karácsonyi ajándék ötletek
2024. december 08. - Hamarosan újra elérkeznek az ünnepek, így megkezdődik a vásárlás időszaka: lássuk, mik a legjobb karácsonyi ajándék ötletek az egész család számára!
A legtöbben tagjai vagyunk valamilyen hűségprogramnak. Sőt, talán az is előfordult már velünk, hogy meg is feledkeztünk róla a regisztráció után. Ha betérünk egy új üzletbe, ma már teljesen megszokott, hogy vásárlásnál szembejön velünk a kérdés, miszerint szeretnénk-e csatlakozni a törzsvásárlói programhoz.
A hűségprogram nem újkeletű, korábban is számos cég alkalmazott különböző módszereket a vevők megszerzése és persze megtartása céljából. Az ok érthető, hiszen egy új ügyfél megszerzésének költsége többszöröse a régi megtartásának. A különböző kedvezmények újabb és újabb vásárlásra ösztönöznek minket, amellyel egyrészt komolyabb összegeket is megspórolhatunk, másrészt a kereskedő is bízhat abban, hogy visszatérünk hozzá pénzt költeni. Az innováció azonban a hűségprogramokat sem kerülte el.
Alighanem még élénken élnek bennünk az emlékek, hogy az újságok lapjain lelkesen kutattuk az egyes márkák kisebb-nagyobb kedvezményt nyújtó kuponjait, amelyet kivágva, fizetéskor tudtunk érvényesíteni.
A kuponok mellett több olyan papírcetlit is őrizhetett a pénztárcánk, ahol a vásárlások után pecséteket gyűjtöttünk, melyeket később különböző kedvezményekre vagy ajándékokra válthattunk be.
De ott voltak még a törzsvásárlói kártyák is, akár pontgyűjtős, akár személyre szabott kedvezményes rendszerben.
Bár a fenti megoldásokkal még ma is sok helyen találkozhatunk, a hátrányuk ezeknek is, mint bármi más fizikai tárgynak, az elhagyhatóságában ölt testet, illetve, hogyha épp nincs nálunk – például az egyik családtagunknak adtuk kölcsön –, akkor nem tudunk élni vele.
Manapság, amikor mobilkészülék nélkül már szinte nem is létezünk, napi több órát töltünk különböző applikációkban, érthető, hogy egy hűségkártya app megdobogtatja a szívünket. A kényelem, a biztonság mindent felülír: egy felületen láthatjuk, mennyi pontunk van, milyen extra kedvezményeket kínál épp a kereskedő nekünk, vagy épp mikor kezdődik a következő akció. Mindig ott lapul a zsebünkben, így nem fordulhat elő, hogy fizetéskor nincs velünk, illetve ha történetesen internetkapcsolat sincs az adott helyen, akkor sincs baj: a digitális kártyánkat – QR-kód formájában – akkor is be tudjuk mutatni.
A törzsvásárlói kártyák fejlesztését, az innovációk alkalmazását ráadásul folyamatosan érzékelhetjük. Egyes kereskedők a mobil applikációkat már push-üzenetek küldésére is használják, amelyben személyre szóló ajánlatokat kaphatunk, értesülhetünk a legújabb kedvezményekről. Sőt, ha a helymeghatározással is kombinálva van, előfordulhat, hogy akkor landol a mobilunkon az akcióról szóló push üzenet, amikor épp a cég egyik üzletének a közelében járunk.
Több kereskedő appját pedig nemcsak törzsvásárlói kártyaként használhatjuk, hanem vásárolhatunk is az adott alkalmazásban. Ezáltal két legyet ütünk egy csapásra, gyorsan lebonyolíthatjuk online a vásárlásunkat, és egyúttal kihasználhatjuk a törzsvásárlói kártya után járó kedvezményeket is.
A digitalizáció térnyerésével a kedvezmények kihasználása terén is tudatosabbá váltunk. Hiszen lássuk be, a kivágott kuponokról könnyen elfeledkezhettünk, mint ahogy azt sem tartottuk számon, épp hányadik pecsétnél járunk, netán mennyi pont is gyűlt már össze a törzsvásárlói kártyánkon.
Egy digitális hűségkártya esetén ez könnyen átlátható, ráadásul - a vásárlási szokásainkat akár a mesterséges intelligencia felhasználásával is elemezve - a kereskedők olyan ajánlatokkal kereshetnek meg minket, amik nagy eséllyel célba is érnek. Hiszen ha az adatokból az látszik, hogy kisgyerekes szülőként pelenkákat és bébitápokat vásárolunk, akkor valószínűleg egy ilyen termékkategóriára vonatkozó kedvezményt biztosan ki is használunk, sőt, nagyobb tételt is vásárolhatunk belőle. Míg például egy étkészletre vonatkozó akció teljesen hidegen hagyhat minket.
Kétségtelen, megéri hűségesnek lenni. Ám csak abban az esetben tudunk havonta több ezer, sőt, több tízezer forintot spórolni, ha odafigyelünk arra, mit és mikor vásárolunk.
Első lépésként célszerű egy összesítést készíteni arról, mire mennyit költünk havonta, általában hol vásárolunk, és milyen törzsvásárlói programok tagjai vagyunk. Ez alapján létrehozhatjuk bevásárlólistánkat, amit mobilunkba is felvihetünk. Számtalan olyan appot találunk már, ami segítségünkre van ebben, sőt, egyes hazai üzletláncok mobil alkalmazásaiban is fellelhető már a bevásárlólista funkció.
