azonnali utalás & qvik

fizetési megoldások egyszerűen & biztonságosan

  • azonnali átutalás akár a mobilodról
  • kényelmesen
  • gyorsan és biztonságosan
2024. szeptember 1-jével a K&H mobilbankból is elérhetőek az azonnali fizetésre épülő új, modern mobilfizetési „qvik” szolgáltatások.

azonnali fizetési szolgáltatás

Az azonnali fizetési szolgáltatás keretében:

  • azonnali átutalással villámgyorsan teljesülnek kifizetéseid bankszámládról, az év minden napján, a nap 24 órájában,
  • nem kell hosszú számlaszámokkal bajlódni, az utalást egyszerűen, akár mobilszámra, e-mail címre is indíthatod a másodlagos számlaazonosító segítségével

mi az a qvik?

2024. szeptember 1-jétől, országosan elérhető, azonnali átutalás alapú biztonságos fizetési lehetőség, amelynek lényege, hogy mobiltelefonoddal tudsz fizetni bankszámládról azon szolgáltatóknál, kereskedőknél, ahol a qvik fizetési megoldások valamelyike elérhető.

qvik fizetés működése

A fizetés kezdeményezését követően az előtöltött azonnali utalás jóváhagyásával máris teljesítheted a kifizetést. A fizetés kezdeményezhető:

qvik-QR

qvik-QR: QR kód beolvasásával a kereskedő/szolgáltató a vásárlásról/szolgáltatásról QR kódot generál, ami tartalmazza a fizetési adatokat. A fizetéshez elég a mobiltelefon kamerájának segítségével beolvasnod a kódot (például így fizetheted ki közüzemi számlád).

qvik-NFC

qvik-NFC: a qvik logóval ellátott terminállal rendelkező elfogadóhelyen, NFC képes mobiltelfonod qvik fizetésre alkalmas terminálhoz történő érintésével (hasonlóan a bankkártyás fizetéshez, például egy boltban).

qvik-link

qvik-link: hivatkozáson keresztül a kereskedő/szolgáltató mobilapplikációjában (például webshopos vásárlásnál így fizethető ki a vásárolt áru ellenértéke).

qvik-kérelem

a qvik elnevezés a fentieken túl a korábban már bevezetett, fizetési kérelem – azaz qvik-kérelem – fogadása szolgáltatást is jelöli, azaz a jogosult által indított kérelemből történő azonnali átutalást

A qvik fizetési megoldások csak a szolgáltatáshoz csatlakozó kereskedőknél, szolgáltatóknál érhetőek el, a fizetési lehetőséget az ott elhelyezett „qvik” fizetési logo-k jelzik.

részletek

hogyan működik a qvik-QR, azaz az azonnali fizetés QR kóddal?

  • a kereskedő vagy a szolgáltató a vásárlásról/szolgáltatásról – egyedi magyar szabványnak megfelelő – QR kódot generál, ami tartalmazza a fizetési adatokat. A QR kód szerepelhet erre alkalmas POS terminálon/kasszaterminálon, webshopokban vagy akár papír alapú/digitális számlára nyomtatva.
  • azt a QR kódot leolvasod a mobiltelefonod gyári kamerájával vagy a K&H mobilbank „QR fizetés” funkcióból indított leolvasással (tehát a fizetéshez nem kell feltétlenül megnyitni a mobilbankot, a mobiltelefon kamerájával közvetlenül beolvasható).
  • a QR kód automatikusan megnyitja a K&H mobilbank előtöltött azonnali átutalási felületét, ahol a már kitöltött, kész átutalási megbízást – miután ellenőrizted – a szokásos módon aláírod (több fizetésre alkalmas K&H bankszámla esetén ki kell választani a terhelendő bankszámlát).
  • a megbízás aláírását követően az azonnali átutalás néhány másodpercen belül teljesül a QR kódban megadott számlaszámra, amiről a mobilbankban a szokásos módon megjelenik a visszaigazolás, és a sikeres teljesítésről a Bank üzenetet küld a kereskedőnek/szolgáltatónak.·A fizetés akkor sikeres, amikor ez a visszajelző üzenet pár másodperc alatt a kereskedőhöz beérkezik.

Fontos, hogy csak megbízható, ellenőrzött forrásból származó QR kódot olvass be a készülékeddel! Gyakorlati tanácsokat a következő oldalon találsz: kh.hu/biztonsag-a-penzugyekben.

hogyan működik a qvik-NFC, azaz az azonnali fizetés NFC alapon?

Qvik logóval ellátott terminállal rendelkező elfogadóhelyen az NFC képes mobilod POS terminálhoz történő érintésével fizethetsz:

  • az érintést követően a mobilbank fizetési felületére navigál, ahol – ellenőrzést követően – az előtöltött azonnali átutalást aláírod a szokásos módon (több fizetésre alkalmas K&H számla esetén ki kell választani a terhelendő bankszámlát)
  • a tranzakció aláírását követően az azonnali átutalás néhány másodpercen belül teljesül, amiről a mobilbankban a szokásos módon megjelenik a visszaigazolás, és a sikeres teljesítésről a Bank üzenetet küld a kereskedőnek/szolgáltatónak.
  • a fizetés akkor sikeres, amikor ez a visszajelző üzenet pár másodperc alatt a kereskedőhöz beérkezik.

NFC alapú fizetés esetében is mindig szem előtt kell tartani, hogy ellenőrizd az utalási adatokat – különösen az összeget – a jóváhagyás előtt!

mi a helyzet, ha több mobilbanki alkalmazás is van a telefonomon?

Ha több mobilbanki alkalmazás is telepítve van az okostelefonon, akkor első lépésben a rendszer felajánlja a lehetőséget a választásra, hogy melyik mobilbanki alkalmazásban szeretnéd végrehajtani az utalást.

Itt a K&H mobilbank-ot választva bejelentkezést követően benavigál az előtöltött azonnali átutalási felületre.

mire kell figyelni a fizetés jóváhagyása előtt?

Nagyon fontos, minden típusú fizetési megoldás használata során, hogy még a fizetés jóváhagyása előtt, minden esetben ellenőrizd az átutalás adatait, különösen az összeg helyességét, valamint a kedvezményezetti mezőt (azaz hogy kinek megy az utalás).

mi a teendő, ha a készüléken több bank mobilbanki alkalmazása is telepítve van, hogyan tudod a K&H mobilbankot alapértelmezettként beállítani?

  • Android készülékek esetében: Készülék beállításai  Alkalmazások K&H mobilbank Legyen alapértelmezett Támogatott hivatkozások megnyitása rész bekapcsolása
  • iOS készülékek esetében: A kamera által történő beolvasás után a készülék mindig azt az alkalmazást fogja megnyitásra ajánlani, amivel legutoljára elvégezted a beolvasást. Több banki alkalmazás esetén a sárga terület melletti QR-kód ikonra nyomva választható ki a K&H mobilbank.

fizetés előtt lehet-e módosítani az adatokon?

A QR kód, NFC és deeplink alapú beolvasással a mobilbank felület automatikusan kitölti az átutalás adatait. Az adatok közül az összeg és a közlemény abban az esetben módosítható aláírás előtt, ha a küldő partner (tehát akinek majd megy a fizetés) ezt engedélyezte.

Ha a módosításra nincs lehetőség és az nem értesz egyet a tranzakció adataival, inkább utasítsd el a megbízást és vedd fel a kapcsolatot az érintett kereskedővel/szolgáltatóval.

milyen esetben nem teljesíthető qvik fizetés?

  • a beolvasott QR kód/hivatkozás nem felel meg a formai követelménynek,
  • lejárt az érvényességi idő,
  • nem megfelelő a biztonsági kód,
  • duplikált fizetés esetén (a QR kódból már volt teljesített azonnali átutalás a fizető fél bankjánál),
  • nincs elegendő fedezet
  • sikertelen lett az azonnali átutalás teljesítése
  • csalásgyanú esetén

Fenti visszautasításokról a mobilbank hibaüzenetben ad tájékoztatást.

milyen számláról nem teljesíthető qvik fizetés?

