qvik fizetés - a legújabb azonnali fizetési megoldás
2024. november 18. - Gyors és biztonságos bankolás: a qvik fizetés segítségével csak egy okostelefonra és egy magyar pénzintézet mobilbank szolgáltatására van szükség.
Fontos különbség, hogy az eseti digitális jegyek, a napijegyek és a bérletek használata eltérő. Csak a digitális vonaljegyet és az időalapú jegyeket szükséges a kódmatrica beolvasásával érvényesíteni. A napijegyek és a bérletek a vásárláskor megadott kezdő időponttól már érvényesek, csak az első ajtós felszállásnál és a metróbejáratnál szükséges beolvasni őket a matricával.
Keresd a „jegyek eseti utazáshoz” kategóriában!
jó, ha tudod:
Amennyiben a keresett jegyet nem találod mobiljegy formájában a K&H mobilbankban, az azt jelenti, hogy a jegytípus még nem elérhető online formában a közlekedési szolgáltatónál, így online vásárlásra nincs lehetőség.
Azokat a jegyeket, amiket megvásároltam, de még nem érvényesítettem, valamint azokat a jegyeket, bérleteket, amelyek már érvényesek.
Jegyérvényesítés és ellenőrnek felmutatás. Áthelyezésre nincs lehetőség bejelentkezés nélkül.
35 naponta be kell lépned a mobilbankba, hogy meggyőződjünk arról, továbbra is te használod a készüléket.
Igen, azok a jegyek/bérletek jelennek meg bejelentkezés nélkül, amiket az adott eszközön vásároltál, vagy az eszközre áthelyeztél.
Igen, a K&H+ beállításokban lehetőség van a funkció kikapcsolására.
A korábbi jegyeket a K&H+ vásárlási előzmények között megtalálod.
Nem, ezek akkor érhetőek el bejelentkezés nélkül, amikor az érvényességi idejük megkezdődik.
Az internetbanki és mobilalkalmazási szolgáltatásban [K&H mobilbankban] elérhető közlekedési mobiljegy megvásárlását lehetővé tevő szolgáltatást a K&H Csoportszolgáltató Központ Kft. (a továbbiakban: KHCSK), mint viszonteladó nyújtja, azonban az érvényes közlekedési mobiljeggyel igénybe vehető utazási szolgáltatást a Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-vel, szerződéses kapcsolatban lévő közlekedési társaságok nyújtják. Ezen társaságok teljes listáját ezen a honlapon keresztül éred el.
A közlekedési mobiljegy a K&H mobilbankban is megvásárolható utazási jogosultság, melyet a KHCSK, mint a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. viszonteladója a K&H mobilbank K&H+ menüpontján keresztül értékesít. A közlekedési mobiljegy típusát tekintve lehet vonaljegy, napijegy, bérlet (illetve ezeknek kedvezményes típusai) helyi közösségi közlekedés esetén.
A K&H mobilbankban minden olyan helyi közösségi közlekedési mobiljegy és bérlet elérhető, amelyet a Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-vel szerződéses kapcsolatban lévő közlekedési társaságok mobiljegy formában elérhetővé tesznek.
A szolgáltatások igénybevételéhez rendelkezni kell K&H lakossági betéti- és/vagy hitelkártya szolgáltatással, a K&H Bank elektronikus csatornáihoz, így a K&H mobilbankhoz való hozzáféréssel, telefonba épített működőképes kamerával és aktív internetkapcsolattal. A K&H mobilbankot Android 5.0 (és újabb) vagy iOS 13 (és újabb) operációs rendszerű telefonra lehet telepíteni.
[K&H lakossági bankkártyák, hitelkártyák, induló THM1: 2,9%–5,6%, THM2 2021.01.01-től: 18,5%–26,1%]
Igen, a közlekedési mobiljegy szolgáltatás igénybevételéhez szükséges a K&H Bank internetbanki és mobilalkalmazási szolgáltatásaira [K&H e-bank, K&H mobilbank] vonatkozó szerződés megkötése, melyet bankfiókjainkban, valamint a K&H Telecenteren keresztül online videohívás formájában tudsz megtenni. Illetve el kell fogadni a K&H mobilbank K&H+ menüjében a KHCSK által közzétett K&H+ szolgáltatásra vonatkozó Általános Szerződési Feltételeket és itt az Adatkezelési Tájékoztatót is megismerheted.
A K&H mobilbank ingyenesen letölthető a Google Play Áruházból és az AppStore-ból.
A szolgáltatás-megszüntetési igényedet tudod jelezni a K&H mobilbankon keresztül vagy a K&H e-bankon keresztül küldött üzenetben, valamint a K&H Telecenteren keresztül telefonon. Arra figyelj, hogy a szolgáltatás megszüntetése esetén nem fogod tudni elérni közlekedési mobiljegyeidet – azaz a még fel nem használt jegyeidet és érvényes bérleteidet –, ezért javasoljuk, csak ezek érvényességének lejárta után indítsd el az igényt. A szolgáltatás megszüntetési igény jelzését követő 15. napon kerül megszüntetésre.
Kapcsold be az internet elérést a telefonodon. Lépj be a K&H mobilbankba a K&H+ opciót választva, majd válaszd ki a „helyi jegyek/bérletek” vagy a „helyközi jegyek/bérletek” opciók közül a számodra megfelelőt.
Válaszd a helyi jegyek/bérletek opciót. Válassz települést, majd válaszd ki a közlekedési mobiljegy típusát. Ezután keresd ki a listából a szükséges közlekedési mobiljegyet. Ha nem tudod melyik a számodra megfelelő, akkor kattints a „termékleírás” gombra. Ha sikerült választanod, akkor kattints a „vásárlás” gombra. Ezután, amennyiben szükséges állítsd be, hogy mikortól legyen érvényes a közlekedési mobiljegyed. Figyelj arra, hogy ha ezt nem állítod be, akkor a közlekedési mobiljegyed jellemzően 2 perc elteltével érvényessé válik. Ha szükséges (ezt a rendszer jelezni fogja), akkor add meg az okmányod típusát és a számát is. A helyi mobiljegy általában egy útra érvényes, a helyi mobilbérletet azonban az érvényességi idő alatt korlátlan számú utazásra tudod használni.
Számlát is kérnél a vásárlásodról? Jelöld be az opciót, add meg a számlázási adataid és máris kiállítjuk a számlát. Bővebb információt a számlákról a „Hogyan kapom meg a számlát?” kérdés alatt találsz.
Nincs különbség a papíralapú jegyek, bérletek ára és a közlekedési mobiljegyek ára között, valamint külön kényelmi díjat sem számolunk fel az online vásárlásért. A közlekedési mobiljegyek ára akkor változhat, ha a közlekedési társaságok időszakos kampányaik során erre lehetőséget biztosítanak.
Közlekedési mobiljegyek vásárláshoz az alábbi adatokat kell megadnod:
A megfelelő közlekedési mobiljegy kiválasztása után jelöld be a „számlát kérek” opciót a jegy részleteinek beállítását kérő képernyőn. Amennyiben vállalat nevére kérsz számlát, jelöld be a vállalat nevére kérek számlát opciót, majd kattints a vállalat keresése gombra, és add meg a vállalat egyedi adószámát, majd kattints a keresés ikonra. Adószám alapján a rendszer egyetlen vállalatot fog találni: a keresés eredményeként a vállalat nevét kiválasztva automatikusan kitöltődnek a vállalat további adatai: irányítószám, város, utca, házszám. Amennyiben a vállalat csoportos adóalanynak minősül, akkor egy rendszerüzenet jelzi ezt, és egy különálló mezőbe kell beírnod a vállalat csoportazonosító számát. Ha nem tudod, mi ez, akkor a „mi az a csoportazonosító? honnan tudom a vállalatom csoportazonosítóját?” kérdést olvasd át. A csoportazonosító számot manuálisan kell begépelned. (Ha a vállalat nem minősül csoportos adóalanynak, akkor ez a lépés számodra nem lesz elérhető.) Ezután nyomj a mentés gombra, hogy számlázási adataidat legközelebb már ne kelljen begépelned. Amennyiben magánszemély részére kérsz számlát, akkor töltsd ki a név, irányítószám és város, utca, házszám mezőket a megszokott módon.