Ez alapján egyszerűbb azokra a napokra időzíteni a vásárlást, amikor a számunkra szükséges termékekre extra kedvezmény jár a törzsvásárlóknak, vagy a végösszegből kapunk bizonyos százalék kedvezményt, netán akkor betérni az üzletekbe, amikor többszörös pontokkal jutalmazzák a családosokat, vagy épp a nyugdíjasokat. Hó végén ugyanis jól jöhetnek ezek az összegyűjtött pontok, amit kedvezményekre válthatunk, illetve levásárolhatunk.
A pontgyűjtéshez célszerű összeállni a családtagokkal, így például ha egy bizonyos összeg felett jár a blokkvégösszeg kedvezmény, akkor úgy összeállítani az aznapi bevásárlást, hogy ezt maximálisan ki tudjuk használni. Ez akkor is jól jöhet, ha esetleg olyan üzletláncban van nagyobb kedvezmény, ahol nekünk nincs törzskártyánk, viszont a szüleink plasztiklapjával élni tudunk a kedvezménnyel.
Vásárlásoknál azonban nem csupán kedvezmények, kuponok, pontgyűjtés által spórolhatunk pénzt, hanem pénzvisszatérítési szolgáltatásokkal is. A cashback lehetőség azt jelenti, hogy bankkártyás fizetések esetén bizonyos százalékot visszatérít a bank számunkra, ami történhet az online tranzakciók után, illetve az üzletben történő vásárlások után is.
A pénzvisszatérítés nem új, hiszen hitelkártya esetén több bank is biztosítja már egy ideje ezt a szolgáltatást. Ehhez általában bizonyos feltételeknek kell eleget tenni, ami bankonként eltér. A visszatérítés feltétele lehet például, hogy csak bizonyos üzlettípusokban történő vásárlásra vonatkozik (pl. benzinkút, divatáru, elektronikai áruház), kötődhet hozzá egy minimum vásárlási összeg, illetve a pénzvisszatérítés összege is limitálva lehet éves szinten. De az is előfordulhat, hogy a hitelkártyás vásárlásokkal gyűjtött pontokat kedvezményekre tudjuk váltani a bank különböző partnereinél.
A K&H Mastercard hitelkártya esetében, ha havonta legalább 20 000 forint értékben vásárolunk, akkor ruházat, szórakozás és élelmiszer kategóriájú költésekből 1 százalékot, üzemanyag és utazás kategóriájú költésekből pedig 2 százalékot, de összesen, legfeljebb havi 4000 forintot ír jóvá a bank a hitelkártyaszámlánkon. Az említett vásárlási kategóriákba több cég tartozik, többek között légitársaságok, szupermarketek, kulturális intézmények, benzinkutak. Így az országban bárhol kihasználható a pénzvisszatérítéssel elérhető kedvezmény, akár online vásárlások esetében is.
A hitelkártyák mellett betéti kártyák, azaz a bankszámlához kapcsolt bankkártyák esetében is egyre több helyen elérhető a pénzvisszatérítéses szolgáltatás. Ezt néhány hazai bank mellett fintech startupok alkalmazásai biztosítják.
Ezeknél a tranzakcióknál, azaz a vásárlások után a legtöbb esetben nem pénzt, hanem olyan pontokat kaphatunk, amit az adott - azaz a szerződött - kereskedelmi partnereknél beválthatunk, levásárolhatunk. Itt is előfordulhatnak olyan időszakok, amikor több pontot gyűjthetünk bizonyos vásárlások után, illetve változhatnak a kedvezmények mértékei is. Van példa arra is, hogy a pénzvisszatérítés nem automatikus, ehhez előzőleg aktiválni kell az adott kedvezményre jogosító lehetőségeket, és ezeket egy meghatározott határidőig lehet csak felhasználni.
Láthatjuk tehát, hogy a feltételek ebben az esetben némileg szigorúbbak, mint a hitelkártyákra vonatkozó pénzvisszatérítések esetében.
A K&H+ új szolgáltatásával, a K&H visszapénz lehetőségével csökkenthetjük a kiadásainkat. A programban résztvevő kereskedőknél végrehajtott kártyás vásárlásaink után pénzvisszatérítést kaphatunk, ez vonatkozhat a fizikai boltra és a webshopra is, mindig az adott ajánlat feltételeitől függően.
Az ajánlatok tartalma és időtartama ugyanakkor személyre szabott, függ a költéseink típusától és gyakoriságától. Ezért fontos, hogy minden esetben elolvassuk az adott ajánlat feltételeit, ami tartalmazza a pénzvisszatérítés mértékét, az ajánlat érvényességi idejét, az üzlet(ek) és/vagy az online áruház(ak) listáját, ahol az ajánlat elérhető; illetve az ajánlat feltételeit, korlátozásait, egyéb speciális követelményeit (pl. maximum kedvezményösszeg vagy beváltás speciális követelményei).
A K&H visszapénz szolgáltatás valamennyi lakossági, forint alapú betéti bankkártyával és hitelkártyával elérhető, és a kedvezményprogramban a fő- és társkártyák is részt vesznek.
A díjmentes szolgáltatást a mobilbankban tudod aktiválni egy kattintással, ezt követően pedig minden automatikusan működik. Itt láthatod a folyamatosan megújuló és költési szokásaid alapján kínált pénzvisszatérítési ajánlatokat.
Aktiváld a kedvezményeket egy kattintással, fizess a szokásos módon a K&H-s bankkártyáddal, a pénzvisszatérítés pedig automatikusan havonta érkezik vissza a számládra.
Tudj meg többet a K&H visszapénz szolgáltatásról & aktiváld K&H-sként a mobilbankon keresztül!