azonnali fizetés
- folyamatos működés az év minden napján, a nap 24 órájában
- 20 millió forint összeghatárig néhány másodpercen belül teljesülnek az elektronikus forint átutalások
- indítható mobiltelefonszámra, e-mail címre, vagy adószámra / adóazonosítóra
részletek
Az azonnali fizetési rendszer bevezetésére a Magyar Nemzeti Bank vonatkozó rendelete alapján kerül sor, így minden pénzügyi intézményt érint, akik részt vesznek a belföldi fizetési forgalomban.
Ügyfeleink az azonnali átutalással gyorsabban teljesíthetik fizetési kötelezettségeiket, valamint már nem csak a kedvezményezett nevének és számlaszámának megadásával indíthatják átutalásaikat, hanem másodlagos azonosító segítségével is intézhetik azokat.
mit jelent az azonnali átutalás?
Azok a forint, fizetési számláról indított, belföldi eseti forint átutalások teljesülnek azonnali átutalásként, amelyek:
- elektronikus csatornán indultak, azaz manuális feldolgozást nem igényelnek
- összege 2023. szeptember 1-jétől legfeljebb 20 millió forint (korábban 10 millió forint),
- aznapi teljesítésre lettek benyújtva (nem előre értéknapozott)
- az átutalási megbízás egyedi megbízásként került rögzítésre és jóváhagyásra
mi a másodlagos azonosító?
Az ügyfelek fizetési számlájuk azonosítására úgynevezett másodlagos számlaazonosítót jelenthetnek be.
Ez az azonosító helyettesítheti az azonnali átutalásban a kedvezményezetti bankszámlaszámot és a kedvezményezett nevét, amennyiben a kedvezményezett bankszámla tulajdonosa korábban már regisztrálta a másodlagos számlaazonosítót bankszámlájához. Ez a szolgáltatás csak az azonnali fizetési rendszerben használható.
másodlagos számlaazonosítók:
- mobiltelefonszám
- e-mail cím
- adószám
- adóazonosító jel
az azonosító hozzárendelését bankszámlához az alábbi felületeken lehet intézni:
- K&H vállalkozói e-bank
- K&H mobilbank
- Electra
- K&H bankfiók
hogyan adhatunk meg a K&H e-bank és mobilbank felületeken azonnali átutalást?
Amennyiben az azonnali átutalás kritériumai teljesülnek, akkor nincs különösebb teendő, mivel az átutalás alapértelmezett értéknapja az „azonnali átutalás”. Abban az esetben, ha másodlagos számlaazonosító használatával indítod az átutalást, akkor azt az alábbi módokon teheted meg:
- a kedvezményezett neve és számlaszáma helyett másodlagos számlaazonosítót adhatsz meg
- a partner mentése oldalon is elérhető a másodlagos számlaazonosító megadásának lehetősége
- korábban mentett partnerek esetén is lehet utólag másodlagos számlaazonosítót megadni
milyen átutalások NEM érintettek az azonnali fizetési rendszer bevezetésében?
- rendszeres átutalások
- csoportos átutalások
- hatósági átutalási megbízás és az átutalási végzés
- deviza átutalások, nemzetközi forint átutalások
- eseti belföldi forint átutalások közül (ideértve a VIBER átutalásokat is):
- 10 millió forint feletti megbízások
- az értéknaposan benyújtott megbízások
- papír alapon és telefonon megadott átutalások
- üzleti ügyfelek kötegelten benyújtott megbízásai (azaz amikor a megbízási csomag több megbízást tartalmaz)
mit jelent a pár másodpercen belüli teljesítés?
mi történik az ügyfél által fedezethiányosan benyújtott azonnali átutalási megbízásokkal?
Fedezethiány esetében az azonnali átutalás visszautasításra kerül, a fizető fél azonnali értesítése mellett.
- Az azonnali átutalás sem a tárgynapon, sem a következő munkanapokon nem állítható sorba. Az ügyfélnek fedezetbiztosítást követően újra kell indítani az azonnali átutalást. A napközbeni sorba állítás csak az értéknaposan, a papír alapon és telefonon benyújtott megbízásokra vagy a rendszeres átutalásokra marad meg.