Mindkettőre van lehetőség. Fontos azonban, hogy az állami kedvezményt tartalmazó jegyekről és bérletekről (pl. diákbérletek, egyéb kedvezményes árú jegyek és bérletek) cég nevére szóló számlát nem lehet igényelni.
Csoportazonosítóval rendelkeznek azon vállalkozások, amelyek az általános forgalmi adót csoportos adóalanyként számolják el. Csoportos ÁFA-alanyiság esetén a csoportazonosító számának első nyolc számjegyét is fel kell tüntetni a munkáltató nevére kért számlán.
Mielőtt a munkáltatód nevére kérsz számlát, érdemes megbizonyosodnod arról munkáltatód bérszámfejtőjénél, pénzügyi- vagy HR munkatársánál, hogy fennáll-e a csoportos ÁFA-alanyiság, és amennyiben igen, mi a csoportazonosító szám első nyolc számjegye. Enélkül sajnos nem tudunk munkáltató nevére kért számlát kiállítani.
Számlamódosítási igényedet K&H mobilbankon, vagy K&H e-bankon keresztül üzenetben valamint telefonon a K&H TeleCenteren keresztül tudod jelezni.
A közlekedési mobiljegyeket közvetlenül a K&H mobilbankban lehetséges megvásárolni. A termék specifikációinak megadása után a vásárlás gombra kattintva kell kiválasztani a bankkártyát, a fizetés gombra nyomni, majd biometrikus azonosítással vagy mPIN kóddal jóváhagyni a tranzakciót, hogy a fizetés meg tudjon történni.
Megvásárolt közlekedési mobiljegyedet nem kell kinyomtatnod, erre nincs is lehetőséged, azt a K&H mobilbankban éred el a K&H+ menüre kattintva. Sikeres fizetést követően a K&H mobilbankban a még nem érvényes jegyek között jelenik meg először a megvásárolt jegy vagy bérlet, amely az érvényesség megkezdését követően (ami jellemzően a sikeres fizetést követő 2 perc) automatikusan átkerül az érvényes jegyek közé. Korábbi közlekedési mobiljegyeidet is itt éred el, a lejárt jegyeim fül alatt.
Igen, a K&H mobilbankban a Veled együtt utazók számára is vásárolhatsz közlekedési mobiljegyet és mobilbérletet. Fontos azonban, hogy a vonaljegyek és menetjegyek esetében utazáskor minden egyes jegyet külön-külön kell érvényesíteni, a bérleteket és a napijegyeket pedig elsőajtós felszálláskor vagy a metróbejáratnál a kihelyezett kód egyesével történő beolvasásával, egyesével kell bemutatni. Ugyanez igaz az utazás során történő ellenőrzéskor is. Ezzel a megoldással ezért csak akkor javasolt élni, ha technikai akadálya van annak, hogy utastársaid külön váltsák meg a jegyüket, bérletüket, és mindig együtt utaztok. Ha külön-külön (is) utaztok, mivel a közlekedési mobiljegy fizikailag nem átruházható, mindenkinek a saját készülékén kell megvásárolnia a közlekedési mobiljegyét és bérletét.
Mindezeket figyelembe véve, a gördülékenyebb használat érdekében azt javasoljuk, hogy mindenki saját K&H mobilbankjában, saját eszközön vásárolja meg és használja mobiljegyét, bérletét.
Lehet. A részletekről érdeklődj az egyes közlekedési társaságoknál vagy a K&H mobilbankon belül a vásárlási folyamatban a termékleírásoknál. A közlekedési társaságok listáját ezen a honlapon keresztül éred el.
