azonnali fizetés

  • folyamatos működés az év minden napján, a nap 24 órájában
  • 20 millió forint összeghatárig néhány másodpercen belül teljesülnek az elektronikus forint átutalások
  • indítható mobiltelefonszámra, e-mail címre, vagy adószámra / adóazonosítóra
2023. szeptember 1-jétől az azonnali átutalás összegének felső határa 10 millió forintról 20 millió forintra emelkedik.

részletek

főbb tudnivalók

Az azonnali fizetési rendszer bevezetésére a Magyar Nemzeti Bank vonatkozó rendelete alapján kerül sor, így minden pénzügyi intézményt érint, akik részt vesznek a belföldi fizetési forgalomban.

Ügyfeleink az azonnali  átutalással gyorsabban teljesíthetik fizetési kötelezettségeiket, valamint már nem csak a kedvezményezett nevének és számlaszámának megadásával indíthatják átutalásaikat, hanem másodlagos azonosító segítségével is intézhetik azokat.

mit jelent az azonnali átutalás?

Azok a forint, fizetési számláról indított, belföldi eseti forint átutalások teljesülnek azonnali  átutalásként, amelyek:

  • elektronikus csatornán indultak, azaz manuális feldolgozást nem igényelnek
  • összege 2023. szeptember 1-jétől legfeljebb 20 millió forint (korábban 10 millió forint),
  • aznapi teljesítésre lettek benyújtva (nem előre értéknapozott)
  • az átutalási megbízás egyedi megbízásként került rögzítésre és jóváhagyásra

mi a másodlagos azonosító?

Az ügyfelek fizetési számlájuk azonosítására úgynevezett másodlagos számlaazonosítót jelenthetnek be.

Ez az azonosító helyettesítheti az azonnali átutalásban a kedvezményezetti bankszámlaszámot és a kedvezményezett nevét, amennyiben a kedvezményezett bankszámla tulajdonosa korábban már regisztrálta a másodlagos számlaazonosítót bankszámlájához. Ez a szolgáltatás csak az azonnali fizetési rendszerben használható.

másodlagos számlaazonosítók:

  • mobiltelefonszám
  • e-mail cím
  • adószám
  • adóazonosító jel

az azonosító hozzárendelését bankszámlához az alábbi felületeken lehet intézni:

  • K&H vállalkozói e-bank
  • K&H mobilbank
  • Electra
  • K&H bankfiók

hogyan adhatunk meg a K&H e-bank és mobilbank felületeken azonnali átutalást?

Amennyiben az azonnali átutalás kritériumai teljesülnek, akkor nincs különösebb teendő, mivel az átutalás alapértelmezett értéknapja az „azonnali átutalás”. Abban az esetben, ha másodlagos számlaazonosító használatával indítod az átutalást, akkor azt az alábbi módokon teheted meg:

  • a kedvezményezett neve és számlaszáma helyett másodlagos számlaazonosítót adhatsz meg
  • a partner mentése oldalon is elérhető a másodlagos számlaazonosító megadásának lehetősége
  • korábban mentett partnerek esetén is lehet utólag másodlagos számlaazonosítót megadni
KiberPajzs
Vértezd fel magad a kibercsalásokkal szemben, látogass el a KiberPajzs honlapra! (kiberpajzs.hu)
Jelen tájékoztató nem minősül ajánlattételnek. A kondíciók módosításának jogát a Bank fenntartja. A termék részletes leírását, illetve feltételeit a vonatkozó ügyfélszerződés, a Vállalati ügyfelek részére nyújtott pénzforgalmi és betéti szolgáltatások Általános Szerződési Feltételei, a Bankkártya és hitelkártya szolgáltatások Általános Szerződési Feltételei, az Elektronikus azonosítású banki szolgáltatások Általános Szerződési Feltételei, a K&H Mobilinfo szolgáltatás Általános Szerződési Feltételei, az Üzletszabályzat, valamint az aktuális Hirdetmény vállalati ügyfelek részére és a Hirdetmény az informatikai rendszerek fejlesztésével érintett vállalati ügyfelek részére tartalmazza.