Amelyről azonnali forint átutalást sem lehet indítani (pl. hitelkártya, devizaszámla).

mennyi ideig érvényes a qvik-QR kód?

Az adott szolgáltató, kereskedő határozza meg, a fizetés jellege alapján. Az érvényességi időt lejárata után a qvik-QR kóddal fizetés nem teljesíthető.

milyen technológiai háttér biztosítja a biztonságos fizetést?

Az qvik fizetéseket tanúsítványok és titkosítások védik, egységes, egyedi, magyar szabványok szerint, ami alapján teljesen biztonságosnak tekinthető a fizetés.

Ugyanakkor ügyelni kell arra, hogy

  • megbízható kereskedőnél/szolgáltatónál történjen a vásárlás ilyen módon történő kifizetése,
  • a jóváhagyás előtt minden esetben ellenőrizd, hogy kinek és mekkora összeget utalsz.

én is generálhatok qvik-QR kódot a K&H mobilbankban?

Nem, jelenleg a qvik-QR kód alapú kifizetés érhető el.

mi a teendő reklamáció esetén?

A kifizetéssel kapcsolatos kifogásokat az adott kereskedő/szolgáltató felé szükséges jelezni, aki felé a kifizetés irányult.

Ha a kereskedő/szolgáltatóval a kifogást nem sikerül számodra megnyugtatóan rendezni, a K&H mobilbankon keresztül történő qvik fizetéssel kapcsolatosan kifogáskezelési folyamatot indíthatsz, ebben az esetben a K&H kifogáskezelési eljárást indít.

A kifogáskezelési folyamatot online, a kh.hu/ugyfel-visszajelzes oldalról indíthatod el, a „QVIK fizetéssel kapcsolatos kifogás” kategória megjelölésével. Az igény elindítását követően a kifogáskezelő terület felveszi a kapcsolatot veled és egyeztet a további teendőkről.

milyen díjakkal jár a funkció használata?

A qvik fizetés lakossági ügyfelek esetében teljesen díjmentes, tehát sem díj, sem tranzakciós illeték nem terheli.

tudok-e a qvik fizetésekre limitet beállítani?

A qvik fizetési megoldások mindegyike mobilbankon keresztül történő azonnali átutalás, amelyre vonatkozóan egységes, jelenleg maximum 20 millió forintos összeghatár él.

mit jelent az azonnali átutalás

Az átutalás azonnal, 5 másodpercen belül teljesül, az év minden napján, a nap 24 órájában, azaz akár hétvégén vagy éjszaka.

Nem kell erre vonatkozóan külön beállítás, vagy rendelkezés, automatikusan azonnali átutalásként teljesül minden elektronikus csatornán (mobilbank, e-bank), forint számláról indított utalás, ha

  • összege a 20 millió forintot nem haladja meg,
  • belföldi, eseti utalás
  • aznapi teljesítésre szól (tehát nem előre értéknapozott)

mit jelent az 5 másodperces teljesítés?

A fizető fél számlavezető bankjának biztosítania kell, hogy az azonnali átutalási megbízás átvételétől – tehát amikor a fizetési megbízás beérkezett hozzá, és a hitelesítés megtörtént – számított 5 másodpercen belül a fizetési művelet összege jóváírásra kerüljön a kedvezményezett pénzforgalmi szolgáltatójának számláján. A kedvezményezett pénzforgalmi szolgáltatójának pedig haladéktalanul jóvá kell írnia a kedvezményezett bankszámláján az átutalás összegét úgy, hogy azzal a kedvezményezett azonnal rendelkezni is tudjon.

a bankon belüli forint átutalások is azonnal teljesülnek?

A bankon belüli forint átutalások és saját számlák közötti eseti forint átvezetések az év minden napján és a nap 24 órájában 5 másodperc alatt teljesülnek, amennyiben megfelelnek az azonnali átutalási feltételeknek

hogyan adhatunk meg a K&H e-bank és mobilbank felületeken azonnali átutalási megbízást?

