, de nem kattintasz – láthatod, hogy nem a kh.hu oldalra mutat.

Kérjük különösen légy óvatos, ha egy üzenet valamiféle hátránnyal, szankcióval fenyeget!

csaló üzenet a K&H nevében

A mobilbank megszüntetésével fenyegetnek a támadók!

Az sms-ben érkező (smishing) támadás során a csalók úgy próbáknak rávenni arra, hogy kattints az üzenetben található linkre, hogy a mobilbanki szolgáltatás megszüntetésével fenyegetnek.

Kérjük különösen légy óvatos, ha egy üzenet valamiféle hátránnyal, szankcióval fenyeget, illetve ha megszólítás után zárójelben az e-mail címedet látod!

adathalász üzenet

kiberpajzs

KiberPajzs a védelmed érdekében!

A Magyar Nemzeti Bank, a Magyar Bankszövetség, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság, a Nemzeti Kibervédelmi Intézet és az Országos Rendőr-főkapitányság és a pénzpiaci szereplők összefogásában valósult meg a KiberPajzs átfogó oktatási program, ami közérthetően, röviden és érdekesen mutatja be az ügyfeleket érintő leggyakoribb csalásokat.

Kattints és vértezd fel magad a csalók ellen a KiberPajzzsal!

Te & biztonságtudatosság & az eszközeid

légy biztonságtudatos

  • soha ne add ki senkinek:

    • K&H énazonosítódat,
    • ePIN kódodat,
    • mPIN kódodat,
    • felhasználónevedet,
    • jelszavadat,
    • az elsődleges/másodlagos SMS jelszót,
    • mobil-token használata esetén a belépési és tranzakció aláíró numerikus kódokat
       
  • ne add át senkinek:

    • a bankoláshoz használt eszközödet
    • és a hozzá tartozó jelszót/PIN kódot
    • ne mutasd meg a feloldáshoz használt mintát
       
  • semmiképp ne tárold titkosítatlanul a bankolásra használt eszközödön az

    • K&H énazonosítódat,
    • ePIN kódodat,
    • mPIN kódodat,
    • felhasználónevedet,
    • jelszavadat
  • ne írd fel a telefonod/számítógéped feloldására használt jelszót, PIN kódot, ne rögzítsd a feloldó mintát sehová
  • a legjobb, ha fentieket megjegyzed
  • különösen ügyelj arra, hogy teljesen elkülönítetten kezeld és tárold azonosítódat (pl. jelszószéfben) a bankszámlától, bankkártyától, tokentől, lehetőség szerint a bankolásra használt eszközöktől, illetve bármi olyan dokumentumtól, ami a pénzügyi tevékenységeddel összefügg
  • különösen ügyelj arra, hogy a bankolásra (is) használt eszközödhöz kizárólag a te biometikus azonosítód (pl. ujjlenyomatod, arcmásod) kerüljön rögzítésre. Ha más személynek is engeded az azonosító rögzítését, te magad biztosítod számára a pénzügyeidhez történő hozzáférést.
  • soha ne használj bankolásra feltört (root-olt, jailbreak-elt) operációs rendszert futtató eszközt
  • ne használj bankolásra olyan eszközt, amin nem jogtiszta szoftver(ek) fut(nak)
  • ha felmerül a gyanúja, hogy rajtad kívül más is megismerhette a fentieket, vagy hozzáfért a bankolásra használt bármely fizikai eszközödhöz, esetleg olyan tranzakciót észlelsz, amit nem te kezdeményeztél, haladéktalanul értesítsd a Bankot (a további halaszthatatlan teendőkről a „mit tegyél, ha támadás áldozatává váltál” menüpont alatt olvashatsz)
  • ne add ki soha azokat az adataidat, amellyel azonosítod magad a Bank felé: neved, lakcímed, édesanyád neve, bármely banki azonosító számod, pénzügyi tranzakcióid adatai, vagy épp az általad igénybe vett termékek részletei
  • amennyiben fizikai azonosító eszközt (tokent) használsz a belépéshez, ügyelj arra, hogy az eszköz tanúsítványa mindig érvényes legyen, ne engedd azt lejárni, idejében indítsd el a megújítási folyamatot

megoldási javaslatok pénzeszközeid biztonságosabb kezelése érdekében

  • napi költéseidhez állíts be limitet, amit bármikor módosíthatsz. A limitmódosítás lehetőségéről bővebben a következő lenyíló cikkben olvashatsz.
  • kérj sms értesítést a tranzakcióidról, élj a lehetőséggel, tekintsd meg a K&H mobilinfo szolgáltatását
  • függeszd fel kártyádat a K&H mobilbankban, vagy a K&H e-banki felületén, ha huzamosabb ideig nem kívánod használni, vagy ha olyan helyen vagy, ahol kevésbé tudsz rá vigyázni (pl. fesztivál, utazás) stb.

limitmódosítás a nagyobb biztonságért

bárkinek lehet rosszabb pillanata és már meg is történik a baj. Ha csalók áldozatává váltál, neked sem mindegy, hogy a számlá(i)don található teljes összeghez, vagy annak csak a töredékéhez férnek hozzá a támadók.

biztonsági tippünk, hogy élj a díjmentes limitmódosítás lehetőségével, állíts be egy alacsonyabb limitet, amit, ha nagyobb összegre van szükséged, pár másodperc alatt meg tudsz emelni, majd ha a tranzakció sikeresen lezárult, vissza tudsz csökkenteni. A limitmódosítás rendelkezésedre áll a napi készpénzfelvétel, napi vásárlás és napi internetes vásárlás esetén is.

ha limitet szeretnél módosítani, a következő lehetőségeid vannak:

  • K&H mobilbankon, ahol pénzügyi asszisztensünk, KATE is rendelkezésedre áll, amihez csak annyit kell mondanod: „limitet szeretnék módosítani”
  • K&H ebankon, vagy az Electrán keresztül
  • megteheted bármely K&H személyes ügyfélpontunkban
  • lakossági és kkv ügyfelek a TeleCenteren keresztül azonosítást követően
  • vállalati ügyfelek a Vállalati Ügyfélszolgálaton keresztül.

milyen esetekben küld Neked értesítést a K&H Bank?

Bankkártyáiddal kapcsolatos változások: Nevedre szóló bankkártyáiddal kapcsolatos változásokról értesítünk. Legyen szó igénylésről, digitalizálásról, aktiválásról és tiltásról, SMS vagy push üzenetet küldünk számodra. SZÉP kártya esetén továbbra is e-mailen küldjük az értesítést (kivéve a digitalizálásról, ami sms-ben fogsz megkapni). Ha ilyen üzenetet kapsz, azonban a fenti műveleteket nem te végezted el, akkor azonnal hívd a K&H Telecentert a +36 (1/20/30/70) 335 3355 telefonszámon!​

E-bank vagy mobilbank aktiválás: üzenetet küldünk, ha aktiválod a mobilbankod vagy e-bank felhasználónév jelszót hozol létre.

E-bank vagy mobilbank első belépés: értesítést küldünk, amikor az első belépést észleljük az e-bankodba vagy mobilbankodba. Számlád biztonsága érdekében, ha nem te végezted el ezt a belépést, akkor azonnal hívd a K&H Telecentert a +36 (1/20/30/70) 335 3355 telefonszámon!​

Személyes adatok változása: ha elektronikus csatornákon kezdeményezve személyes adataidban változás történik, akkor push üzenetben értesítünk, ha nincs mobilbankod, akkor pedig SMS-ben. Ez az értesítés csak az adatváltozás tényét jelzi, személyes adatokat és részleteket nem tartalmaz. A konkrét változás részleteiről a mobilbank postaládádba küldünk levelet.

KiberPajzs műveletmegfigyelési értesítés: kártyabirtokosként díjmentes értesítést kapsz, ha a betéti bankkártyáiddal kezdeményezett min. 15 000 Ft értékű terhelési tranzakciót észlelünk. Ez az üzenet a tranzakcióval kapcsolatos részleteket nem tartalmazza - az értesítés célja, hogy ha nem te kezdeményezted a tranzakciót, akkor is azonnal értesülj róla és tudj intézkedni számlád/bankkártyád biztonsága érdekében.

A KiberPajzs műveletmegfigyelési értesítésekről részletes információkat itt találsz: https://www.kh.hu/biztonsag-a-penzugyekben/kiberpajzs

meghatalmazottak & társtulajdonosok

meghatalmazottak és társtulajdonosok részére adott hozzáférés kockázatai

előfordulhat, hogy számládhoz társtulajdonost rendelsz, valamint az elektronikus ügyintézés során gyakran szükséges, hogy meghatalmazott személyeket jelölj ki, akik a nevedben intézhetnek ügyeket. Ilyen esetekben fontos, hogy megfelelően tájékozódj a társtulajdonos hozzárendelés és a meghatalmazás feltételeiről, hatályáról és visszavonásáról, valamint a hozzáférés biztonságáról.

milyen kockázatok merülhetnek fel a társtulajdonosi, meghatalmazotti hozzárendelés miatt?

