tippek vállalkozóknak a mesterséges intelligencia használatához

nyiss K&H vállalkozói számlát és ismerd meg Kate-et!
2024. június 05.
A mesterséges intelligencia (MI), vagy angolul Artificial Intelligence (AI) kétségkívül napjaink egyik slágertémája, mégis a hazai vállalkozók egyelőre óvatosan közelítenek hozzá. Talán azért, mert nem rendelkeznek átfogó tudással az MI működéséről, esetleg azért, mert nem látják át, hogy a mesterséges intelligencia használata milyen előnyökkel járna és hogyan tudna beépülni a cég működésébe. Gyakori félelem az is, hogy az MI támogatás kiépítése hatalmas kiadásokkal járna és rengeteg időt emésztene fel. Ezeket a szempontokat természetesen nem lehet félvállról venni, mégis igaz, hogy aki nem használ MI-t, az lemaradhat az üzleti versenyben. Cikkünkben ezért megmutatjuk, hogyan lehet belevágni vállalkozóként az MI használatába!

mesterséges intelligencia használata

hogyan támogathatja a mesterséges intelligencia használata a vállalkozás fejlődését?

chatbot

Amikor egy ügyfélnek vagy érdeklődőnek kérdése van, kulcsfontosságú, hogy mihamarabb megválaszolásra kerüljön. Igen ám, de a kollégáknak aligha van arra kapacitásuk, hogy perceken belül feldolgozzanak minden megkeresést. A mesterséges intelligencia segíthet: teljes egészében képes átvenni a chatbot üzemeltetését és azonnali, értékes válaszokkal támogatni az ügyfeleket.

marketingautomatizáció

Az e-mail marketing egyáltalán nem halott, csak éppen nagyon jól kell csinálni, hogy eredményes legyen. A célok elérésének záloga az ügyfelek ismerete: milyen tartalmakra harapnak és a nap melyik időszakában kattintanak nagyobb arányban. Manapság már speciális MI eszközök teszik lehetővé a marketingtevékenység optimalizálását.

személyre szabott ajánlatok készítése

Az értékesítés örök kérdése, hogy pontosan mire is vágynak az érdeklődők és mivel lehet őket bevonzani. Nos, ezt a kérdést a mesterséges intelligencia sem fogja 100%-osan megválaszolni, az ügyfélkategóriák létrehozását vagy éppen egy-egy látogató érdeklődésének feltérképezését azonban nagyon is lehetővé teszi. A mesterséges intelligencia segítségét igénybe vevő szegmentálási és profilozási eszközökkel egy vállalkozás ajánlatai az ügyfelek viselkedéséhez igazíthatóak.

szövegírás, termékleírások, hirdetések

Az ügyfelek edukálása és a keresőoptimalizálás miatt is fontos, hogy a weboldalon folyamatosan minőségi tartalmak jelenjenek meg. Talán még ennél is lényegesebb, hogy a hirdetések frappánsak és találóak legyenek. Ez a feladat azonban nem is olyan egyszerű, ha valaki nem profi szövegíró. Szerencsére az MI eszközei ebben is támogatni tudják a vállalkozásokat akár teljes szövegek megalkotásában, akár kreatív ötletelésben.

automatizált ügyfélszolgálat

A chatbothoz hasonlóan a profi ügyfélszolgálat is elengedhetetlen a kimagasló vásárlói élmény eléréséhez. Itt sem szerencsés, ha a vállalkozás nem elérhető telefonon pillanatok alatt, vagy ha nincs képben egy-egy ügyfél hátterével. A mesterséges intelligenciának mindez gyerekjáték – azonnal reagál, ismeri a teljes ügyfélelőzményt és válaszolni is képes, vagy éppen tud segíteni felvenni egy hibajegyet a megfelelő kollégának.

grafika, videók készítése

Néhány éve még sci-finek számított, hogy az MI pusztán leírás alapján használható képeket hozzon létre. Ma ez nem több, mint egyszerű rutineljárás. Csak meg kell mondani a gépnek, hogy milyen típusú képet készítsen, milyen célra kerülne felhasználásra, és az MI rögvest megalkotja a megfelelő grafikát.

digitális személyi asszisztens

Hogy mi mindenre képes egy digitális személyi asszisztens? Többek között kezeli a naptárakat, megírja az e-maileket, jegyzetel– és ez még csak a kezdet!

amikor az AI alapú digitális pénzügyi asszisztens üdvözöl

így segíthet egy AI alapú digitális pénzügyi asszisztens a vállalkozásban

Nem kell nagy jóstehetség ahhoz, hogy kijelentsük, a digitális asszisztensek a jövőben teljesen mindennaposak lesznek és egyetlen vállalkozás működéséből sem maradhatnak majd ki. De mi is pontosan az MI asszisztens és mire képes?

