kössünk cascot használt autóra?
2024. november 28. - Mindannyian szeretnénk járművünket biztonságban tudni, de mi a helyzet a régebbi kocsikkal? Köthetünk cascot használt autóra?
De az utánfutó használata nem is olyan egyszerű, különösen a megpakolásánál oda kell figyelni néhány egyszerű szabályra.
Akasszuk rá vonót a horogra és nyomjuk le a zárókart. Rángassuk meg az összeköttetést, hogy nem akad-e le az utánfutó.
Második lépésként dugjuk be az elektromos kábelt. Jól nézzük meg a csatlakozót, mert a számítógépes aljzatokhoz hasonlóan csak egyféleképpen lehet a két felet összeilleszteni. Bármilyen más eröltetés csak tönkreteszi.
Mindenképpen próbáljuk ki, jól működik-e a helyzetjelző, a fék és irányjelző lámpa. Jobb, ha a probléma az elején derül ki, amíg elhárítható, mert menet közben a rendőrség öt számjegyű csekkel honorálja.
Maga a vontatás viszonylag egyszerű, mindössze pár rutinunkon kell változtatni.
erre azért van szükség, hogy az utánfutó is be tudjon fordulni.
Nehéz szállítmánnyal menjünk lassabban, mert a plusz súly akár több tucat méterrel megnövelheti a féktávolságot. Sok baleset történt már amiatt, mert a vezető elfelejtette, hogy több száz kiló van mögé csatolva.
Sose lépjünk hirtelen a fékre, mert az utánfutó könnyedén félretolhatja az autót.
Ha nagyméretű, de könnyű szállítmányunk van, az erős oldalszél könnyedén megbillentheti, de akár fel is boríthatja az utánfutót. De erre egy nagy, szembejövő kamion oldalszele is képes.
Végül, de nem utolsósorban kritikus pont az utánfutó megrakodása.
Ha az utánfutó végére rakjuk a terhet, ez mérleghintaként megemelheti az autót, ezzel csökken a fékhatás. Ha elől van a súly, az feleslegesen leterheli az autó végét. Ha valamilyen nagyméretű tárgyat szállítunk, mindenképpen középre helyezzük el, a súly így a tengelyre esik, így a legoptimálisabb a terhelés. Kisebb tárgyaknál (tégla, terméskő, csempés dobozok, meszes zsákok, stb.) a rakodás helyes módja, ha középen a tengely felett kezdjük, és onnan pakoljuk egyenletesen előre és hátra, figyelve arra is, hogy a jobb/bal terhelés is egyforma legyen.
Ha magasan van, akkor könnyebben borul fel kanyarban az utánfutó. Ráadásul baleset vagy fékezés esetén könnyebben szabadul el a szállítmány. Sok esetben egyszerűbbnek tűnik, ha a raklapnyi terhet az áruház targoncája beemeli középre, csakhogy ezáltal akár magasra is kerülhet a súlypont. Ilyenkor inkább vegyük a fáradtságot, és pakoljuk szét egyenletesen.
Válaszd autódhoz a K&H gépjárműbiztosításait, amiket kényelmesen online, pár perc alatt megköthetsz! Tudj meg többet!