  • a társtulajdonos nem megfelelően kezeli a hozzáféréshez szükséges adatokat, például a felhasználónevet, a jelszót, az azonosító kódokat, vagy az elektronikus aláíráshoz szükséges eszközöket, ezek illetéktelen személy kezébe kerülnek, akik visszaélnek az elektronikus csatorná(ko)n való hozzáféréssel.
  • a meghatalmazott személy szándékosan, vagy véletlenül olyan ügyeket intéz, amelyek sért(het)ik az érdekeidet.
  • ha közös használatú számlád van valaki mással, akkor mindketten önállóan is jogosultak vagytok meghatalmazottat bejelenteni, illetve a meghatalmazást visszavonni, függetlenül attól, hogy a meghatalmazást melyikőtök jelentette be.

hogyan kerüld el a kockázatokat?

  • meghatalmazást, társtulajdonosi hozzárendelést csak olyan személynek adj, akiben megbízol és aki tisztában van a meghatalmazás feltételeivel, hatályával és visszavonásával.
  • meghatalmazást csak olyan ügyekre adj, amelyeket nem tudsz, vagy nem akarsz magad intézni, és amelyek nem sértik a jogszabályokat vagy a szerződéseket.
  • társtulajdonosi hozzárendelést, meghatalmazást csak az adott számla vonatkozásában, szükséges időtartamra adj és ha lejárt, vagy már nem szükséges, akkor vond vissza. Az általános meghatalmazást csak különösen indokolt esetben alkalmazd.
  • a meghatalmazott rendszeresen tájékoztasson az ügyintézés során tett lépéseiről. Ellenőrizd, hogy a tevékenység megfelel-e a meghatalmazás feltételeinek.

A meghatalmazott személynek, társtulajdonosnak hívd fel a figyelmét, hogy ne kattintson gyanús linkekre, ne töltsön le olyan fájlokat, amelyek Bank nevében, illetéktelenül küldött elektronikus levelekben, üzenetekben, vagy weboldalakon szerepelnek, valamint ezeken az oldalakon ne adjon meg személyes adatokat. 

tartsd távol a hackereket számítógépedtől néhány fontos biztonsági óvintézkedéssel

tartsd távol a hackereket

  • telepítsd a szoftverfrissítéseket, amint azok elérhetővé válnak, vagy állítsd be a frissítések automatikus letöltését!
  • gondoskodj vezeték nélküli (Wi-Fi) hálózatod biztonságáról! E-bank vagy mobilbank használatakor kerüld a nyilvános Wi-Fi hálózatokat.
  • ne telepíts semmilyen illegális, vagy ismeretlen szoftvert!
  • zárold számítógéped, amikor épp nem használod, hogy senki ne tudjon könnyen hozzáférni személyes adataidhoz és alkalmazásaidhoz!
  • a számítógép feloldásához legalább 12 karakter hosszúságú jelszót használj. A jelszó ne legyen értelmes szó, ne legyen hozzád köthető, tartalmazzon kis- és nagybetűt, számot és speciális karakter. Fontold meg valamelyik megbízható jelszószéf szolgáltatás használatát.
  • ne telepíts olyan alkalmazásokat, melyek a számítógép távoli vezérlésére szolgálnak.
  • senkinek ne adj távoli hozzáférést a bankolásra használt eszközödhöz
  • titkosítsd az eszközön tárolt adataidat
  • rendszeresen készíts biztonság mentést az adatokról, ellenőrizd, hogy a mentés valóban betölti funkcióját és visszaállíthatóak a számodra fontos adatok
  • használj olyan böngészőt, amely képes blokkolni a felugró ablakokat, ezek általában olyan weboldalakon jelennek meg, amelyek érzékeny adatokat kérnek

Mobiltokenes jóváhagyás

  • QR kódot kizárólag a Bank weboldaláról olvass be, mindig ellenőrizd az URL-t ahol jársz
  • ha e-mailben, vagy üzenetben kapsz QR kódot, ne olvasd be, látogasd meg a kh.hu oldalt

tedd biztonságosabbá okostelefonodat és tabletedet

biztonságosabb okostelefon és tablet

  • zárold okostelefonod és táblagéped, amikor épp nem használod, hogy senki ne tudjon könnyen hozzáférni személyes adataidhoz és alkalmazásaidhoz!
  • csak a hivatalos alkalmazás áruházakból telepíts appokat (iOS: App Store, Android: Play Store)
  • a képernyőzár feloldásához legalább 5 számjegyből álló PIN kódot, vagy ennél biztonságosabb egyéb megoldást használj,
  • ne használj feltört operációs rendszert futtató mobilkészüléket (jailbreakelt vagy rootolt), mert a feltört operációs rendszer számos beépített biztonsági funkciót kiiktathat!
  • mobilalkalmazásunk és mobilkészüléked operációs rendszerének mindig a legfrissebb verzióját használd
  • kapcsold ki a külső harmadik féltől származó alkalmazások telepítésének engedélyezését okoseszközödön
  • telepítsd a szoftverfrissítéseket, amint azok elérhetővé válnak, vagy állítsd be a frissítések automatikus letöltését
  • gondoskodj vezeték nélküli (Wi-Fi) hálózatod biztonságáról! E-bank vagy mobilbank használatakor kerüld a nyilvános Wi-Fi hálózatokat
  • ne telepíts semmilyen illegális, vagy ismeretlen szoftvert
  • ne telepíts olyan alkalmazásokat, melyek a az okoseszköz távoli vezérlésére szolgálnak
  • senkinek ne adj távoli hozzáférést a bankolásra használt eszközödhöz
  • titkosítsd az eszközön tárolt adataidat
  • rendszeresen készíts biztonság mentést az adatokról, ellenőrizd, hogy a mentés valóban betölti funkcióját és visszaállíthatóak a számodra fontos adatok

hamis tranzakciók jóváhagyása

A K&H Bank az online belépéshez és tranzakciók jóváhagyásához kétlépcsős hitelesítési folyamatot alkalmaz. Az SMS azonosítás során az ügyfeleknek nem csak a jelszavukkal kell bejelentkezniük, hanem további, SMS-ben történő azonosítást is végre kell hajtaniuk. A másodlagos hitelesítési kérés megjelenik a telefonodon, akkor is, ha a tranzakciót valójában más kezdeményezte.

ha találkozol egy ilyen helyzettel, és gyanú merül fel, hogy a hitelesítési folyamat hamis, kövesd az alábbi lépéseket:

  • ellenőrizd az azonosítási kérést: győződj meg róla, hogy a belépési kísérletet vagy tranzakciót valóban te kezdeményezted
  • soha ne hagyj jóvá olyan kérelmet, amelyet nem ismersz fel
  • ellenőrizd a jóváhagyó SMS-t: ha egy jóváhagyó SMS érkezik, nézd meg az abban szereplő információkat, például a műveletet, az összeget és a címzettet, ellenőrizd, hogy minden helyes-e
  • ne hagyd felügyelet nélkül a hitelesítési eszközöket: mindig tartsd azokat biztonságos helyen és ne oszd meg másokkal
  • használj képernyőzárat: a mobiltelefonon való képernyőzár használata megvédi az eszközödet az illetéktelen hozzáférésektől
  • csak saját biometrikus azonosítódat (ujjlenyomat, arc) regisztráld
  • beállítások ellenőrzése: állítsd be a telefonod úgy, hogy a push-üzenetek és SMS értesítések tartalma csak a képernyőzár feloldása után legyen látható, ez megvédi az érzékeny információkat illetéktelen személyektől

hamis wifi-hálózat létrehozása

hamis wifi-hálózatA hamis WiFi-hálózatok olyan trükkösek lehetnek, hogy az átlagos felhasználók számára fel sem tűnnek. Ebben az elkövetési módban a támadók egy megtévesztő hozzáférési pontot (WiFi) hoznak létre, amely ugyanolyan nevet visel, mint egy ismert és legitim hozzáférési hálózat. Ezután arra próbálják rávenni az áldozatokat, hogy csatlakozzanak az eszközükkel. A hamis hálózaton keresztül figyelik, lehallgatják az eszközeidet. Ennek eredményeként hozzáférhetnek érzékeny adatokhoz, például felhasználónevekhez és jelszavakhoz, miközben a felhasználók gyakran észre sem veszik a támadást.

hogyan védekezhetünk ezekkel szemben? Íme néhány fontos tipp:

