azonnali utalás & qvik
fizetési megoldások egyszerűen & biztonságosan
- azonnali átutalás akár a mobilodról
- kényelmesen
- gyorsan és biztonságosan
azonnali fizetési szolgáltatás
Az azonnali fizetési szolgáltatás keretében:
- azonnali átutalással villámgyorsan teljesülnek kifizetéseid bankszámládról, az év minden napján, a nap 24 órájában,
- nem kell hosszú számlaszámokkal bajlódni, az utalást egyszerűen, akár mobilszámra, e-mail címre is indíthatod a másodlagos számlaazonosító segítségével
mi az a qvik?
2024. szeptember 1-jétől, országosan elérhető, azonnali átutalás alapú biztonságos fizetési lehetőség, amelynek lényege, hogy mobiltelefonoddal tudsz fizetni bankszámládról azon szolgáltatóknál, kereskedőknél, ahol a qvik fizetési megoldások valamelyike elérhető.
qvik fizetés működése
A fizetés kezdeményezését követően az előtöltött azonnali utalás jóváhagyásával máris teljesítheted a kifizetést. A fizetés kezdeményezhető:

qvik-QR: QR kód beolvasásával a kereskedő/szolgáltató a vásárlásról/szolgáltatásról QR kódot generál, ami tartalmazza a fizetési adatokat. A fizetéshez elég a mobiltelefon kamerájának segítségével beolvasnod a kódot (például így fizetheted ki közüzemi számlád).

qvik-NFC: a qvik logóval ellátott terminállal rendelkező elfogadóhelyen, NFC képes mobiltelfonod qvik fizetésre alkalmas terminálhoz történő érintésével (hasonlóan a bankkártyás fizetéshez, például egy boltban).

qvik-link: hivatkozáson keresztül a kereskedő/szolgáltató mobilapplikációjában (például webshopos vásárlásnál így fizethető ki a vásárolt áru ellenértéke).