Igen. A fel nem használt repülőtéri vonal- és menetjegyeket, illetve érvényességük megkezdése előtt a mobilnapijegyeket és a -bérleteket vissza lehet váltani a K&H mobilbankban. A termékek árának jóváírása a fizetéshez használt bankkártyához tartozó K&H-s bankszámládra történik maximum 2–3 munkanapon belül.
A közlekedési mobiljegyek cseréjére nincs lehetőség. Ha nem megfelelő közlekedési mobiljegyet vásároltál, akkor az érvényességi idő kezdete előtt váltsd vissza, majd indíts egy új vásárlást a kívánt közlekedési mobiljegyre.
Elképzelhető, hogy a vásárolt mobiljegyed még nem érvényes. Ha a még nem érvényes jegyeim menüpont alatt sem találod, akkor kérjük, vedd fel a kapcsolatot a K&H TeleCenterrel az alábbi elérhetőségek egyikén: +36 1/20/30/70 335 3355.
Ez esetben kérünk, ellenőrizd először a K&H mobilbankban, hogy a megvásárolt közlekedési mobiljegyed nincs-e a még nem érvényes jegyek között. Abban az esetben, ha itt sem jelent meg a vásárlás, akkor vedd fel a kapcsolatot a K&H TeleCenterrel az alábbi elérhetőségek egyikén: +36 1/20/30/70 335 3355. Ehhez keresd elő 8 számjegyű énazonosító kódod, valamint a 6 számjegyű ePIN kódod.
Nem. A K&H mobilbankban tudod megvásárolni a kívánt jegyet/bérletet. Az utazás során ellenőrzéskor a K&H mobilbankot megnyitva kell megmutatnia a jegyed az ellenőrnek. Erről bővebb információt a „Hogyan ellenőrzik a jegyemet, bérletemet? Mit kell felmutatnom az ellenőrnek” kérdés alatt találsz.
A megvásárolt közlekedési mobiljegyek legkorábban a fizetést követően 2 perccel használhatóak fel utazásra. Azokat a közlekedési mobiljegyeket, amelyeknél nem tudsz érvényességi időt beállítani, utazás előtt érvényesítened kell. Az érvényesítés folyamata megegyezik a jegybemutatás folyamatával, bővebb információt a „Hogyan ellenőrzik a jegyemet, bérletemet? Mit kell felmutatnom az ellenőrnek?” kérdésnél találsz.
A papíralapú jegyekhez hasonlóan a közlekedési mobiljegyeket is minden utazás alkalmával külön kell érvényesíteni. A mobilbérletek és -napijegyek esetében azonban csak az elsőajtós rendben közlekedő járatokon és a metrón van szükség bemutatásra.
Igen, mert az ellenőrök és járművezetők továbbra is bármikor kérhetik az utazásra jogosító okmányok bemutatását a közlekedési mobiljegy mellé.
Ilyen hibaüzenet akkor fordul elő, ha olyan jeggyel vagy bérlettel szeretnél utazni, amelyik az adott járatra nem érvényes.
Ilyen eset lehet például:
Amennyiben a fenti hibaüzenetet kapod, kérjük, ellenőrizd, hogy a megfelelő jegyet választottad-e ki.
Ez abban az esetben fordulhat elő, ha olyan mobil vonaljegyet szeretnél érvényesíteni, amelyet korábban egy másik járaton már érvényesítettél. A vonaljegyek egy utazásra érvényesek, ennek megfelelően a már érvényesített jegy másik járaton nem használható, arra nem érvényes.
Amennyiben több különféle közlekedési mobiljegyed van, akkor a K&H mobilbank K&H+ menüjében kell kiválasztanod melyik járatra melyik mobiljegyedet szeretnéd érvényesíteni.
