útmutató a bankkártyás fizetéshez: POS-termináloktól a webshopokig
2024. október 08. - Melyik elektronikus fizetési megoldást érdemes a cégednek választani? Hasznos útmutató cikkünkben a bankkártyás fizetéshez, a POS-termináloktól az újdonságokig!
A 2024-es év több szempontból sem kedvezett a hazai mikro-, kis- és középvállalkozásoknak. A magánszemélyeket is érzékenyen érintő infláció, a forint ingadozása és összességében a gazdasági helyzet nehézségei különösen megviselték a vállalkozásokat, hiszen a kiadások jelentős növekedéséhez vezettek. Ennek egyenes következménye az, hogy a cégek beruházási hajlandósága visszaesett, a vállalkozói kedv pedig csökkenő tendenciát mutat. A következő évtől újabb nehézséggel is szembe kell nézni, hiszen három lépcsőben emelkedik a minimálbér mellett a garantált bérminimum is. A minimálbér 2025-ben 9, a garantált bérminimum 7 százalékkal nő: előbbi összege bruttó 290.800 forint, utóbbié bruttó 348.800 forint lesz. Az emelkedés itt nem áll meg, hiszen a minimálbér 2026. január 1-jétől további 13, 2027-ben további 14 százalékkal emelkedik, így annak összege 2027-től már bruttó 374.600 forint lesz.
Ez a munkavállalók szempontjából természetesen örömteli hír, a vállalkozásoknak – különösen a kisebb árbevétellel rendelkezőknek – azonban komoly terhet jelenthet, hiszen a bérköltség növekedését ki kell termelni: ezt vagy az árak növelésével, vagy a profit csökkentésével lehet elérni.
2025-ben tehát különösen fontos, hogy a vállalkozások a hatékony működés érdekében a változásokra, a fejlesztésekre koncentráljanak. Ezzel Magyarország Kormánya is tisztában van, hiszen jövőre egy olyan akcióterv veszi a kezdetét, ami a kis- és középvállalkozások fejlődését és támogatását célozza; a változás egyik – talán a legfontosabb – eszköze pedig a digitális átállás.
Azon mikro-, kis- és középvállalkozások számára, melyek digitalizációs szintje alacsony, a felhőalapú szolgáltatások bevezetése jelentheti a fejlesztések első lépését.
De miről is van szó? Felhő alapú szolgáltatásokat mindannyian használunk – akkor is, ha nem tudunk róla. A hasonló rendszerek alapja az internet; a felhő egy internetes adattárhely, az ide feltöltött adatokat pedig nem egy helyhez kötött szerveren, számítógépen tárolják, hanem egy olyan felhőben, melyhez internetkapcsolat segítségével bárhol, bármikor hozzáférhetünk.
Láthatjuk tehát, miért olyan hasznosak ezek a megoldások a vállalkozás számára: a dolgozók mind az irodában, mind az otthonukban hozzáférhetnek a szükséges adatokhoz, így a munkavégzés többé nincs helyhez kötve, ami a hatékonyságot jelentősen növeli – különösen akkor, ha az adott cég részben vagy egészben home office rendszerben működik.
További fontos előny, hogy az ilyen rendszerek fenntartása igen költséghatékony, működtetésük pedig rendkívül egyszerű, hiszen nincs szükség az áramfogyasztást, külön munkaerőt igénylő szerverek működtetésére. Nem utolsó szempont az sem, hogy a felhő alapú szolgáltatások olcsók, biztonságosak, és védelmet nyújtanak az esetleges adatszivárgás ellen.
A hasonló rendszerek használata egyszerű, így azt a dolgozók is gyorsan megtanulhatják. Nincs szükség többé felesleges papírhasználatra, a közös munkavégzés, a kapcsolattartás, az online kommunikáció pedig rendkívül gyors, átlátható és visszakövethető – a hatékony munkavégzéshez és a versenyképesség növeléséhez ennél nem is kívánhatunk többet.
