jön a kötelező elektromos roller biztosítás!
2024. június 17. - Készülj fel időben az elektromos rollereket is érintő kgfb szabályozásra! Cikkünkből megtudhatod milyen esetben lesz kötelező az elektromos roller biztosítása.
Bár azt hihetnénk, hogy télen nem igazán érdemes az autót tisztán tartani, valójában a kocsi ápolása szempontjából ez a legfontosabb időszak. Ugyanis a tél veszi legjobban igénybe az autók alvázát, karosszériáját, fényezését, és az ilyenkor keletkező hibák indítják be a korróziót.
Ha szennyeződés rakódik az autóra, akkor a kisebb-nagyobb szemcséken sokkal könnyebben megtapad a víz, ami aztán hosszú távon a nagyobb problémákat okozza.
Télen az út csúszásmentesítésére gyakran használnak sót, vagy egyéb vegyi anyagokat. Ha ez felcsapódik az autóra, és mi rajta is hagyjuk, akkor ártani tud az a fényezésnek és elősegíti a rozsdásodást.
Ha például már eleve koszos volt a kocsink, és úgy próbáljuk meg eltávolítani a ráhullott havat vagy a ráfagyott jeget, akkor a kaparó mozdulatokkal a szennyeződést is toljuk a fényezésen, és éppen ezzel okozhatunk sérülést. Ezt egyrészt az autó tisztán tartásával, másrészt a megfelelő seprű és jégkaparó használatával kerülhetjük el.
Mielőtt beállna a tél, érdemes viaszréteget felvinni az autóra, mert ez nem csak a karosszéria fényét segít megőrizni, de elfedi a kisebb karcolásokat, továbbá véd a porszemcséktől, szennyeződésektől és vízlepergető hatású. Ráadásul jól bírja a mosást, ezért akár 3-6 hónapig is kitart.
Ha a karosszéria nem elég sima, esetleg makacs szennyeződések tapadtak rá, vagy kezd mattá válni, akkor célszerű lehet a polírozás is.
Elvileg a viaszolást és polírozást mi magunk is elvégezhetjük, de csak alapos felkészültséggel érdemes belevágni. A legjobb, ha az autómosóra, illetve szakszervizre bízzuk a feladatot.
Ha az alap védőréteg megvolt, és szennyeződés éri a kocsit, akkor jöhet a mosás, mégpedig bő vízzel. A tisztítószer használata előtt mindenképp ajánlott az öblítés, ez ugyanis fellazítja a koszt, így aztán a tisztítószer hatékonyabban tud dolgozni.
Ha sár fröccsen a kocsira, érdemes mielőbb megszabadulni tőle, ugyanis nagy a víztartó képessége. Ráadásul olyan helyekre is eljut, ahol nem feltétlenül látszik, így alattomosan tudja kifejteni aknamunkáját. Mindenképpen mossuk ki a sárvédők belsejéből, a fenéklemezről, a küszöb pereméről.
Ha a felni koszos marad, nehezebben vesszük észre rajta a sérülést, ezért szintén célszerű tisztán tartani.
Ha nem ápoljuk a tömítőgumikat, előfordulhat, hogy odafagynak az ajtóhoz. Így megeshet, hogy nem tudunk bejutni a kocsiba, amikor épp munkába indulnánk, vagy utaznánk valahova. Plusz az ilyen összetapadás hosszú távon sem tesz jót a gumifelületeknek. Éppen ezért kezeljük őket glicerines vattával, vagy szilikonos, gumiápoló spray-vel. Ez utóbbiakból érdemes a nevesebb termékeket választani. Ugyanakkor vigyázzunk: a vegyszerekből ne jusson a karosszériára.
A motorháztető és csomagtartó szélén kialakított csatornában felhalmozódhatnak falevelek és egyéb szemét, ami eltömítheti ezeket a járatokat. Mindenképpen távolítsuk el őket, ellenkező esetben megállíthatják a vizet, ami beázáshoz vezethet.
Ne várjuk meg az első befagyást, még előtte fújjunk a zárba a zárba kenő és olajozó spray-t. Ha igazán előrelátók vagyunk, akkor magára a zárszerkezetre és a zsanérokra is.
Ha hosszú életű autót akarunk, nem árt a motorteret, illetve legalább az elektromos részeket rendszeresen befújni valamilyen erre a célra szolgáló vízkiszorító, motortisztító spray-vel.
Ha akár a tisztogatás, vagy annak hiánya miatt sérülés keletkezett valahol, ne halogassuk a javítását. Az idő múlásával ugyanis csak nagyobb lesz a baj, és drágább a helyrehozatal.
Válaszd autódhoz a K&H gépjárműbiztosításait, amiket kényelmesen online, pár perc alatt megköthetsz! Tudj meg többet!