azonnali utalás & qvik

fizetési megoldások egyszerűen & biztonságosan

  • azonnali átutalás akár a mobilodról
  • kényelmesen
  • gyorsan és biztonságosan
2024. szeptember 1-jével a K&H mobilbankból is elérhetőek az azonnali fizetésre épülő új, modern mobilfizetési „qvik” szolgáltatások.

azonnali fizetési szolgáltatás

Az azonnali fizetési szolgáltatás keretében:

  • azonnali átutalással villámgyorsan teljesülnek kifizetéseid bankszámládról, az év minden napján, a nap 24 órájában,
  • nem kell hosszú számlaszámokkal bajlódni, az utalást egyszerűen, akár mobilszámra, e-mail címre is indíthatod a másodlagos számlaazonosító segítségével

mi az a qvik?

2024. szeptember 1-jétől, országosan elérhető, azonnali átutalás alapú biztonságos fizetési lehetőség, amelynek lényege, hogy mobiltelefonoddal tudsz fizetni bankszámládról azon szolgáltatóknál, kereskedőknél, ahol a qvik fizetési megoldások valamelyike elérhető.

qvik fizetés működése

A fizetés kezdeményezését követően az előtöltött azonnali utalás jóváhagyásával máris teljesítheted a kifizetést. A fizetés kezdeményezhető:

qvik-QR

qvik-QR: QR kód beolvasásával a kereskedő/szolgáltató a vásárlásról/szolgáltatásról QR kódot generál, ami tartalmazza a fizetési adatokat. A fizetéshez elég a mobiltelefon kamerájának segítségével beolvasnod a kódot (például így fizetheted ki közüzemi számlád).

qvik-NFC

qvik-NFC: a qvik logóval ellátott terminállal rendelkező elfogadóhelyen, NFC képes mobiltelfonod qvik fizetésre alkalmas terminálhoz történő érintésével (hasonlóan a bankkártyás fizetéshez, például egy boltban).

qvik-link

qvik-link: hivatkozáson keresztül a kereskedő/szolgáltató mobilapplikációjában (például webshopos vásárlásnál így fizethető ki a vásárolt áru ellenértéke).

qvik-kérelem

a qvik elnevezés a fentieken túl a korábban már bevezetett, fizetési kérelem – azaz qvik-kérelem – fogadása szolgáltatást is jelöli, azaz a jogosult által indított kérelemből történő azonnali átutalást

A qvik fizetési megoldások csak a szolgáltatáshoz csatlakozó kereskedőknél, szolgáltatóknál érhetőek el, a fizetési lehetőséget az ott elhelyezett „qvik” fizetési logo-k jelzik.

részletek

Új! qvik fizetések

hogyan működik a qvik-QR, azaz az azonnali fizetés QR kóddal?

  • a kereskedő vagy a szolgáltató a vásárlásról/szolgáltatásról – egyedi magyar szabványnak megfelelő – QR kódot generál, ami tartalmazza a fizetési adatokat. A QR kód szerepelhet erre alkalmas POS terminálon/kasszaterminálon, webshopokban vagy akár papír alapú/digitális számlára nyomtatva.
  • azt a QR kódot leolvasod a mobiltelefonod gyári kamerájával vagy a K&H mobilbank „QR fizetés” funkcióból indított leolvasással (tehát a fizetéshez nem kell feltétlenül megnyitni a mobilbankot, a mobiltelefon kamerájával közvetlenül beolvasható).
  • a QR kód automatikusan megnyitja a K&H mobilbank előtöltött azonnali átutalási felületét, ahol a már kitöltött, kész átutalási megbízást – miután ellenőrizted – a szokásos módon aláírod (több fizetésre alkalmas K&H bankszámla esetén ki kell választani a terhelendő bankszámlát).
  • a megbízás aláírását követően az azonnali átutalás néhány másodpercen belül teljesül a QR kódban megadott számlaszámra, amiről a mobilbankban a szokásos módon megjelenik a visszaigazolás, és a sikeres teljesítésről a Bank üzenetet küld a kereskedőnek/szolgáltatónak.·A fizetés akkor sikeres, amikor ez a visszajelző üzenet pár másodperc alatt a kereskedőhöz beérkezik.

Fontos, hogy csak megbízható, ellenőrzött forrásból származó QR kódot olvass be a készülékeddel! Gyakorlati tanácsokat a következő oldalon találsz: kh.hu/biztonsag-a-penzugyekben.

hogyan működik a qvik-NFC, azaz az azonnali fizetés NFC alapon?

Qvik logóval ellátott terminállal rendelkező elfogadóhelyen az NFC képes mobilod POS terminálhoz történő érintésével fizethetsz:

  • az érintést követően a mobilbank fizetési felületére navigál, ahol – ellenőrzést követően – az előtöltött azonnali átutalást aláírod a szokásos módon (több fizetésre alkalmas K&H számla esetén ki kell választani a terhelendő bankszámlát)
  • a tranzakció aláírását követően az azonnali átutalás néhány másodpercen belül teljesül, amiről a mobilbankban a szokásos módon megjelenik a visszaigazolás, és a sikeres teljesítésről a Bank üzenetet küld a kereskedőnek/szolgáltatónak.
  • a fizetés akkor sikeres, amikor ez a visszajelző üzenet pár másodperc alatt a kereskedőhöz beérkezik.

NFC alapú fizetés esetében is mindig szem előtt kell tartani, hogy ellenőrizd az utalási adatokat – különösen az összeget – a jóváhagyás előtt!

mi a helyzet, ha több mobilbanki alkalmazás is van a telefonomon?