  • kerüld a "nem biztonságos" hálózatokat: amikor hozzáférhető hálózatokat keresel, kerüld azokat, amelyeket a készülék "nem biztonságosnak" jelöl
  • ne használj nyilvános WiFi-hálózatokat, ha nem muszáj: nyilvános WiFi-hálózatok használatakor fokozottan kitett lehetsz a támadásoknak, ha van más alternatíva, például a saját mobilinternet vagy egy megbízható otthoni hálózat azt használd
  • ne engedélyezd az "automatikus kapcsolódás WiFi-hálózatokhoz" funkciót: az automatikus kapcsolódás lehetősége esetén a készülék könnyen csatlakozik egy ismeretlen hálózathoz, ami fokozza a veszélyt
  • vigyázz a kényes bejelentkezési oldalakon: nyilvános WiFi-hálózat használatakor ne lépj be olyan weboldalakra, ahol meg kell adnod a felhasználóneved és jelszavad
  • használj többfaktoros autentikációt: amennyiben lehetséges, olyan weboldalakon, amelyek fontos adataidhoz hozzáférést biztosítanak, használj többfaktoros autentikációt, ez a lépés megnöveli az online biztonságot
  • használj megbízható szolgáltatótól származó VPN (virtual private network) hozzáférést

rosszindulatú kód telepítése

Az adathalász levelek vagy SMS támadások során rosszindulatú kódokat telepíthetnek a csalók az eszközökre, amelyek estenként figyelhetik és gyűjthetik az elérhető információkat, beleértve a különböző bejelentkezési adatokat és azonosítókat. Ezek a kódok általában a felhasználó tudta nélkül kerülnek az eszközre. A telepítés általában olyan módon történik, hogy a felhasználó hibásan kattint egy linkre egy hivatalosnak tűnő, valójában adathalász üzenetben, vagy olyan alkalmazásokat telepít, amelyek rosszindulatú kódokat tartalmaznak. Ilyen esetekben a felhasználó nem tud róla, hogy eszközét figyelik és ezáltal érzékeny adatokat, például bejelentkezési adatokat, pénzügyi információkat is elveszíthet.

hogyan védekezhetünk ezen támadások ellen? itt van néhány hasznos tanács:

  • mindig frissítsd a szoftvereid, beleértve a böngészőt, a vírusirtót és az operációs rendszert, mivel a legújabb frissítések javíthatják a biztonságod. Ha lehetőséged van rá, kapcsold be az automatikus frissítések telepítését.
  • rendszeresen indítsd újra a mobilkészülékeidet.
  • soha ne kattints hivatkozásokra az üzenetekben és ne nyisd meg a mellékleteket
  • mindig nézd meg alaposan az e-maileket és keress következetlenségeket, például furcsa nyelvezetet, helyesírási hibákat, vagy sürgető hangnemet
  • mobileszközök használatakor is légy óvatos és ne engedélyezd az automatikus csatlakozást a hálózatokhoz
  • ha gyanús e-mailt kapsz, jelentsd azokat a Bank felé, az információ segíthetik az ilyen típusú támadások megelőzését
  • mielőtt szoftvert telepítesz, mindig gondold végig, hogy valóban szükséged van-e az adott applikációra, a nem használt alkalmazásokat távolítsd el eszközödről
  • kizárólag hivatalos webáruházból (Google Play, App Store) telepíts alkalmazást, soha ne telepíts feltört (root-olt, jailbreak-elt) operációs rendszert, alkalmazást
  • mindig nézd meg, hogy az alkalmazás mihez kér hozzáférést az eszközödön. Ha nem tartod indokoltnak a hozzáférés jóváhagyását, inkább keress más alkalmazást (pl. nem indokolt, ha egy térkép alkalmazás hozzáférést kér a telefonkönyvedhez).