A webáruházak száma – és népszerűsége – folyamatosan nő: egyre többet vásárolunk online, otthonunk kényelméből, így az e-kereskedők számára kiváló lehetőség a fejlődésre egy új online platform létrehozása, esetleg a meglévő fejlesztése.
Mind a B2C, mind a B2B kereskedelmet folytató vállalkozások megtalálhatják a számukra legmegfelelőbb megoldásokat, így az ügyfeleiket gyorsabban, hatékonyabban szolgálhatják ki, eközben pedig saját kiadásaikat is csökkenthetik, ami a versenyképesség fenntartásának rendkívül fontos eszköze.
A CRM, vagy Customer Relationship Management szoftverek segítségével az ügyfelekkel folytatott interakciók követhetők nyomon: személyre szabott e-mail kampányok indíthatók, az e-kereskedelmi műveletek egyszerűen kezelhetők, az értékesítési, marketing és az ügyfélszolgálati csoportok pedig hatékonyan kommunikálhatnak egymással – és persze az ügyfelekkel is. Erre akkor lehet szükség, ha az adott kkv kiterjedt ügyfélkörrel, nagy értékesítő csapattal rendelkezik, és a kapcsolattartás nyomon követése kiemelten fontos.
Az ERP, vagy Enterprise Resource Planning a cég szervezeti egységeiben keletkezett adatokat követi nyomon, így ezek a részlegek – például a pénzügy, a logisztika vagy a HR – közvetlen összeköttetésben állhatnak egymással, az üzleti folyamatokat egy központi adatbázisban kezelhetik, ezáltal pedig a hatékonyság növelhető, a költségek azonban csökkenthetőek. Egy ilyen szoftver segítségével mind az alkalmazottak, mind a vezetőség tagjai pontos képet kaphatnak a folyamatokról, a vállalkozás egész működéséről: erre természetesen akkor lehet szükség, ha több, egymástól függetlenül működő szervezeti egységből áll az adott vállalkozás – vagy egy ilyen átalakulás a jövőbeli tervek között szerepel.
A KKV szektorban a mesterséges intelligencián alapuló technológiák használata még nem kezdett el rohamosan terjedni, ezzel azonban komoly versenyhátrányba is kerülhetnek a cégek, 2025-ben tehát érdemes ezen új megoldások felé fordulni. Az MI-technológia segítséget nyújthat a marketing tevékenységek, az automatizálás, a tartalomgenerálás, az adatelemzés és a termékfejlesztés területén, de a mesterséges intelligencia alapú chatbotok az ügyfelekkel való kapcsolattartást is elősegíthetik. A hasonló technológiák akár a pénzügyi előrejelzésekhez, sőt, a kiberbiztonság fejlesztéséhez is hozzájárulhatnak, így minden vállalkozás megtalálhatja azt a területet, melyben fejlődni szeretne.
Az információbiztonság szükségességét valószínűleg senki nem vonja kétségbe: a téma jelentőségét mutatja, hogy a kérdést jogszabályok is rendezik, így az állami és önkormányzati szervek számára az azokban foglaltak betartása kötelező. Az információbiztonság azonban a vállalkozások számára is ugyanilyen fontos: ennek segítségével kerülhető el az, hogy egy incidens következtében anyagi kár, esetleg komoly presztízsveszteség következzen be.
A K&H-nál is elérhető Széchenyi Beruházási Hitel MAX+ egy évi 3,5 százalékos kamatozású hitelkonstrukció, mely komoly segítséget jelenthet azoknak a vállalkozásoknak, akik a technológiaváltást tűzték ki célul, ideértve az elektronikus beszerzési és logisztikai rendszereket vagy a munkaszervezéshez kapcsolódó korszerű technológiai megoldások és IT biztonsági rendszereket. Amennyiben a hitelcél a zöld átállást és a fenntartható fejlődést támogatja, úgy a kamat mértéke ennél is kevesebb, mindössze 1,5 százalék.