A „forintátutalás” menüpontban a megbízás részleteinek kitöltésekor az alapértelmezett értéknap az „azonnali utalás", tehát az aznapi utalás automatikusan azonnali átutalásként teljesül, nem kell azt külön beállítani.

Ha az értéknapot módosítjuk (tehát nem az adott napra kérjük az utalást), akkor az utalás értéknaposnak tekintendő, így nem azonnali átutalásként fog teljesülni, hanem a megadott napon.

mi történik az ügyfél által fedezethiányosan benyújtott azonnali átutalásokkal?

Fedezethiány esetében az azonnali átutalás visszautasításra kerül, az ügyfél egyidejű értesítése mellett.

Az azonnali forint átutalás sem a tárgynapon, sem a következő munkanapokon nem állítható sorba. Az ügyfélnek a fedezetbiztosítást követően újra kell indítani az azonnali forint átutalást. A napközbeni sorba állítás csak az értéknapos, a papír alapon és telefonon benyújtott megbízásokra vagy a rendszeres átutalásokra marad meg.

milyen sorrendben teljesülnek a benyújtott megbízások?

MNB rendelet szerint az azonnali átutalás prioritást élvez az ügyfél által indított egyéb, még fedezetre váró  átutalásokkal szemben. Ez azt jelenti, hogy ha van az ügyfélnek egy fedezetre váró állandó összegű rendszeres átutalása, és benyújt egy azonnali forint átutalást, amire elegendő a fedezet a számláján, akkor az azonnali átutalás fog teljesülni, függetlenül attól, hogy az állandó átutalás hamarabb került rögzítésre. 

melyek a nem azonnali átutalásként teljesülő átutalások?

  • rendszeres átutalások,
  • csoportos átutalások,
  • hatósági átutalási megbízás és az átutalási végzés,
  • deviza átutalások, nemzetközi forint átutalások,
  • eseti belföldi forint átutalások közül (ideértve a VIBER átutalásokat is):
    • 20 millió forint feletti megbízások,
    • az értéknaposan benyújtott megbízások,
    • manuálisan feldolgozott megbízások (papír alapon megadott átutalások.

20 millió forint feletti átutalások esetén elképzelhető, hogy szintén alkalmazza majd a K&H Bank az 5 másodperces szabályt?

A törvényben meghatározott 2023. szeptember 1-jétől, 20 millió forintos összeghatárig küldünk és fogadunk azonnali átutalást. Az ennél nagyobb összegű utalásokat Bankunk a napközbeni elszámolás forgalomban teljesíti és fogadja.

mit jelent a másodlagos számlaazonosító?

A számlád azonosítására a számlaszámodhoz hozzá tudsz rendelni egyszerűbben megjegyezhető, könnyebben kezelhető azonosítót, amire fizetési partnered ugyanúgy tud utalni, mint számlaszámra, ezt hívják másodlagos számlaazonosítónak.

A másodlagos számlaazonosító lehet:

  • mobiltelefonszámod
  • e-mail címed
  • adóazonosító jeled

A másodlagos számlaazonosító helyettesítheti az azonnali átutalásban a kedvezményezett számlaszámát és a kedvezményezett nevét.

Példa: ha regisztrálod például a mobiltelefonszámod másodlagos számlaazonosítónak, akkor fizetési partnerednek elég a mobilszámodat megadni, ő a mobilszámodra tud átutalást indítani a számládra, pont úgy, mintha a számlaszámod adtad volna meg.

Ez a szolgáltatás csak az azonnali forint átutalásoknál használható. Az azonnali fizetési rendszerben a másodlagos számlaazonosítók és a hozzá tartozó adatok tárolását, és valós idejű kezelését a GIRO Zrt. Központi Másodlagos Számlaazonosító Adatbázisa biztosítja.

hogyan lehet a másodlagos számlaazonosítókat hozzárendelni a bankszámlákhoz?

