bankváltás egyszerűen, kényelmesen
lépések a K&H Banknál:
1. a számlanyitáshoz szükséges dokumentáció benyújtása
A dokumentumok benyújtása történhet papír alapon vagy elektronikus okirati formában.
A K&H Bank a jogszabályi rendelkezések szerint biztosítja a Cégbíróságra benyújtott, illetve a cégbírósági eljárás során keletkezett és elektronikus aláírással hitelesített eredeti e-okiratok, valamint fokozott biztonságú aláírással ellátott e-hiteles cégdokumentumok befogadását és feldolgozását. Felhívjuk figyelmed, hogy kizárólag .es3 és .et3, valamint .dosszie kiterjesztésű fájlokat fogadunk be.
2. segítünk a hiteles cégkivonat beszerzésében
Kíméld meg magad a sorban állástól! Nem szükséges a hiteles cégkivonatot magaddal hozod a a számlanyitás alkalmával, mert Bankunk térítés ellenében beszerzi helyetted az e-hiteles cégkivonatot.
3. a számlanyitás bármelyik bankfiókunkban intézhető
4. felhatalmazás csoportos beszedési megbízásra, állandó átutalási megbízások rögzítésére
A számlatulajdonos kérésére minden számlavezető banknak ki kell adnia az „igazolás csoportos beszedési megbízásokra vonatkozó felhatalmazásokról” nevű nyomtatványt. Jelenlegi csoportos beszedéseidről, állandó átutalási megbízásaidról kérj listát a jelenlegi számlavezető bankodtól, ezzel meggyorsítható a megbízások K&H Banknál történő megadása.
5. csoportos beszedési megbízások beszedőjeként
-
a beszedő azonosítójának megadása: A+8 karakter (adószám) vagy A+8 karakter (adószám) + T+ 3 karakter (telephelykód)
-
szerződéskötés
-
Bankunk elvégzi a GIRO Központi Nyilvántartás felé az online bejelentést
Felhívjuk figyelmed, hogy a felhatalmazással kapcsolatos üzenetek forgalmazása (felhatalmazások rögzítéséről, módosításáról, törléséről információ küldése) csak egy közvetítő bankon (ún. felhatalmazás-közvetítő bank) keresztül történhet, ami azt jelenti, hogy a GIRO Zrt. felé történő régi közvetítő bank kijelentésének és az új közvetítő bank bejelentésének ugyanazon havi perióduson belül (adott hó közepe – következő hó közepe között – GIRO Zrt. minden hónapban pontosítja a dátumot) kell megtörténnie. A kijelentést a korábbi bankodon keresztül intézheted.
6. postai sárga csekk (készpénzátutalási megbízás)
Az új számlához kapcsolódó sárga csekk gyártása néhány hetes átfutási idővel jár, amely alatt a nyomda elkészíti a sárga csekkeket, illetve amennyiben a Posta általi bevizsgálás szükséges, a regisztráció is megtörténik, és használatba vehetők a legyártatott sárga csekkek.
Sárga csekk gyártására a Magyar Posta Elszámoló Központja (PEK) által engedélyezett gyártókóddal rendelkező nyomdákat lehet igénybe venni (a nyomdák listája megtalálható a Posta honlapján).
Felhívjuk figyelmed, hogy megszüntetett számlára irányuló sárga csekk befizetések nem érnek célba, a befizető részére díj levonása mellett visszaküldésre kerülnek.
7. segítünk tájékoztatni üzleti partnereidet megváltozott számlaszámodról
Biztosítjuk számodra “a számlaszámunk megváltozott!” matricát, amellyel megkönnyítjük ügyfeleid értesítését az új számlaszámról.
8. értesítjük a hatóságokat
A Bankunk jogszabályi előírás alapján bejelenti az új bankszámlaszámot a Cégbíróságnak is, amely bejelentésen keresztül az adóhatóság is tudomást szerez a változásról, így neked a Cégbíróság, Nemzeti Adó és Vámhivatal felé nincs bejelentési kötelezettséged.
9. régi számlájának bezárása
Felhívjuk figyelmed, hogy korábbi számládat neked kell bezárni. A teendők ismertetésében tanácsadóink készséggel állnak rendelkezésedre.