azonnali fizetés

  • gyorsabban, egyszerűbben - biztonságosan
  • az azonnali fizetési rendszerben az év minden napján, a nap 24 órájában, másodpercek alatt a kedvezményezett számlájára kerül az átutalt összeg. Az azonnali átutalási rendszerrel együtt elindult az úgynevezett másodlagos számlaazonosítók használatának lehetősége is, ha az utalás fogadója/ címzettje előzetesen regisztrálta a bankjánál az e-mail címét, vagy mobilszámát, esetleg adószámát / adóazonosító jelét, akkor számlaszám helyett ezeknek a megadásával is teljesül az utalás. Az esetleges csalások megelőzése érdekében az ügyfeleknek is körültekintőbbeknek kell lenniük a megbízások megadásánál.
  • lényeges, hogy az érintettek a téves utalások elkerülése végett pontosan adják meg a másodlagos azonosítójukat. Ha esetleg pontatlanul adod meg partnerednek az azonosítód – tehát mondjuk az e-mail címet vagy telefonszámodat – amikor az utalás egyeztetése zajlik, akkor nem kapod majd meg a neked küldött pénzt. Rosszabb esetben más számlájára fog megérkezni ez az összeg. Ezért kétszer, háromszor is ellenőrizd, hogy jó azonosítót adtál-e meg.
  • szintén fontos, hogy ha változik a másodlagos azonosítóként használt e-mail címed vagy a telefonszámod, akkor azt azonnal jelezd partnereidnek, illetve frissítsd az adatokat számlavezető bankodnál.
  • amikor pedig Te akarsz újra pénzt küldeni egy régebben használt, esetleg a K&H e-bank vagy mobilbank Partner listában rögzített másodlagos azonosítóra, akkor fizetés előtt kérdezz rá, hogy a partnered, akinek fizetni kívánsz továbbra is használja-e azt az azonosítót.
  • ha az a gyanúd, hogy más használja másodlagos azonosítóként e-mail címedet vagy mobilszámodat, vagy regisztrációhoz szükséges megerősítő kódot kapsz, anélkül, hogy regisztráltál volna, haladéktalanul vedd fel a kapcsolatot a K&H TeleCenterrel a +36 1/20/30/70 335 3355 telefonszámon!
  • olvasd el, hogy miként működik az azonnali fizetés a K&H-nál:

tovább

Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy készpénz-helyettesítő fizetési eszközzel (például bankkártyával, netbankkal, mobilapplikációval) való visszaélés esetén megvizsgáljuk a kárfelelősség kérdését. A kártérítési felelősség intézményünket nem terheli, ha a vizsgálat eredményeképpen az állapítható meg, hogy az ügyfél súlyosan gondatlan magatartásával hozzájárult a kár bekövetkezéséhez. A súlyos gondatlanság fennállásának kérdésében végső döntést a bíróság hozhat.

mit tegyél ha gyanús megkeresést kapsz? mutatjuk!

Legjobb védekezés a tudás

megváltozott az online fizetés folyamata

miért?

  • az internetes betéti- vagy hitelkártyával történő vásárlások belföldön és külföldön a pénzforgalmi jogszabályoknak (PSD2) megfelelően még biztonságosabbak lesznek
  • az új folyamatot erős ügyfélhitelesítésnek, azaz Strong Customer Authentication (SCA)-nak nevezzük, ami minden kártyakibocsátó Bank és kereskedő (bankkártya elfogadóhely) számára kötelező
lakossági számlához kapcsolódó bankkártyát használok

a vásárlás új folyamata, ha K&H mobilbankot használsz

a fizetési felületen add meg a kártyád adatait
kattints a mobilodra érkezett azonnali (push) értesítésre
azonosítsd magad mPinnel vagy biometriával (ujjlenyomattal, arcfelismeréssel)

a vásárlás új folyamata, ha nem használsz K&H mobilbankot

  • Első lépésként meg kell adnod egy 4 számjegyből álló internetes vásárlási jelszót és a bankkártyádhoz tartozó telefonszámot, melyre az SMS kódot fogjuk küldeni. Ezeket legegyszerűbben az alábbi módon adhatod meg:
    • az internetes vásárlási jelszót megadhatod és módosíthatod a K&H e-bankban a kártyák, számlák menüpontban a kártyaképre kattintva, a K&H e-kártyafelületen a módosítás gombra kattintva, illetve a K&H Telecenter, vagy bármelyik K&H bankfiók segítségével
    • a bankkártyához tartozó telefonszámot a megadhatod és módosíthatod a K&H e-bank felületén a kártyák, számlák menüpontban a kártyaképre kattintva, illetve a K&H Telecenter vagy bármelyik K&H bankfiók segítségével
  • Vásárláskor először az általad korábban megadott 4 számjegyből álló internetes vásárlási jelszót kell megadni, és csak ezt követően az SMS-ben küldött 6 számjegyű kódot.