  • mobiltelefonszám, e-mail cím hozzárendelése:
    • a legegyszerűbben mobilbankodon keresztül a számlarészleteken belül a másodlagos azonosító bejelentése menüpontban
    • e-bankon keresztül a számlabeállítások/ másodlagos számlaazonosító menedzsment menüpontban
    • bankfiókban
    • a regisztráció részeként egy egyszeri kódot (’one time password’) küldünk számodra a megadott e-mail címre vagy telefonszámra, amit az e-csatorna regisztrációs felületén kell megadnod
    • mobiltelefonszám esetében magyar vagy EGT államban kiadott telefonszám adható meg
  • belföldi adószám/adóazonosító jel hozzárendelése:
    • e-bankon/mobilbankon keresztül: abban az esetben, ha az azonosító már korábban rögzítésre került a bank által.
    • bankfiókban

egy számlához több másodlagos számlaazonosító is hozzárendelhető?

Igen, egy fizetési számlához több másodlagos számlaazonosító is hozzárendelhető, akár azonos típusból is. Vagyis egy bankszámlához megadhatsz egy mobiltelefonszámot és egy e-mail címet is, sőt akár 2 mobiltelefonszámot, vagy akár több email címet is másodlagos számlaazonosítóként. 

egy másodlagos számlaazonosító több banknál vezetett bankszámlához is hozzárendelhető?

Nem, egy másodlagos számlaazonosító csak egy fizetési számlához rendelhető hozzá. Vagyis ha ügyfelünk két bankban is vezet bankszámlát, és minden bankszámlájához szeretne másodlagos számlaazonosítót rendelni, de csak egy mobilszáma és egy email címe van, ezt úgy teheti meg, ha például az egyik bankban vezetett számlájához a mobiltelefonszámát, a másik bankban vezetett számlájához pedig az email címét rendeli hozzá. 

mennyi ideig él a bejelentett másodlagos számlaazonosító?

Sikeres regisztrációt követően évente köteles a számlatulajdonos a fizetési számlához rendelt másodlagos számlaazonosítót megerősíteni. A határidő lejártát megelőzően 30 nappal a Bank értesítést küld elektronikus csatornán (push üzenet, elektronikus levél, vagy sms formájában).

milyen adat jelenik meg a bankszámlakivonaton a másodlagos számlaazonosítóval beadott azonnali forint átutalásról?

Ha az ügyfél az azonnali átutalási megbízását a kedvezményezett másodlagos számlaazonosítójának a feltüntetésével nyújtotta be, a bankszámlakivonaton a kedvezményezett adataként kizárólag a feltüntetett másodlagos számlaazonosító látszik. 

hogyan újítható meg a másodlagos számlaazonosító?

  • K&H mobilbank alkalmazásban: az adott bankszámlára kattintva a “számlaadatok” oldalon a lábléc utolsó „számlabeállítások” menüpontjában a „másodlagos számlaazonosító” gombra kattintva, a meghosszabbítani kívánt másodlagos számlaazonosító melletti nyílra kattintva, a "megújítás" gomb megnyomásával, vagy
  • K&H e-bank felületen: a fő menü „beállítások” pontja alatt a “számlabeállítások” oldalsó menüpontban az adott számlát kiválasztva a sor jobb szélén lévő lefele mutató nyíllal megjeleníthetőek a számlához rendelt másodlagos azonosítók. A meghosszabbítani kívánt azonosítót kiválasztva, majd a "megújítás" gombra kattintva a művelet elvégezhető, vagy
  • bankfiókban: tanácsadóink segítségével.

Amennyiben az érvényesség lejárata több másodlagos számlaazonítót, vagy több olyan számlát is érint, melyhez a hozzá tartozó másodlagos számlaazonosító lejár, a megújítás mindegyiknél külön-külön szükséges!

mi történik, ha nem újítom meg lejáratig a másodlagos számlaazonosítót?

Amennyiben a másodlagos számlaazonosító megújítása egy éven belül nem történik meg a Banknak töröltetnie kell a Központi adatbázisból a határidő lejártát követő napon 00:00 órakor.

