magánszemély ügyfelünk videó azonosítása

  • magánszemély ügyfelünkként gyorsan és egyszerűen megadhatod vagy módosíthatod az adataidat
  • az azonosítás folyamatát a „videós időpontfoglalás” gomb megnyomása után indíthatod

fontos
Az online azonosítási folyamat csak magyar hatóság által kiállított magyar lakcímet igazoló okmánnyal rendelkező magánszemély ügyfeleink esetében végezhető el. A videós azonosítást magyar nyelven biztosítjuk. Minden egyéb esetben kérjük, hogy foglalj időpontot bármely K&H bankfiókba, ahol kollégáink készséggel állnak rendelkezésedre!

fióki időpontfoglalás

  • az azonosításhoz olyan mobil eszközre vagy számítógépre lesz szükséged, amely rendelkezik kamerával és mikrofonnal
  • a jó internetkapcsolat is elengedhetetlen a 10-15 perces videóbeszélgetéshez
  • kiemelt közszereplőnek minősülő vagy az amerikai adóügyi illetőséggel rendelkező ügyfeleink esetén nem lehetséges az online adatmódosítás vagy ügyfél-azonosítás
  • ebben az esetben bármely bankfiókunk felkeresheted és ügyintézőnk segítségedre lesz

az online azonosításhoz, kérjük, készítsd elő az alábbi okmányokat:
személyi igazolvány és lakcímkártya (magyar vagy EU állampolgárság esetén)
vezetői engedély és lakcímkártya (csak magyar állampolgárság esetén)


útlevél és lakcímkártya
ha nem magyar állampolgár vagy, készítsd elő a magyarországi tartózkodásra jogosító okmányodat is - regisztrációs igazolás, tartózkodási engedély, állandó tartózkodási kártya

  • Fontos továbbá, hogy a kollégánkkal folytatott beszélgetés során, a törvényi szabályozás értelmében egyedül kell tartózkodnod a helyiségben, ahonnan a hívást indítottad.

információ az online azonosításról

A Bank az üzleti kapcsolat létesítésekor, valamint meghatározott időközönként ügyfél-átvilágítást köteles végezni. Az ügyfél-átvilágítás online is elvégezhető, melyet magánszemély ügyfeleink „a videós időpontfoglalás” gomb megnyomásával tudnak elindítani.

Amennyiben ügyfelünk szeretnél lenni online videó azonosítás segítségével, vagy érdeklődni szeretnél erről a folyamatról, elsőként hívd az ügyfélszolgálatunkat: +36 1/20/30/70 335 3355 telefonszámon. Az ügyfélszolgálat munkatársai tájékoztatnak a teljes folyamatról.

Amikor a videóhívás elkezdődik, az ügyintéző bemutatkozik, és a teljes folyamatról tájékoztatást nyújt majd. Ezt követően az ügyintéző hozzájárulásodat kéri a videós azonosítás elvégzéséhez, és amint ezt megadod, folytatódik a folyamat.

Először a neved és a születési dátumodat kell megadnod. Ezt követően a személyazonosító okmányodat kell a webkamera elé tartani és mozgatni is kell, hogy a biztonsági elemeit is megfelelően ellenőrizni lehessen. Az igazolvány érvényességének ellenőrzése után az ügyintéző az igazolványon lévő fotót össze fogja hasonlítani a videón látott arcképpel.

Amikor az azonosítás sikeresen megtörtént, fotót készítünk az igazolványról. Az igazolvány mindkét oldalát (amennyiben van) és a lakcímkártya első oldalát kell a kamera felé fordítanod, hogy a fotót elkészíthessük. Az igazolványokat úgy kell beállítani, hogy jól olvasható legyen a felületük az ügyintéző számára, ekkor készül róla a fotó.

Az ügyintéző az okmányok alapján ellenőrzi, szükség esetén módosítja az adataidat, és az alábbi kérdéseket fogja feltenni, amennyiben korábban még nem nyilatkoztál ezekről.

  • Kiemelt közszereplő vagy-e? Ha nem tudod pontosan mit jelent ez, akkor a lenti tájékoztatók között találsz erre vonatkozó információt. Amennyiben kiemelt közszereplő, vagy annak közeli hozzátartozója, vagy kiemelt közszereplővel közeli kapcsolatban álló személy vagy, akkor ügyintézőnk segítségével ki kell töltened az erre vonatkozó nyilatkozatot, valamint nyilatkoznod kell a vagyon- és pénzeszközeid forrásáról.
  • Hozzájárulsz-e a K&H márkacsoport szintű marketing megkereséshez? Ezzel a nyilatkozattal hozzájárulhatsz ahhoz, hogy a K&H márkacsoport tagvállalatai saját szolgáltatásaikkal, személyre szabott ajánlataikkal megkereshessenek. A lenti Tájékoztatóban az Egyéb címszó alatt találsz erre vonatkozóan információt.
  • Hozzájárulsz-e adataid átadásához a K&H Biztosító és K&H Bank között? Ezzel hozzájárulhatsz ahhoz, hogy a K&H Biztosító Zrt. a rólad kezelt adatokat (a közös ügyfélkiszolgálás érdekében) átadja a K&H Bank Zrt. részére. A lenti Tájékoztatóban az Egyéb címszó alatt találsz erre vonatkozóan információt.
  • Amerikai adóalanynak minősülsz-e? Ha nem tudod pontosan mit jelent ez, akkor a lenti tájékoztatóban a FATCA nyilatkozat címszó alatt találsz erre vonatkozó információt. Amennyiben amerikai adóalany vagy, akkor az online azonosítás előtt töltsd ki és nyomtasd ki a megfelelő W-form nyomtatványt, amit itt a honlapon megtalálsz. Az aláírt nyomtatványt be kell mutatnod az ügyintézőnek, aki fotót készít róla. Amennyiben az online azonosításkor nem tudod bemutatni a kitöltött, aláírt formanyomtatványt, az azonosítást nem lehet befejezni. Ebben az esetben bármelyik ügyfélpontunkat felkeresheted, ahol ügyintézőink készséggel állnak rendelkezésedre az azonosítás kapcsán.
  • Rendelkezel bármely CRS tagországbeli adóügyi illetőséggel? Ha nem tudod pontosan mit jelent ez, akkor a lenti tájékoztatóban a CRS nyilatkozat címszó alatt találsz erre vonatkozó információt.
  • A banki szolgáltatásokat saját nevedben, érdekedben és javadra veszed igénybe? Amennyiben a banki szolgáltatásokat nem a saját nevedben, érdekedben és javadra veszed igénybe, akkor nem folytatható az online azonosítás. Ebben az esetben kérjük, hogy keresd fel bármelyik ügyfélpontunkat, ahol ügyintézőink készséggel állnak rendelkezésedre az azonosítás kapcsán.

tájékoztatók

tájékoztató - kiemelt közszereplői nyilatkozat

Ezúton tájékoztatunk, a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvényben (röviden: Pmt.) megfogalmazottak értelmében minden természetes személy ügyfélnek - beleértve a jogi személyhez kapcsolt természetes személyeket is -, nyilatkoznia kell a kiemelt közszereplői státuszáról. A nyilatkozat elmaradása esetén az azonosítási folyamat nem fejezhető be, mert az ügyfél átvilágítás nem teljes.

mit jelent ez a gyakorlatban?

Az ügyfélnyitás vagy ügyfél adatmódosítás folyamata során nyilatkozni kell a kiemelt közszereplő státuszra vonatkozóan az alábbi lehetőségek közül:

  • nem vagyok kiemelt közszereplő, aki fontos közfeladatot lát el, vagy látott el egy éven belül
  • a törvény alapján fontos közfeladatot ellátó kiemelt közszereplő vagyok
  • a törvény alapján kiemelt közszereplő közeli hozzátartozója vagyok
  • kiemelt közszereplővel közeli kapcsolatban álló személy vagyok, aki a kiemelt közszereplővel közösen ugyanazon jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet tényleges tulajdonosa, vagy vele szoros üzleti kapcsolatban áll
  • kiemelt közszereplővel közeli kapcsolatban álló személy vagyok, aki egyszemélyes tulajdonosa olyan jogi személynek, vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetnek, amelyet kiemelt közszereplő személy javára hoztak létre

ki számít kiemelt közszereplőnek?