 

a fizetési felületen add meg a kártyád adatait
írd be az általad korábban rögzített internetes vásárlási jelszavad (4 jegyű szám)
add meg az SMS-ben kapott, 6 számjegyű megerősítő kódot

mire van szükséged ahhoz, hogy továbbra is gördülékenyen fizethess online?

internetbanki és mobilalkalmazási szolgáltatásra [K&H mobilbank] és az okostelefon készüléken engedélyezett felugró üzenetekre

  • még nincs K&H mobilbankod? – kattints és töltsd le most
  • a belépéshez hasznos információkat találsz az aktiválásról és belépésről a videónkban 

K&H mobilbank letöltése a Google Play-bőlK&H mobilbank letöltése az App Store-ból

megfelelően beállított internetes vásárlási limitre

  • az internetes vásárlásokhoz külön limit tartozik. A limitmódosítással tovább növelhető a biztonság, hiszen elegendő a vásárlás időszakára megemelni, majd visszaállítható egy alacsonyabb szintre
  • a K&H e-bank, K&H mobilbank felületeken a bankkártyák/limitmódosítás menüpontban tudod ellenőrizni az egyes bankkártyákhoz beállított telefonszámot és az internetes vásárlási limitet is

internetes vásárláshoz rögzített telefonszámra (3DS telefonszám)

 

internetes vásárlási jelszóra

Internetes vásárlási jelszó rögzítése mindenképpen ajánlott annak érdekében, hogy az online tranzakció biztosan teljesüljön még akkor is, ha K&H mobilbank segítségével jóváhagyott online vásárlás sikerességének ez nem feltétele.

miért?

ha valamilyen technikai ok miatt nem tudunk neked azonnali (push) értesítést küldeni, akkor ezzel az internetes vásárlási jelszóval és SMS-ben küldött jelszóval tudod hitelesíteni a fizetést.

hogyan állíthatsz be internetes vásárlási jelszót?

  • a K&H mobilbankban a bankkártyák menüpontban a kártyaképre kattintva a kártyabiztonság/SMS megerősítés menüpontban
  • K&H e-bankban a kártyák/számlák menüpontban a kártya képére kattintva megjelenő oldalon az új jelszó mezőben
  • K&H e-kártyafelületen az internetes vásárlási jelszó módosítása gombra kattintva

mi kell ahhoz, hogy működjön az online fizetés?

  1. lehetőség szerint töltsd le az internetbanki és mobilalkalmazási szolgáltatásra [K&H mobilbank] és az okostelefon készüléken engedélyezett felugró üzenetekre

     
     
  2. állítsd be a vásárláshoz rögzített telefonszámod (3DS telefonszám)
  3. állíts be egy internetes vásárlási jelszót
  4. rögzíts egy számodra megfelelő internetes vásárlási limitet

nem működik az online fizetés, mi a teendő?

Amennyiben problémád adódna, itt megtalálod a megoldást az esetleges fennakadások esetén.

hogyan fizethetek online, ha nem rendelkezek K&H mobilbankkal?

  1. a fizetési felületen add meg a kártyád adatait
  2. írd be az általad korábban rögzített internetes vásárlási jelszavad (4 jegyű szám)
  3. add meg az SMS-ben kapott, 6 számjegyű megerősítő kódot

hol lehet megadni az internetes vásárlási jelszót?

Az internetbanki és mobilalkalmazási szolgáltatásokban [K&H e-bank], [K&H mobilbank], [K&H e-kártyafelület] egy külön menüpont áll rendelkezésre, ahol ezt az új jelszót megadhatod. Az internetes vásárlási jelszó megadását mindenképpen javasoljuk, hogy akkor is tudj vásárolni, ha az azonnali (push) értesítés kiküldése hibába ütközik. 

Az internetes vásárlási jelszó megadható:

  • a K&H mobilbankban a bankkártyák menüpontban a kártyaképre kattintva a kártyabiztonság/SMS megerősítés menüpontban.
  • K&H e-bankban a kártyák, számlák menüpontban a kártyaképre kattintva

hogyan tudok online vásárolni, ha társkártyabirtokos vagyok?

Ha rendelkezel saját  K&H mobilbank hozzáféréssel akár saját lakossági, akár vállalkozói számla miatt, akkor azon keresztül a nevedre szóló minden kártyád tranzakcióját tudod hitelesíteni az ahhoz tartozó K&H mobilbank segítségével.

Ha nincs saját K&H mobilbankod, kizárólag egy társkártyával rendelkezel, akkor internetes vásárlási jelszóval és SMS-ben kapott megerősítő kóddal lehetséges az online vásárlás:

  1. a fizetési felületen add meg a kártyád adatait
  2. írd be az általad korábban rögzített internetes vásárlási jelszavad (4 jegyű szám)
  3. add meg az SMS-ben kapott, 6 számjegyű megerősítő kódot

A telefonszám megadása, amelyre a megerősítő SMS érkezik (3DS telefonszám) , illetve az internetes vásárlási limit beállítása a számlatulajdonos feladata, amit a K&H e-bankban és K&H mobilbankban tud megtenni. Az internetes vásárlási jelszót a kártyabirtokosnak kell megadnia a K&H e-kártyafelületen.

mi a teendő, ha nem érkezik meg az azonnali (push) értesítés vásárláskor?