a qvik elnevezés a fentieken túl a korábban már bevezetett, fizetési kérelem – azaz qvik-kérelem – fogadása szolgáltatást is jelöli, azaz a jogosult által indított kérelemből történő azonnali átutalást
A qvik fizetési megoldások csak a szolgáltatáshoz csatlakozó kereskedőknél, szolgáltatóknál érhetőek el, a fizetési lehetőséget az ott elhelyezett „qvik” fizetési logo-k jelzik.
részletek
hogyan működik a qvik-QR, azaz az azonnali fizetés QR kóddal?
- a kereskedő vagy a szolgáltató a vásárlásról/szolgáltatásról – egyedi magyar szabványnak megfelelő – QR kódot generál, ami tartalmazza a fizetési adatokat. A QR kód szerepelhet erre alkalmas POS terminálon/kasszaterminálon, webshopokban vagy akár papír alapú/digitális számlára nyomtatva.
- azt a QR kódot leolvasod a mobiltelefonod gyári kamerájával vagy a K&H mobilbank „QR fizetés” funkcióból indított leolvasással (tehát a fizetéshez nem kell feltétlenül megnyitni a mobilbankot, a mobiltelefon kamerájával közvetlenül beolvasható).
- a QR kód automatikusan megnyitja a K&H mobilbank előtöltött azonnali átutalási felületét, ahol a már kitöltött, kész átutalási megbízást – miután ellenőrizted – a szokásos módon aláírod (több fizetésre alkalmas K&H bankszámla esetén ki kell választani a terhelendő bankszámlát).
- a megbízás aláírását követően az azonnali átutalás néhány másodpercen belül teljesül a QR kódban megadott számlaszámra, amiről a mobilbankban a szokásos módon megjelenik a visszaigazolás, és a sikeres teljesítésről a Bank üzenetet küld a kereskedőnek/szolgáltatónak.·A fizetés akkor sikeres, amikor ez a visszajelző üzenet pár másodperc alatt a kereskedőhöz beérkezik.
Fontos, hogy csak megbízható, ellenőrzött forrásból származó QR kódot olvass be a készülékeddel! Gyakorlati tanácsokat a következő oldalon találsz: kh.hu/biztonsag-a-penzugyekben.
hogyan működik a qvik-NFC, azaz az azonnali fizetés NFC alapon?
Qvik logóval ellátott terminállal rendelkező elfogadóhelyen az NFC képes mobilod POS terminálhoz történő érintésével fizethetsz:
- az érintést követően a mobilbank fizetési felületére navigál, ahol – ellenőrzést követően – az előtöltött azonnali átutalást aláírod a szokásos módon (több fizetésre alkalmas K&H számla esetén ki kell választani a terhelendő bankszámlát)
- a tranzakció aláírását követően az azonnali átutalás néhány másodpercen belül teljesül, amiről a mobilbankban a szokásos módon megjelenik a visszaigazolás, és a sikeres teljesítésről a Bank üzenetet küld a kereskedőnek/szolgáltatónak.
- a fizetés akkor sikeres, amikor ez a visszajelző üzenet pár másodperc alatt a kereskedőhöz beérkezik.
NFC alapú fizetés esetében is mindig szem előtt kell tartani, hogy ellenőrizd az utalási adatokat – különösen az összeget – a jóváhagyás előtt!
hogyan működik a qvik-link?
- a kereskedő/szolgáltató mobilapplikációjában lehetővé teheti az azonnali fizetési lehetőséget egy hivatkozáson – azaz qvik-linken keresztül.
- a kereskedő vagy számlakibocsátó mobilapplikációjában kiválasztod a qvik/qvik-link fizetési módot.
- a kereskedő vagy számlakibocsátó mobilbanki applikációja automatikusan meghívja a mobilbanki applikációdat, ahol a bejelentkezést követően elvégezhető a fizetés.
Ügyelni kell arra, hogy a qvik-link fizetés egyetlen esetben sem irányít weboldalra, nem kéri a banki azonosítóidat, hanem automatikusan a kiválasztott mobilbanki applikációba navigál.
Fontos, hogy csak megbízható, ellenőrzött applikációkat használj. Gyakorlati tanácsokat a következő oldalon találsz: kh.hu/biztonsag-a-penzugyekben.
mi a helyzet, ha több mobilbanki alkalmazás is van a telefonomon?
Ha több mobilbanki alkalmazás is telepítve van az okostelefonon, akkor első lépésben a rendszer felajánlja a lehetőséget a választásra, hogy melyik mobilbanki alkalmazásban szeretnéd végrehajtani az utalást.
Itt a K&H mobilbank-ot választva bejelentkezést követően benavigál az előtöltött azonnali átutalási felületre.
mire kell figyelni a fizetés jóváhagyása előtt?
Nagyon fontos, minden típusú fizetési megoldás használata során, hogy még a fizetés jóváhagyása előtt, minden esetben ellenőrizd az átutalás adatait, különösen az összeg helyességét, valamint a kedvezményezetti mezőt (azaz hogy kinek megy az utalás).
mi a teendő, ha a készüléken több bank mobilbanki alkalmazása is telepítve van, hogyan tudod a K&H mobilbankot alapértelmezettként beállítani?
- Android készülékek esetében: Készülék beállításai Alkalmazások K&H mobilbank Legyen alapértelmezett Támogatott hivatkozások megnyitása rész bekapcsolása
- iOS készülékek esetében: A kamera által történő beolvasás után a készülék mindig azt az alkalmazást fogja megnyitásra ajánlani, amivel legutoljára elvégezted a beolvasást. Több banki alkalmazás esetén a sárga terület melletti QR-kód ikonra nyomva választható ki a K&H mobilbank.
fizetés előtt lehet-e módosítani az adatokon?
A QR kód, NFC és deeplink alapú beolvasással a mobilbank felület automatikusan kitölti az átutalás adatait. Az adatok közül az összeg és a közlemény abban az esetben módosítható aláírás előtt, ha a küldő partner (tehát akinek majd megy a fizetés) ezt engedélyezte.
Ha a módosításra nincs lehetőség és az nem értesz egyet a tranzakció adataival, inkább utasítsd el a megbízást és vedd fel a kapcsolatot az érintett kereskedővel/szolgáltatóval.
milyen esetben nem teljesíthető qvik fizetés?
- a beolvasott QR kód/hivatkozás nem felel meg a formai követelménynek,
- lejárt az érvényességi idő,
- nem megfelelő a biztonsági kód,
- duplikált fizetés esetén (a QR kódból már volt teljesített azonnali átutalás a fizető fél bankjánál),
- nincs elegendő fedezet
- sikertelen lett az azonnali átutalás teljesítése
- csalásgyanú esetén
Fenti visszautasításokról a mobilbank hibaüzenetben ad tájékoztatást.
milyen számláról nem teljesíthető qvik fizetés?
Amelyről azonnali forint átutalást sem lehet indítani (pl. hitelkártya, devizaszámla).
mennyi ideig érvényes a qvik-QR kód?
Az adott szolgáltató, kereskedő határozza meg, a fizetés jellege alapján. Az érvényességi időt lejárata után a qvik-QR kóddal fizetés nem teljesíthető.
milyen technológiai háttér biztosítja a biztonságos fizetést?
Az qvik fizetéseket tanúsítványok és titkosítások védik, egységes, egyedi, magyar szabványok szerint, ami alapján teljesen biztonságosnak tekinthető a fizetés.
Ugyanakkor ügyelni kell arra, hogy
- megbízható kereskedőnél/szolgáltatónál történjen a vásárlás ilyen módon történő kifizetése,
- a jóváhagyás előtt minden esetben ellenőrizd, hogy kinek és mekkora összeget utalsz.
én is generálhatok qvik-QR kódot a K&H mobilbankban?
Nem, jelenleg a qvik-QR kód alapú kifizetés érhető el.
mi a teendő reklamáció esetén?
A kifizetéssel kapcsolatos kifogásokat az adott kereskedő/szolgáltató felé szükséges jelezni, aki felé a kifizetés irányult.
Ha a kereskedő/szolgáltatóval a kifogást nem sikerül számodra megnyugtatóan rendezni, a K&H mobilbankon keresztül történő qvik fizetéssel kapcsolatosan kifogáskezelési folyamatot indíthatsz, ebben az esetben a K&H kifogáskezelési eljárást indít.
A kifogáskezelési folyamatot online, a kh.hu/ugyfel-visszajelzes oldalról indíthatod el, a „QVIK fizetéssel kapcsolatos kifogás” kategória megjelölésével. Az igény elindítását követően a kifogáskezelő terület felveszi a kapcsolatot veled és egyeztet a további teendőkről.
milyen díjakkal jár a funkció használata?
A qvik fizetés lakossági ügyfelek esetében teljesen díjmentes, tehát sem díj, sem tranzakciós illeték nem terheli.
tudok-e a qvik fizetésekre limitet beállítani?
A qvik fizetési megoldások mindegyike mobilbankon keresztül történő azonnali átutalás, amelyre vonatkozóan egységes, jelenleg maximum 20 millió forintos összeghatár él.
átutalás belföldön forintban