A digitális bankolás a vállalkozások számára már rég nem újdonság, ezt azonban Kate-nek, a K&H hangalapú, digitális pénzügyi asszisztensének segítségével új szintre emelhetjük. Használatával például az utalás vagy a limit beállítás akár hangalapon elvégezhető, hiszen Kate a mobilbankban, a vállalkozói számlához is igénybe vehető. Nem kell többé a menüben keresni a megfelelő funkciót, elég egyszerűen megkérni a digitális asszisztenst az adott feladat végrehajtására, ezáltal pedig idő és energia takarítható meg.
Ha ez nem lenne elég, a K&H is része a bankszinkron/autokassza szolgáltatásnak, melynek segítségével a számlázó program (így a Billingo* vagy a számlázz.hu**) egyszerűen összekapcsolható a bankszámlával, vagyis az utalások és a számlák párosítása automatikusan megtörténik, csökkentve ezáltal az adminisztrációs terheket.
Keresd te is a vállalkozásod számára leghatékonyabb megoldást annak érdekében, hogy 2025 valóban a te éved lehessen!
Szükséged lenne anyagi segítségre a terveid megvalósításához? Tudj meg többet a Széchenyi Beruházási Hitel Max+ konstrukcióról & vágj bele kedvező kamatok mellett a digitális átállásba!
*A Billingo online számlázó üzemeltetője a Billingo Technologies Zrt., a szolgáltatás igénybevételével kapcsolatban a Bank semmifajta felelősséget nem vállal. A részletes információk a https://www.billingo.hu/funkcio/kh-bank-osszekotes oldalon érhetők el
** A Számlázz.hu online számlázó üzemeltetője a KBOSS.hu Kft., a szolgáltatás igénybevételével kapcsolatban a Bank semmifajta felelősséget nem vállal. A részletes információk a https://www.szamlazz.hu/autokassza-a-kh-bankkal/ oldalon érhetők el.
Jelen tájékoztató nem minősül ajánlattételnek, célja pusztán a figyelem felkeltése. A termék, szolgáltatás részletes leírását, illetve teljes körű kondícióit a vonatkozó ügyfélszerződés, az Általános Szerződési Feltételek vállalati aktív szolgáltatásokra vonatkozóan (Hitel-, Kölcsön-, Bankgarancia-, Akkreditív- és Pénzügyi Lízing ügyletek), az Üzletszabályzat, az aktuális Hirdetmény vállalati ügyfelek részére, valamint a Bank Széchenyi Kártya Programra vonatkozó Hirdetménye, továbbá a KAVOSZ Zrt Széchenyi Kártya Program Üzletszabályzata tartalmazza, melyek megtekinthetők a /vallalkozas/finanszirozas/hitel/szechenyi-kartya-program-max oldalon található „dokumentumok” címszó alatt. A kötelező biztosítékokon kívül megkövetelt biztosítékokról, a hitelkeret összegéről és a rendelkezésre bocsátásáról a K&H Bank Zrt. minden esetben önállóan, kizárólag a saját feltételei szerint dönt.
A Széchenyi Kártya MAX+, a Széchenyi Likviditási Hitel MAX+ és Széchenyi Beruházási Hitel MAX+ esetében a Garantiqa Hitelgarancia Zrt. a készfizető kezességi kérelmeket saját hatáskörben bírálja el. A Garantiqa Hitelgarancia Zrt. kezességvállalásának részletes leírását, illetve feltételeit az ügyfélszerződés, a Garantiqa Hitelgarancia Zrt. üzletszabályzata, valamint az aktuális hirdetménye tartalmazza. A Széchenyi Beruházási Hitel MAX+ esetében a hitelszerződés kötelező biztosítékát képezi egy dologi biztosíték, melyről a Bank a Garantiqa Hitelgarancia Zrt. fedezettségi elvárásai figyelembe vételével, saját feltételei szerint dönt. A Széchenyi Kártya MAX+ és a Széchenyi Likviditási Hitel MAX+ esetében a hitelszerződés további biztosítékát képező kötelező kezes bevonása a Bank saját feltételei és a KAVOSZ Zrt Széchenyi Kártya Program Üzletszabályzata alapján történik.
A kondíciók módosításának jogát a Bank, a KAVOSZ Zrt. és a Garantiqa Hitelgarancia Zrt. fenntartja.