Amennyiben a mobiltelefonodra nem érkezik meg a jóváhagyáshoz szükséges üzenet, akkor a K&H mobilbankba belépve is meg tudod tenni, a vásárlási tranzakció megkezdését követő 5 percen belül.

Amennyiben az értesítés rendszerprobléma miatt nem tud eljutni a mobiltelefonodra, úgy a rendszer automatikusan az alternatív megerősítési módszerre áll át. Ebben az esetben a tranzakció jóváhagyása egy SMS-ben kapott megerősítő kód és internetes vásárlási jelszó segítségével történik.

A K&H e-bankban és a K&H mobilbankban egy külön menüpont áll rendelkezésre, ahol ezt az új jelszót megadhatod. Az internetes vásárlási jelszó megadását mindenképpen javasoljuk, hogy akkor is tudj vásárolni, ha az azonnali (push) értesítés kiküldése hibába ütközik.

mely esetekben fordulhat elő, hogy csupán a bankkártyát szereplő adataimmal is tudok az interneten vásárolni?

  • ha nem EGT-n belüli elfogadóhelynél vásárolsz
  • rendszeres, előfizetés jellegű tranzakciók esetén, ahol automatikusan történik a fizetés (ebben az esetben az első alkalom nem képez kivételt az erős ügyfélhitelesítés alól)
  • egygombos tranzakció esetén, azaz, ha korábban a kártyaadatok mentésre kerültek
  • olyan tranzakciók esetén, amit a banki rendszer, több paraméter alapján alacsony kockázatúnak minősít

mennyi időm van jóváhagyni egy tranzakciót?

A teljes tranzakcióra 10 perc áll rendelkezésre, viszont onnantól, hogy jóváhagyási folyamat elindult, 5 percen belül le kell zárni a folyamatot. Amennyiben SMS-ben küldött jelszó segítségével hagyod jóvá a fizetést, maga a kód 5 percig érvényes.

mit csináljak, ha eltűnt az azonnali (push) értesítés a mobilomról?

A mobilbankba belépve, egy ott felugró ablak segítségével, vagy a Tranzakciók / internetes tranzakciók menüpontban jóváhagyható a tranzakció.

mit kell tennem, ha van mobilbankom, de nem érkezik meg az azonnali (push) értesítés?

Ellenőrizni kell, hogy a felugró/push értesítések engedélyezve vannak e mobileszközön.

melyek azok az egt tagállamok, ahol az erős ügyfélhitelesítés szerinti folyamatot kell alkalmazni?

Ausztria, Belgium, Bulgária, Ciprus, Csehország, Dánia, Egyesült Királyság, Észtország, Finnország, Franciaország, Görögország, Hollandia, Írország, Lengyelország, Lettország, Litvánia, Luxemburg, Magyarország, Málta, Németország, Olaszország, Portugália, Románia, Spanyolország, Szlovákia, Szlovénia, Svédország, Izland, Norvégia, Liechtenstein

mikortól lépnek életbe és milyen online kártyás fizetések esetén érintenek a változások?

2021. február végéig fokozatosan történik az átállás az új folyamatra. Amennyiben mind a kártya elfogadó, mind a kibocsátó átáll az új módszerre, úgy az adott online vásárlási tranzakció megerősítése az oldalon leírtak szerint történik. Az új szabályok nem vonatkoznak az Európai Gazdasági Térségen (EU tagállamai, valamint UK, Norvégia, Lichtenstein és Izland) kívül üzemelő ázsiai, vagy amerikai oldalakon történő online kártyás vásárlásokra.

tovább olvasnál a témában?

jól jöhet a jelszókezelő

jól jöhet a jelszószéf!

2023. augusztus 29. - Egy, mindenek felett. Tippek, hogy soha többet ne kelljen a jelszóemlékeztetőre kattintanod!

zsarolóvírus

mi az a zsarolóvírus?

2023. szeptember 05. - A legrosszabbkor jöhet, nagyon idegesítő – észnél kell lenned!

kényelmes

kényelmes, de…

2023. november 18. - Veszélyes is tud lenni, ha wifiről netezel. Mutatjuk, miért vigyázz