közös bankszámla pro és kontra - mi szólhat mellette és mi ellene?
2024. augusztus 04. - Milyen esetekben előnyös a közös bankszámla és milyen típusai vannak? Olvasd el cikkünket, ami hasznos útmutatót ad a megfontolt döntéshez!
A vásárlások egyre nagyobb része történik online boltokban, így nem csoda, ha a fizetési szokások és megoldások is próbálnak lépést tartani ezzel a tendenciával. Már ma is több különböző megoldás létezik, amellyel kiváltható a készpénz, valamint a bankkártya használata.
A belföldi online vásárlásoknál még mindig a készpénzes utánvétes fizetés a legnépszerűbb megoldás. Viszont egyre gyakrabban választjuk az online bankkártyás és az utánvétes bankkártyás fizetési módot.
A külföldi online vásárlásoknál az esetek döntő többségében bankkártyával tudunk fizetni, ami mindig felvet egy bizalmi kérdést. Meg merjük-e adni a bankkártyánk adatait a kereskedő weboldalán keresztül? Erre az esetre próbálnak biztonságos megoldást kínálni az e-payment szolgáltatók.
Az e-payment egy olyan fizetési megoldás, amelynek segítségével online fizethetünk anélkül, hogy a fizetés során a saját bankkártya adatainkat meg kellene adnunk a kereskedő weboldalán. Az e-payment szolgáltatók tulajdonképpen egy online pénztárcaként (e-walletként) funkcionálnak, és a kereskedő kizárólag ezzel a „pénztárcával” kerül kapcsolatba a fizetési műveletnél. A bankkártyánk adatainak biztonságát az e-payment szolgáltatók garantálják.
Míg korábban a PayPal egyeduralkodó volt ezen a piaci szegmensen, az utóbbi években számtalan más vállalkozás lépett erre a piacra.
Az e-fizetés legnagyobb előnye:
Az e-pénztárcának két alapvető fajtája van:
Egy ilyen e-pénztárca létrehozása egyébként nem túl bonyolult feladat, hiszen elegendő kiválasztani a számunkra megfelelő (és biztonságos) szolgáltatót, akinél egy előzetes regisztrációval elkészíthetjük a fiókunkat, amihez hozzárendeljük a bankkártyánkat vagy a hitelkártyánkat, és már vásárolhatunk is kedvünkre a legnagyobb online piactereken és a kisebb webáruházakban egyaránt.
A szolgáltatás igénybevételekor a kártyaadatokat nem közvetlenül az online kereskedő kapja meg, nem szükséges azokat esetleg idegen, megbízhatatlan felületeken megadnunk. Ráadásul az e-payment cégek általában nem a vevővel, hanem az eladóval fizettetik meg a költséget, viszont léteznek olyan esetleges költségek is, amelyekkel nem árt tisztában lennünk a használat előtt (pl. fizetendő pénznem átváltásának díja).
Mi a teendő, ha probléma merülne fel a fizetéssel vagy a vásárlással kapcsolatban? A problémás vásárlással kapcsolatban először a kereskedő felé kell megpróbálni jelezni problémánkat. Ha nem kapunk megfelelő megoldást, akkor kell az e-payment társasághoz fordulni.
Ha szívesen vásárolnál online, de még nincs saját bankszámlád, nézd át számlavezetési szolgáltatásainkat:
Ha inkább hitelkártyát igényelnél, azt is megteheted oldalunkon: