kkv digitális fejlesztések: ebbe vágj bele 2025-ben
2024. december 17. - 2025 legyen a digitális átállás éve: mutatjuk mibe érdemes belevágni kkv-ként!
A gépjárműparkjukat bővíteni szándékozó vállalkozások számára gyors és költséghatékony megoldást jelenthet a lízing. Akár minimális induló befizetés mellett hozzájuthatnak a cégautóhoz, nem kell a forrásaikat lekötni, szemben a vásárlással, amely komolyabb beruházást igényel. Bár az autó a futamidő alatt a lízingbeadó tulajdonában marad, azt a lízingbeadó saját könyveiben tartja nyilván, és saját költségére használja és üzemelteti.
A lízing előnyei között említhető, hogy a konstrukciót jellemzően nem terhelik járulékos költségek, azaz a hagyományos banki kölcsönnel szemben, bizonyos pénzintézeteknél, nincs hitelbírálati és folyósítási díj, és mivel az eszköz a vállalkozás könyveiben kerül kimutatásra, így lehetőség van a különféle költségek elszámolására.
Lízing konstrukció keretében új és használt személygépjárművek mellett kishaszongépjárművekhez (3,5 tonna megengedett együttes tömeget meg nem haladó vontatmány), nagyhaszongépjárművekhez is hozzájuthat a vállalkozás. A finanszírozási forma ugyanakkor ideális egyéb eszközök beszerzéséhez is, legyen szó közúti vontatmányról vagy anyagmozgató berendezésekről.
A pénzügyi lízing finanszírozás esetén ugyanakkor nem árt tisztában lenni azzal, hogy két típusa van, a zárt- és nyíltvégű pénzügyi lízing. A kettő között több érdemi különbség is akad, melyek közül az elsődleges, hogy a zártvégű konstrukciónál a futamidő végén a jármű mindenképp a tulajdonunkba kerül, míg a nyíltvégű lízingnél nem automatikus az autó tulajdonjogának megszerzése, illetve dönthetünk úgy is, hogy egy harmadik személynek tesszük lehetővé a tulajdonjog megszerzését.
Ugyancsak fontos különbség a két típus között az áfa-fizetéssel kapcsolatos eltérések. A zárt végű pénzügyi lízing esetén az áfát egy összegben, a futamidő elején kell megfizetni, míg a nyílt végű pénzügyi lízing esetén az áfa megfizetése az egyes fizetendő lízingdíjak mellett történik.
A két konstrukció közötti különbség feltérképezése azért is fontos, mivel ezáltal lehet eldönteni, hogy melyik finanszírozási forma illeszkedik leginkább a vállalkozásunkhoz, melyik segítségével tudjuk a költségeinket valóban csökkenteni, illetve adózási szempontból melyik optimális számunkra. A zártvégű pénzügyi lízingnél az áfát a futamidő elején kell megfizetni, a nyílt végű lízingnél viszont részletekben, az egyes fizetendő lízingdíjak mellett.
A mai benzinárak mellett az árammal működő autók legfőbb előnye az olcsóbb fenntartás. Természetesen az áram sincs ingyen, ugyanakkor ezek a kiadások még mindig alacsonyabbak, mint a tankolás. Főleg, ha a cégünknél vagy házunknál elérhető – akár napelemmel is működő elektromos autó töltő.
Az elektromos autó vásárlásakor megspórolható a regisztrációs adó, nincs átírási illeték, valamint gépjármű adó, illetve cégautó adó sem terheli a könyvelést. Ráadásul számos lokációban díjmentesen lehet az elektromos autóval parkolni és meghatározott, védett övezetekbe is be lehet hajtani.
Az elektromos autók egészen más működési elvet követnek, mint a fosszilis üzemanyagot használó társaik, mivel bizonyos motoralkatrészek hiányoznak belőlük. Ebből adódóan általában kevesebb karbantartást és szervizelést igényelnek.
Ha a környezeti szempontokat vizsgáljuk, akkor sem kérdés a döntés, mivel nem égetnek üzemanyagot, használat közben káros anyagokat sem juttatnak a légkörbe. A kulcskérdés pedig ez, hiszen az autók felelősek a globális üvegházhatású gázok kibocsátásának mintegy tíz százalékáért. Ezen kívül a nagyvárosok zajterheltségét is csökkentik, mert lényegesen halkabbak, mint a benzines vagy dízelmotoros kocsik.
Minden előnyük ellenére az elektromos gépjárműveknek is vannak hátrányai. A beszerzési áruk még mindig meglehetősen magas, a töltés pedig messze nem olyan gyors és kényelmes, mint megállni egy benzinkúton tankolni. A már említett saját, otthoni töltőállomás ugyan megoldást nyújthat erre, ez azonban ismét csak komoly kiadást jelent.
Ha pedig céges autóként tekintünk az elektromos járművekre, akkor a problémát a hatótáv jelentheti. Míg egy korszerű dízel hatótávja egy tankkal bőven ezer kilométer felett van, addig a villanyautóknál legjobb esetben is pár száz kilométerrel számolhatunk.
Akármilyen elektromos modellt választunk is új céges autónak, az biztos, hogy több millió forintot kell szánnunk a vételre. Ha lízingben gondolkodunk, célszerű megismerni a K&H zöldautó finanszírozási lehetőséget.
A kedvező kamatozású lízinghez a teljes futamidő alatt fix kamattal juthatunk hozzá, ami igazán kiszámíthatóvá teszi a finanszírozást. Akárcsak az elektromos autó támogatásnál, itt is igaz, hogy kizárólag tisztán elektromos autó beszerzésére fordíthatjuk. Fontos továbbá, hogy a zöldautó finanszírozás munkagépekre nem, csak személyautókra érhető el.
A K&H zöldautó finanszírozást nyílt- és zártvégű lízingként is igényelhetjük.
Az elektromos autóval a cégünk sokat tehet az élhető jövőért, a K&H zöldautó lízing pedig a pénzügyi kiszámíthatóságról gondoskodik!
Vágj bele a vállalkozásod zöldítésébe & tudj meg többet a K&H zöldautó lízing finanszírozásról!