Ha egy – személyhez nem kötött – típusból van több érvényes mobiljegyed, akkor együtt tudsz utazni valakivel, akinek nincs még K&H mobilbankja. Ez esetben mindkét mobiljegyet érvényesíteni vagy bemutatni szükséges. Bővebb információért nézd meg a „Másnak is vehetek jegyet, bérletet?” kérdést is.
Az érvényesítő kód minden esetben jól látható helyen található. A járművek külső felületén és/vagy az első utasajtó melletti felületeken és/vagy a járművezetőnél és/vagy az utastérben.
Ha repülőtéri vagy elsőajtós buszon, illetve metrón utaznál, lásd a „A repülőtéri (100E) és elsőajtós buszokon, valamint a metróállomásokon mit kell felmutatnom a járművezetőnek és a személyzetnek?” kérdést.
Ha nem repülőtéri vagy elsőajtós buszon, illetve metrón utaznál, akkor a papíralapú jegy és bérlet tulajdonságai szerint kell eljárnod: mobil vonaljegyed szükséges érvényesíteni minden közlekedési eszközön minden utazásnál, azonban mobil napijegyed és -bérleted nem.
Ellenőrzés esetén lehetőséged van mobilbankba való belépés nélkül, illetve belépés után is felmutatni a jegyedet, bérletedet. Ehhez a következő lépések szerint járj el: kapcsold be a mobilinternet elérést a készülékeden. Lépj be a K&H mobilbankba és válaszd a K&H+ menüt, VAGY válaszd ki az érvényes közlekedési mobiljegyedet, bérletedet a mobilbank K&H nyitóoldalán. Válaszd a „kódbemutatása ellenőrnek opciót”. Ilyenkor egy QR kód fog megjelenni a telefonod kijelzőjén, amit az ellenőr a készülékével leolvas.
Fontos, hogy legyen nálad az az igazolvány, aminek számát a mobiljegy vásárlás során megadtad, mert a járművezetők és az ellenőrök- akárcsak a papíralapú jegyek és bérletek esetében- továbbra is kérhetik ezek bemutatását a közlekedési mobiljegyed mellé.
A pótdíjazás szabályai a közlekedési mobiljegyek esetében is megegyeznek a papíralapú jegyekével, bérletekével. Bővebb információt a közlekedési társaságok honlapján találsz. A K&H mobilbankban elérhető közlekedési társaságok listáját ezen a honlapon találod .
Ezekkel tudod bizonyítani a járművezetőnek, vagy a metró bejáratánál lévő személyzetnek, hogy a közlekedési mobiljegyed érvényes.
A megvásárolt közlekedési mobiljegyek ahhoz a telefonhoz vannak rendelve, amelyiken vásárolták őket, ezért készülékcsere esetén, továbbá a K&H mobilbank újratelepítése (vagy a készülék beállításainak ehhez hasonló módosítása) esetén is a korábban vásárolt mobiljegyek inaktívvá válnak, utazásra nem használhatók.
Menetjegyeknél jellemzően 1 alkalommal, bérleteknél jellemzően 2 alkalommal lehetőség van áthelyezésre (eszközcserére) ami azt jelenti, hogy az érvényes utazásra alkalmas díjterméket az új készüléken magadhoz veheted az „áthelyezés” menüpont kiválasztásával.
Azoknál a jegyeknél, bérleteknél, amelyek érvényességi ideje még nem kezdődött el, korlátlan számban van lehetőség a jegy, bérlet áthelyezésére másik készülékre.
Ehhez az új készülékre szükséges letölteni a K&H mobilbankot, majd a K&H+ menüben a kívánt jegyen, bérleten az „áthelyezem” gombot megnyomni. Amennyiben már nincs lehetőség a közlekedési mobiljegy áthelyezésére, vedd fel a kapcsolatot a szolgáltatást biztosító közlekedési társasággal. A társaságok elérhetőségéről információt a „Hol jelezhetem a mobiljeggyel kapcsolatos észrevételeimet, az esetleges hibákat?” kérdésnél találsz.
Nem. A K&H mobilbankban megvásárolt jegyek, bérletek csak a K&H mobilbankon belül használhatók, tehát más szolgáltatók alkalmazásaiba azok nem vihetők át. Fontos továbbá, hogy a közlekedési mobiljegyet nem lehetséges áthelyezni más K&H mobilbank felhasználó felhasználói fiókjába sem.
A mobiltelefon feltöltöttségéről és a mobil-adatkapcsolat biztosításáról Neked kell gondoskodnod. Amennyiben ezek valamelyikének hiányában a megvásárolt közlekedési mobiljegyet nem tudod ellenőrzésre bemutatni, az eljárás megegyezik a papíralapú díjtermékek esetében érvényes eljárással.
Erről bővebben a „Volt érvényes közlekedési mobiljegyem, de sajnos nem tudtam felmutatni. Utólag bemutathatom-e a pótdíjazáskor érvényes mobiljegyemet?” kérdésnél olvashatsz.
A közlekedési mobiljegy ugyanazon időpontban egyidejűleg csak egyetlen mobilkészüléken használható. Amennyiben a közlekedési mobiljegyet nem azon a készüléken szeretnéd használni, amelyiken megvásároltad, akkor nézd meg a „Mi a teendő készülékcsere vagy az alkalmazás újratelepítése esetén?” kérdést.
Amennyiben az igazolványszám változásakor mobil napijegyed vagy -bérleted már érvényes, kérjük, vedd fel a kapcsolatot a közlekedési társasággal. A közlekedési társaságok teljes listáját és elérhetőségét ezen a honlapon keresztül éred el.
Ha még nem érvényes a közlekedési mobiljegyed, akkor váltsd vissza azt a K&H mobilbankban, majd ismét vásárold meg az új igazolványszám megadásával.
A mobiljeggyel kapcsolatos általános észrevételeket, kérdéseket a közlekedési társaságoknál jelezheted. A közlekedési társaságok teljes listáját és elérhetőségét ezen a honlapon keresztül éred el.
Kifejezetten a K&H mobilbankot vagy annak K&H+ menüjét érintő technikai problémák (pl. alkalmazás működésével, regisztrációval, fizetési folyamattal, számlával kapcsolatos kérdések) esetén, vedd fel a kapcsolatot a K&H TeleCenterrel e-banki vagy mobilbanki üzenetben vagy az alábbi telefonszámok egyikén: +36 1/20/30/70 335 3355.
Abban az esetben, ha nem tudod megvásárolni a közlekedési mobiljegyet a K&H mobilbankban, nem vagy jogosult utazásra. Ilyen esetben más értékesítési csatornán kell megvásárolnod az utazásra jogosító jegyedet.
Amennyiben a közlekedési mobiljegyet már megvásároltad, és működő, aktív internetkapcsolattal rendelkező mobilkészülékeden a K&H mobilbank rendszerhibája miatt nem tudod érvényesíteni vagy bemutatni azt, akkor kártérítésre vagy jogosult. Ehhez először meg kell fizetned a közlekedési társaságnak a pótdíjat, ezután tudsz kártérítést igényelni. Hívd a K&H Telecentert a +36 1/20/30/70 335 3355 telefonszámon és segítünk igényed megoldásában.
A K&H+ szolgáltatást a K&H Csoportszolgáltató Központ Kft. nyújtja. A szolgáltatás igénybevételéhez a K&H mobilbank alkalmazáson belül a K&H+ szolgáltatásra vonatkozó Általános Szerződési Feltételek elfogadása szükséges. A szolgáltatásnyújtásban a K&H Bank teljesítési segédként vesz részt.
internetbanki és mobilalkalmazási szolgáltatás [K&H e-bank], [K&H mobilbank]
betétikártya szolgáltatás [K&H lakossági bankkártyák]
betéti- vagy hitelkártyával történő vásárlás belföldön
telefonos banki szolgáltatás [K&H TeleCenter]