Kiemelt közszereplő az a természetes személy, aki fontos közfeladatot lát el, vagy az ügyfél-átvilágítási intézkedések elvégzését megelőző egy éven belül fontos közfeladatot látott el.

ki számít fontos közfeladatot ellátó személynek?

  • az államfő, a kormányfő, a miniszter, a miniszterhelyettes, az államtitkár, Magyarországon az államfő, a miniszterelnök, a miniszter és az államtitkár,
  • az országgyűlési képviselő vagy a hasonló jogalkotó szerv tagja, Magyarországon az országgyűlési képviselő és a nemzetiségi szószóló,
  • a politikai párt irányító szervének tagja, Magyarországon a politikai párt, vezető testületének tagja és tisztségviselője,
  • a legfelsőbb bíróság, az alkotmánybíróság, és olyan magas rangú bírói testület tagja, amelynek a döntései ellen fellebbezésnek helye nincs, Magyarországon az Alkotmánybíróság, az ítélőtábla és a Kúria tagja,
  • a számvevőszék és a központi bank igazgatósági tagja, Magyarországon az Állami Számvevőszék elnöke és alelnöke, a Monetáris Tanács és a Pénzügyi Stabilitási Tanács tagja,
  • a nagykövet, az ügyvivő és a fegyveres erők magas rangú tisztviselője, Magyarországon a rendvédelmi feladatokat ellátó szerv központi szervének vezetője és annak helyettese, valamint a Honvéd Vezérkar főnöke és a Honvéd Vezérkar főnökének helyettesei,
  • többségi állami tulajdonú vállalatok igazgatási, irányító vagy felügyelő testületének tagja, Magyarországon a többségi állami tulajdonú vállalkozás ügyvezetője, irányítási vagy felügyeleti jogkörrel rendelkező vezető testületének tagja,
  • nemzetközi szervezet vezetője, vezető helyettese, vezető testületének tagja

ki számít a kiemelt közszereplő közeli hozzátartozójának?

A kiemelt közszereplő közeli hozzátartozója a kiemelt közszereplő házastársa, élettársa; vér szerinti, örökbefogadott, mostoha- és nevelt gyermeke, továbbá ezek házastársa vagy élettársa; vér szerinti, örökbefogadó, mostoha- és nevelőszülője.

A testvér nem számít kiemelt közszereplő közeli hozzátartozójának a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény alapján.

ki számít kiemelt közszereplővel közeli kapcsolatban álló személynek?

A kiemelt közszereplővel közeli kapcsolatban álló személy:

  • bármely természetes személy, aki a kiemelt közszereplővel közösen ugyanazon jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet tényleges tulajdonosa, vagy vele szoros üzleti kapcsolatban áll (Pl.: Egy Kft-nek két magánszemély tényleges tulajdonosa van, az egyik a nyilatkozó magánszemély, a másik pedig kiemelt közszereplő. Ebben az esetben a nyilatkozó magánszemély a kiemelt közszereplővel közeli kapcsolatban álló személynek minősül);
  • bármely természetes személy, aki egyszemélyes tulajdonosa olyan jogi személynek vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetnek, amelyet a kiemelt közszereplő javára hoztak létre.

mi történik, ha nem vagy kiemelt közszereplő, sem kiemelt közszereplő közeli hozzátartozója, sem pedig kiemelt közszereplővel közeli kapcsolatban álló személy?

Amennyiben a fentiek közül rád egyik pont sem vonatkozik, és a nyilatkozatot is ennek megfelelően teszed meg, úgy ezzel kapcsolatban további tennivalód nincsen.

mi történik, ha kiemelt közszereplő vagy, kiemelt közszereplő közeli hozzátartozója, vagy kiemelt közszereplővel közeli kapcsolatban álló személy?

Amennyiben úgy nyilatkozol, hogy a fenti pontok valamelyike fennáll, akkor ügyintézőnk segítségével ki kell töltened az erre vonatkozó nyilatkozatot, valamint nyilatkoznod kell a vagyon- és pénzeszközeid forrásáról.

mi történik, ha úgy nyilatkozol, hogy nem vagy kiemelt közszereplő, de a banki vizsgálat azt állapítja meg, hogy mégis az vagy?