Ha több mobilbanki alkalmazás is telepítve van az okostelefonon, akkor első lépésben a rendszer felajánlja a lehetőséget a választásra, hogy melyik mobilbanki alkalmazásban szeretnéd végrehajtani az utalást.

Itt a K&H mobilbank-ot választva bejelentkezést követően benavigál az előtöltött azonnali átutalási felületre.

mire kell figyelni a fizetés jóváhagyása előtt?

Nagyon fontos, minden típusú fizetési megoldás használata során, hogy még a fizetés jóváhagyása előtt, minden esetben ellenőrizd az átutalás adatait, különösen az összeg helyességét, valamint a kedvezményezetti mezőt (azaz hogy kinek megy az utalás).

mi a teendő, ha a készüléken több bank mobilbanki alkalmazása is telepítve van, hogyan tudod a K&H mobilbankot alapértelmezettként beállítani?

  • Android készülékek esetében: Készülék beállításai  Alkalmazások K&H mobilbank Legyen alapértelmezett Támogatott hivatkozások megnyitása rész bekapcsolása
  • iOS készülékek esetében: A kamera által történő beolvasás után a készülék mindig azt az alkalmazást fogja megnyitásra ajánlani, amivel legutoljára elvégezted a beolvasást. Több banki alkalmazás esetén a sárga terület melletti QR-kód ikonra nyomva választható ki a K&H mobilbank.

fizetés előtt lehet-e módosítani az adatokon?

A QR kód, NFC és deeplink alapú beolvasással a mobilbank felület automatikusan kitölti az átutalás adatait. Az adatok közül az összeg és a közlemény abban az esetben módosítható aláírás előtt, ha a küldő partner (tehát akinek majd megy a fizetés) ezt engedélyezte.

Ha a módosításra nincs lehetőség és az nem értesz egyet a tranzakció adataival, inkább utasítsd el a megbízást és vedd fel a kapcsolatot az érintett kereskedővel/szolgáltatóval.

milyen esetben nem teljesíthető qvik fizetés?

  • a beolvasott QR kód/hivatkozás nem felel meg a formai követelménynek,
  • lejárt az érvényességi idő,
  • nem megfelelő a biztonsági kód,
  • duplikált fizetés esetén (a QR kódból már volt teljesített azonnali átutalás a fizető fél bankjánál),
  • nincs elegendő fedezet
  • sikertelen lett az azonnali átutalás teljesítése
  • csalásgyanú esetén

Fenti visszautasításokról a mobilbank hibaüzenetben ad tájékoztatást.

milyen számláról nem teljesíthető qvik fizetés?

Amelyről azonnali forint átutalást sem lehet indítani (pl. hitelkártya, devizaszámla).

mennyi ideig érvényes a qvik-QR kód?

Az adott szolgáltató, kereskedő határozza meg, a fizetés jellege alapján. Az érvényességi időt lejárata után a qvik-QR kóddal fizetés nem teljesíthető.

milyen technológiai háttér biztosítja a biztonságos fizetést?

Az qvik fizetéseket tanúsítványok és titkosítások védik, egységes, egyedi, magyar szabványok szerint, ami alapján teljesen biztonságosnak tekinthető a fizetés.

Ugyanakkor ügyelni kell arra, hogy

  • megbízható kereskedőnél/szolgáltatónál történjen a vásárlás ilyen módon történő kifizetése,
  • a jóváhagyás előtt minden esetben ellenőrizd, hogy kinek és mekkora összeget utalsz.

én is generálhatok qvik-QR kódot a K&H mobilbankban?

Nem, jelenleg a qvik-QR kód alapú kifizetés érhető el.

mi a teendő reklamáció esetén?

A kifizetéssel kapcsolatos kifogásokat az adott kereskedő/szolgáltató felé szükséges jelezni, aki felé a kifizetés irányult.

Ha a kereskedő/szolgáltatóval a kifogást nem sikerül számodra megnyugtatóan rendezni, a K&H mobilbankon keresztül történő qvik fizetéssel kapcsolatosan kifogáskezelési folyamatot indíthatsz, ebben az esetben a K&H kifogáskezelési eljárást indít.

A kifogáskezelési folyamatot online, a kh.hu/ugyfel-visszajelzes oldalról indíthatod el, a „QVIK fizetéssel kapcsolatos kifogás” kategória megjelölésével. Az igény elindítását követően a kifogáskezelő terület felveszi a kapcsolatot veled és egyeztet a további teendőkről.

milyen díjakkal jár a funkció használata?

A qvik fizetés lakossági ügyfelek esetében teljesen díjmentes, tehát sem díj, sem tranzakciós illeték nem terheli.

tudok-e a qvik fizetésekre limitet beállítani?

A qvik fizetési megoldások mindegyike mobilbankon keresztül történő azonnali átutalás, amelyre vonatkozóan egységes, jelenleg maximum 20 millió forintos összeghatár él.

számlavezetés
átutalás belföldön forintban
Jelen tájékoztató nem minősül ajánlattételnek, célja pusztán a figyelem felkeltése. A termékek, szolgáltatások részletes leírását, kondícióit a vonatkozó Szerződés, a Lakossági bankszámla, betétszámla és lekötött betét termékek Általános Szerződési Feltételek, a K&H Bank Üzletszabályzata és a Természetes személyek számláira, betéteire, pénztári tranzakcióira vonatkozó Hirdetménye tartalmazza, melyek megtekinthetők a bankfiókokban és a www.kh.hu internetes oldalon.