fedezetlenségi díj - mi történik, ha nem fizeted be időben a kgfb-t?
2024. október 28. - Amennyiben a kgfb szerződés díjnemfizetés miatt szűnt meg, akkor újrakötés után ki kell fizetni az elmaradt biztosítási díjat fedezetlenségi díj formájában.
Az Egyészségügyi Világszervezet (World Health Organization, WHO) és a hatóságok a koronavírus-járvány 2020 tavaszi kirobbanása óta kiemelten foglalkoznak az emberek mindennapi életében felmerülő utazási formákkal: a tömegközlekedési eszközök helyett kerékpár vagy saját személyautó használatát javasolják, illetve, ha mégis több emberrel kell utaznunk, fontos a megfelelő távolság tartása, a maszk használata és a kézfertőtlenítés.
Azoknak, akik saját autóval közlekednek érdemes felkészülniük a megváltozott körülményekre is, hiszen várhatóan többen vannak úton, így a balesetek elkerülése érdekében fontos a fokozott koncentráció. De vajon mi magyarok, mennyire tartjuk be aktívan ezeket az ajánlásokat?
A K&H biztos jövő felméréséből kiderül, hogy az ajánlásokkal összhangban, a közösségi közlekedési járművekkel utazók száma 20%-kal csökkent, a 2019. évi adatokhoz képest. Az is jó hír, hogy az utasok 89%-a saját bevallása szerint mindig szabályszerűen – orrot és szájat egyaránt eltakarva – viseli a maszkot, így csökkentve a fertőzésveszélyt. Ugyanakkor 10-ből 1 ember még mindig nem törődik a WHO előírásainak megfelelő maszkviseléssel.
Azt sokan érezhetjük, hogy a javaslatok hatására többen használják saját autójukat, mint a járvány előtt. A felmérés alapján kiderült, hogy a megkérdezettek közül a harmincas korosztály gyakrabban, míg a negyvenes korosztály ritkábban autózik. A válaszadók leggyakrabban csak akkor hordanak maszkot, ha idegennel vagy távolabbi ismerőssel ülnek egy járműben, többségük – pontosan 38%-uk – személyautóban ülve nem visel maszkot. Vagyis az autóban történő maszkviselés tekintetében van még hova fejlődni, de javasolt a belső légtér gyakori átszellőztetése is.
Az autó és a tömegközlekedés helyett, a válaszadók 18%-a választja az aktívabb életet és pattan nyeregbe. Ez a döntés leginkább a nők körében jellemző, ahol 21%-ot tesz ki ez az arány.
A K&H felméréséből az is kiderült, hogy a sofőrök szerint szigorúbban követjük a közlekedési szabályokat és óvatosabban vezetünk. A megkérdezettek többsége szerint az autósok figyelmesebben közlekednek, mint a járvány előtt, közel háromnegyedük azonban úgy gondolja, a gyorshajtás és a telefonhasználat továbbra is probléma a magyar utakon. A kanyarodásra, parkolásra, elsőbbségadásra vonatkozó szabályokat a többség továbbra is betartja.
A felmérés választ adott arra is, hogy az autósok kisebb távolságot tettek meg: átlagosan alig több mint 13 ezer km-t vezettek 2020-ban, ami közel 17%-os csökkenést jelent az egy évvel korábbihoz képest. Itt érezhető leginkább az otthoni munkavégzés és az utazások elhalasztása miatti csökkenés.
Bár a kutatás eredményei szerint az előző évhez képest jelentősen javult a gyorshajtási helyzet (37% helyett 42% állítja, hogy betartja a sebességhatárokat), ennek ellenére még mindig ez volt a legfőbb oka a bírságoknak. A jogosítvánnyal rendelkezők 13%-a kapott büntetést sebesség-túllépésért az utóbbi három évben.
Összefoglalóként elmondhatjuk, hogy egészségünk megóvása érdekében most minden eddiginél fontosabb, hogy közlekedés során is betartsuk a szabályokat: legyen szó a KRESZ-ről, a maszkviselésről vagy a távolságtartásról.
De mi a helyzet az autónkkal? Ha Te is aktívabban használod a sajátodat, akkor fordulj bizalommal K&H Biztosító helyi képviselőihez, akik segítségedre lesznek a számodra leginkább megfelelő casco biztosítás megtalálásában!