A digitális asszisztens egy olyan program, ami elsősorban természetes nyelvfeldolgozásra (NLP), hangalapú és szöveges parancsok végrehajtására képes. Ezt persze nem önállóan teszi, hanem egy, már meglévő eszközhöz kapcsolódva. Ez lehet az okostelefon, laptop, vagy mindkettő, mert a legtöbb digitális asszisztens felhőalapú. Ennek köszönhetően a segítség bárhol és bármikor elérhető anélkül, hogy bármit is telepíteni kéne a választott eszközre. Szintén közös vonás az AI asszisztensekben, hogy alaposan feltérképezik a felhasználót, hogy személyre szabott szolgáltatást nyújthassanak.

Nézzük meg kicsit bővebben is, hogy milyen szolgáltatásokra gondolunk. Az egyik legkedveltebb funkció a vállalkozók körében az, hogy az MI asszisztensek képesek a beszédet szöveggé alakítani - ezzel rengeteg időt megspórolva diktáláskor vagy egy értekezlet jegyzőkönyvének elkészítésekor. A dolog ugyanakkor visszafelé is működik: az MI felolvassa a szöveget lényegében bármilyen nyelven, vagy akár azonnal lefordítva azt más nyelvre.

Amiben pedig döbbenetesen erősek a digitális asszisztensek, az az adatfeldolgozás. Pillanatok alatt kivonatolnak egy több száz oldalas dokumentumot is, vagy összefoglalnak egy hosszú e-mailt. Talán mondani sem kell, hogy ez mekkora előny és mennyi időt szabadít fel nekünk.

„Akinek nincs esze, legyen notesze” – szól a régi mondás, ami napjainkban inkább úgy szólna: akinek van esze, legyen MI-je. A digitális asszisztens fejben tartja az összes programot, kezeli a naptárat, kiküldi a megfelelő e-mailt a megfelelő időben vagy átutalja a számla összegét az esedékesség napján.

MI & K&H = Kate

Teljesen érthető, ha a vállalkozásunk banki ügyeit olykor púpnak érezzük a hátunkon. Nos, az ország első és egyetlen hangalapú digitális pénzügyi asszisztensével, Kate-tel ennek egyszer s mindenkorra vége!

A K&H mobilbank alkalmazásban elérhető digitális pénzügyi asszisztenssel chatelhetünk vagy akár hangalapú kérdéseket és utasításokat is adhatunk neki. A funkció rendelkezésünkre áll vállalkozói számlavezetés esetén is, de akár a magánszámla esetében is használhatjuk Kate-et. Méghozzá számtalan hasznosabbnál hasznosabb dologra. Kérhetjük, hogy utaljon pénzt vagy módosítsuk a napi bankkártya limitet. Hitel vagy biztosítás érdekel minket? Kérdezzük meg Kate-et, hogy milyen lehetőségeink vannak, és ő azonnal tájékoztat, méghozzá érthető, szakzsargonokat nélkülöző módon.

Kate olyan, mint egy lexikon a zsebünkben. Ha nem értjük, mi az IBAN szám vagy a zárolt összeg, csak szóljunk Kate-nek, hogy magyarázza el. A K&H digitális pénzügyi asszisztense arra is képes, hogy időpontot foglaljon nekünk egy fiókba, vagy éppen megmutassa az elfelejtett PIN kódunkat.

Joggal merülhet fel bennünk, hogy vajon biztonságos-e mindez. A válasz erre az, hogy maximálisan. Kate semmit nem csinálhat a tudomásunk és jóváhagyásunk nélkül. Ha utalni akarunk, akkor az MI asszisztens küld egy összefoglalót a tranzakcióról, és csak a K&H mobilbankban tett jóváhagyásunk után hajtja azt végre.

Attól sem kell félnünk, hogy illetéktelenek használják a nevünkben az asszisztenst. Kate csak akkor érhető el, ha a megszokott, biztonságos módon beléptünk a K&H mobilbankba. Ne legyenek tehát “Kate-ségeink”, a K&H egyetlen hangalapú, digitális pénzügyi asszisztensével a vállalkozásunk hatékonyabbá válik, a pénzügyek pedig könnyebben kezelhetővé!

Még nincs vállalkozói számlád a K&H-nál? Tudj meg többet & élvezd az előnyeit & spórolj időt Kate-tel & növeld a versenyképességed!

K&H vállalkozói számlacsomagok

Jelen hirdetés nem minősül ajánlattételnek, célja pusztán a figyelem felkeltése. A kondíciók módosításának jogát a Bank fenntartja. A termék részletes leírását és feltételeit a Természetes személyek bankszámláira, betétszámláira, lekötött betéteire, valamint pénztári tranzakcióira vonatkozó Hirdetmény, az Elektronikus azonosítású banki szolgáltatásokra vonatkozó Általános szerződési feltételek és az Üzletszabályzat tartalmazza, melyek megtekinthetők a bankfiókokban és a www.kh.hu internetes oldalon. A K&H mobilbank teljes körű használatára a K&H e-bank felhasználói válhatnak jogosulttá. A Kate a K&H mobilbank alkalmazás részét képező, digitális asszisztens megoldás: amely a K&H mobil-bank által nyújtott szolgáltatások könnyebb elérhetőségét, illetve az Ügyfelek tájékoztatását segíti.
KiberPajzs
Vértezd fel magad a kibercsalásokkal szemben, látogass el a KiberPajzs honlapra! (kiberpajzs.hu)