A törlés eredményeként a másodlagos számlaazonosító használatával a megjelölt fizetési számla javára fizetési megbízás nem lesz kezdeményezhető. A számlaazonosító újbóli regisztrációja azonban ezt követően is lehetséges.

hol érhetőek el a másodlagos azonosítóval kapcsolatos funkciók az e-bankban, mobilbankban?

A másodlagos számlaazonosító mentése, törlése és éves megújítása (kötelező) a számlabeállítások menüpontban érhetőek el.

a partner mentése során is lehetőség van másodlagos számlaazonosítót megadni?

Igen, a partner mentése oldalon is elérhető a másodlagos azonosító megadásának lehetősége, és korábban mentett partnerek esetén is lehet utólag másodlagos számlaazonosítót megadni. Valamint a tranzakció rögzítésekor a partner azonnal rögzíthető a „partner rögzítése” jelölő négyzet segítségével – a partner mentése a tranzakció aláírásával egyidőben történik meg, és csak azt követően használható a partner listából további átutalások rögzítésekor.

mit jelent a fizetési kérelem fogadása szolgáltatás?

Fizetési partnered indíthat fizetési kérelmet K&H bankszámládra, ami tulajdonképpen egy felkérés arra, hogy átutalást indíts a részére az általa megadott összegben.

A beérkező kérelem jóváhagyásáról szabadon dönthetsz: ha jóváhagyod, akkor a kérelemben megadott adatokkal automatikusan elindul az azonnali forint átutalás és a küldő fél másodperceken belül meg is kapja a kért összeget.

Ha nem értesz egyet a kérelemben szereplő összeggel, akkor elutasíthatod a kérelmet, vagy figyelmen kívül is hagyhatod.

A fizetési kérelem jóváhagyásával indított azonnali átutalás lakossági ügyfelek esetében teljesen díjmentes.

A szolgáltatás használatának megkezdése előtt, kérjük, tájékozódj a biztonságos használattal kapcsolatos tudnivalókról.

biztonságos használattal kapcsolatos tudnivalók

  • Jóváhagyás előtt mindig ellenőrizd a fizetési kérelmet kezdeményező kedvezményezett nevét, számlaszámát, valamint az összeget és a közlemény tartalmát is, csak akkor hagyd jóvá, ha megbizonyosodtál róla, hogy az összeget valóban ki kell fizetned a kedvezményezettnek.
  • Nem várt fizetési kérelem jóváhagyása előtt javasoljuk egyeztess a fizetés kezdeményezőjével
  • ha felmerül benned, hogy a kérelmet csalók küldhették, kérjük, jelezd az  informationsecurity@kh.hu e-mail címen, vagy telefonos ügyfélszolgálatunkon, K&H TeleCenter-en (a +36 1/20/30/70 335 3355 számon. A bejelentés módjáról a kh.hu/biztonsag-a-penzugyekben oldalon részletes leírást találsz. Ha nem K&H mobilbankon vagy e-bankon érkezne számodra fizetési kérelem, vagy az értesítést nem push üzenet útján kapnád meg, úgy kérjük jelezd felénk a fenti elérhetőségek bármelyikén.
  • ha nem K&H mobilbankon vagy e-bankon érkezne számodra fizetési kérelem, vagy az értesítést nem push üzenet útján kapnád meg, úgy kérjük jelezd felénk a fenti elérhetőségek bármelyikén.

hogyan értesülök róla, ha fizetési kérelmem érkezett?

A fizetési kérelmek kizárólag K&H e-bank, illetve mobilbank felületen érhetőek el.

A beérkezett fizetési kérelmek K&H e-bankon és mobilbankon a „Bejövő fizetési kérelmek” menüben kérdezhetők le a beérkezést követően azonnal.

A K&H mobilbankban push üzenetet is kapsz, ha valamely számládra új fizetési kérelem érkezett.

A push üzenetek megérkezésének feltétele, hogy mobilbankban engedélyezd az ilyen típusú értesítések fogadását.

Jóváhagyás előtt mindig ellenőrizd a fizetési kérelmet kezdeményező kedvezményezett nevét, számlaszámát, valamint az összeget és a közlemény tartalmát is! Csak akkor hagyd jóvá, ha megbizonyosodtál róla, hogy az összeget valóban ki kell fizetned a kedvezményezettnek.

milyen időszakban érkezhet fizetési kérelem?

A fizetési kérelem fogadása és a beérkezett kérelem megválaszolása (teljesítése vagy visszautasítása) az év minden napján, a nap 24 órájában folyamatosan elérhető.

mi a teendő, ha nem várt fizetési kérelmet kapok?

Nem várt fizetési kérelem jóváhagyása előtt javasoljuk egyeztess a fizetés kezdeményezőjével

Ha felmerül benned, hogy a kérelmet csalók küldhették, kérjük, jelezd az  informationsecurity@kh.hu e-mail címen, vagy telefonos ügyfélszolgálatunkon, K&H TeleCenter-en (a +36 1/20/30/70 335 3355 számon. A bejelentés módjáról a kh.hu/biztonsag-a-penzugyekben oldalon részletes leírást találsz. Ha nem K&H mobilbankon vagy e-bankon érkezne számodra fizetési kérelem, vagy az értesítést nem push üzenet útján kapnád meg, úgy kérjük jelezd felénk a fenti elérhetőségek bármelyikén.

fizetés előtt lehet -e módosítani a fizetési kérelemben megadott adatokon?

A beérkezett kérelmek kifizetésekor az e-bank és mobilbank felület automatikusan kitölti az átutalás adatait a fizetési kérelem adataival. Az adatok közül az összeg és a közlemény abban az esetben módosítható aláírás előtt, ha a küldő partner ezt engedélyezte. Amennyiben nem értesz egyet bármely adattal, javasoljuk a kérelem elutasítását.

hogyan lehet teljesíteni vagy elutasítani a fizetési kérelmet?

A fizetési kérelem teljesítése vagy elutasítása egyaránt aláírás-köteles művelet.  Amíg nem történik meg az aláírás, addig a beérkező fizetési kérelmek „aláírásra vár” státuszban jelennek meg a lekérdező felületen.

Jóváhagyás előtt mindig ellenőrizd a fizetési kérelmet kezdeményező kedvezményezett nevét, számlaszámát, valamint az összeget és a közlemény tartalmát is, csak akkor hagyd jóvá, ha megbizonyosodtál róla, hogy az összeget valóban ki kell fizetned a kedvezményezettnek.

mi történik, ha az érvényességi időn belül nem válaszolok a fizetési kérelemre?

Ha az érvényességi időn belül nem hagyod jóvá az átutalást, vagy nem utasítod el a kérelmet, az lejárt státuszú lesz, és már nem tudod megválaszolni. Ezzel egyidejűleg a kérelmet küldő félnél is lejárt lesz a fizetési kérelem státusza, így további teendő nincs.

mi történik, ha a fizetési kérelemmel teljesített azonnali átutalás fedezetlen?

A Fizetési kérelemmel kezdeményezett azonnali átutalás fedezetlensége esetén a fizetési kérelem továbbra is jóváhagyható vagy visszautasítható marad az érvényességi idő végéig. Ugyanazon fizetési kérelem alapján több azonnali átutalási megbízás nem teljesíthető.

mit kell tennem, ha egyáltalán nem szeretnék fizetési kérelmeket fogadni?

Lehetőséged van számlánként letiltani a számládra küldhető fizetési kérelmeket e-bankon vagy mobilbankon.

Tiltás esetén az adott számlára érkező fizetési kérelmeket a Bank külön értesítés nélkül automatikusan visszautasítja mindaddig, amíg nem kéred a tiltás feloldását. Alapértelmezetten az összes fizetési számlán engedélyezve van ez a szolgáltatás.

mennyi ideig érvényes a fizetési kérelem?

A kérelem érvényességi idejét a kérelem küldője határozza meg, de legfeljebb 2 hónapos érvényességi időt állíthat be a küldő.  A kérelem címzettje, azaz a fizető fél a kérelem érvényességi ideje alatt bármikor reagálhat a kérelemre, azaz elfogadhatja vagy elutasíthatja azt. Ha figyelmen kívül hagyja a kérelmet, az automatikusan lejár az érvényességi idő leteltével.

mit jelent a kérelemben feltüntetett fizetési határidő?

Az érvényességi idő mellett a fizetési kérelem kötelező adata a fizetési határidő is. Ezt ugyancsak a kérelem küldője határozza meg, és nem lehet későbbi, mint az érvényességi idő. A Fizetési határidő elsősorban a fizető fél tájékoztatására szolgál, a kérelem kifizetése technikailag a fizetési határidőt követően is lehetséges, ha az érvényességi idő még nem járt le.

mit jelentenek a kérelemben megadható egyéb adatok?

Az egyéb adatok között a küldő megjelölheti pl. magát a fizetési helyzetet, megadhatja az ügyfélazonosítót, esetleg számla- vagy törzsvásárlói azonosítót. Ezek az adatok arra szolgálnak, hogy a kérelem küldője – az alapadatokon túl – egyéb releváns adatokat is megadhasson, amelyeket a kérelem elfogadása után a hozzá beérkező átutalás adatai között visszakap, és a saját elszámolásában felhasználhat.

mit tegyek, ha gyanús fizetési kérelmet kapok?

Ha felmerül benned, hogy a kérelmet csalók küldhették, kérjük, jelezd az  informationsecurity@kh.hu e-mail címen, vagy telefonos ügyfélszolgálatunkon, K&H TeleCenter-en (a +36 1/20/30/70 335 3355 számon. A bejelentés módjáról a kh.hu/biztonsag-a-penzugyekben oldalon részletes leírást találsz. Ha nem K&H mobilbankon vagy e-bankon érkezne számodra fizetési kérelem, vagy az értesítést nem push üzenet útján kapnád meg, úgy kérjük jelezd felénk a fenti elérhetőségek bármelyikén.

visszahívható-e a fizetési kérelem?

Az érvényességi idő lejártáig a fizetési kérelmet a küldő fél visszahívhatja, amennyiben az még nem került jóváhagyásra vagy visszautasításra. A visszahívott fizetési kérelem jóváhagyása vagy visszautasítása már nem lehetséges. A visszahívott fizetési kérelmek a Lejárt fizetési kérelmek között kérdezhetőek le a lejáratot követő 30 napig.

lehetséges fizetési kérelem indítása K&H-nál vezetett számlán?

Későbbiekben bővítjük a fizetési kérelem indítással szolgáltatásunk körét.

milyen esetben nem biztosítja a Bank a fizetési kérelem fogadását?

A Bank a beérkező fizetési kérelmet automatikusan visszautasítja és nem továbbítja a Számlatulajdonos részére, ha:

  • a Számlatulajdonos nem rendelkezik a K&H mobilbank és e-bank szolgáltatással
  • a fizetési kérelemben megadott összeg 20 millió forint feletti
  • a fizetési kérelemben megjelölt fizető fél számla nem alkalmas azonnali átutalási megbízás benyújtására (pl devizaszámla)
  • Számlatulajdonos tiltja a fizetési kérelemben megjelölt fizetési számlán a fizetési kérelem fogadását,
  • a küldő pénzforgalmi szolgáltató nem szerepel a GIRO Zrt. nyilvántartásában (A szolgáltatást nyújtó pénzforgalmi szolgáltatók listája a GIRO Zrt. honlapján elérhető („Dokumentumok” menüpontot választva, majd a „GIROInstant” szolgáltatás szűrőt alkalmazva),
számlavezetés
átutalás belföldön forintban
Jelen tájékoztató nem minősül ajánlattételnek, célja pusztán a figyelem felkeltése. A termékek, szolgáltatások részletes leírását, kondícióit a vonatkozó Szerződés, a Lakossági bankszámla, betétszámla és lekötött betét termékek Általános Szerződési Feltételek, a K&H Bank Üzletszabályzata és a Természetes személyek számláira, betéteire, pénztári tranzakcióira vonatkozó Hirdetménye tartalmazza, melyek megtekinthetők a bankfiókokban és a www.kh.hu internetes oldalon.