Amennyiben úgy nyilatkozol, hogy a fentiek egyike sem vonatkozik rád, de a Banki ügyfél-átvilágítási folyamat mégis azt állapítja meg, hogy a törvény alapján kiemelt közszereplő vagy, úgy a Banknál kiemelt közszereplői státuszba kerülsz és ennek megfelelően fel kell keresned valamely ügyfélpontunkat a szükséges nyilatkozatok megtétele érdekében.

mi történik, ha annak ellenére, hogy a banki vizsgálat azt állapítja meg, hogy mégis kiemelt közszereplő vagy, de nem nyilatkozol?

Amennyiben a határidő leteltéig nem teszel nyilatkozatot, úgy az igénybe vehető szolgáltatásokat korlátozzuk. Amennyiben később megteszed a nyilatkozatot és a szükséges átvilágítási folyamat lezárul, a korlátozást feloldjuk.

ügyfél tájékoztató - FATCA nyilatkozat

Magyarország és az Amerikai Egyesült Államok kormánya kétoldalú megállapodást írta alá a FATCA szabályozás végrehajtásáról, amely a 2014. évi XIX. törvény 2014 május 15-i kihirdetésével került be a hazai jogrendszerbe. A szabályozás 2014. július 1-én lépett hatályba.

mit jelent az, hogy FATCA és mi a célja?

A FATCA egy mozaikszó, a Foreign Account Tax Compliance Act szavak rövidítése. A FATCA szabályozás célja az amerikai adózók külföldön (azaz az USA-n kívül) tartott jövedelmeinek feltérképezése, az amerikai adóztatás hatékonyságának növelése érdekében. A jogszabály előírja a külföldi (nem amerikai) pénzügyi intézmények számára, hogy az ügyfeleiket azonosítsák, és az azonosított amerikai ügyfelek USA-n kívüli számláiról – az adóhatóságon keresztül – rendszeresen jelentést tegyenek az amerikai adóhatóságnak (IRS).

mit jelent a gyakorlatban a FATCA nyilatkozat tétel?

Amikor ügyfelünkké válsz, az ügyfél átvilágítás során nyilatkoznod kell arról, hogy amerikai adóalanynak minősülsz-e.

mit kell tenni, ha valaki amerikai adóalanynak számít?

Amennyiben úgy nyilatkozol, hogy amerikai adóalanynak minősülsz, ki kell töltened egy dokumentumot (W-Form), amely az Amerikai Adóhatóság (IRS) hivatalos nyomtatványa. Az online videós azonosítást csak kitöltött W-form bemutatása mellett lehet elvégezni, ezért kérjük, hogy az azonosításra álljon rendelkezésedre a kitöltött és aláírt W-form, hogy be tudd mutatni az ügyintézőnek, amiről ő fotót készít.

A W-formokat és a kitöltési útmutatókat itt találod.

mely ügyfeleket szükséges vizsgálnunk?

  • magánszemély számlatulajdonos
  • magánszemély társtulajdonos
  • magánszemély meghatalmazott

mit jelent az ügyfél azonosítás a gyakorlatban?

Mielőtt az ügyfelünkké válsz, valamint az ismételt átvilágítás során bankunknak meg kell vizsgálni a jogszabályban meghatározott adataidat (indikátorok) ahhoz, hogy a FATCA érintettséget meg tudjuk állapítani. Ha van FATCA érintettséged, vagyis az indikátorok közül akár eggyel is rendelkezel, akkor kötelezően ki kell töltened a megfelelő W-Formot: W-9 formot, ha rendelkezel, vagy W-8BEN formot, ha az indikátor ellenére nem rendelkezel USA adóilletékességgel.

Az online videós azonosítást csak kitöltött W-form bemutatása mellett lehet elvégezni, ezért kérjük, hogy az azonosításra álljon rendelkezésedre a kitöltött és aláírt W-form, hogy be tudd mutatni az ügyintézőnek, amiről ő fotót készít.

A W-formokat és a kitöltési útmutatókat itt találod.

 

mit jelent az, hogy indikátor?

Az ügyfél jogszabályban meghatározott adatai, amelyeket vizsgálni szükséges a FATCA érintettség meghatározásakor.

melyek a magánszemélyekre vonatkozó indikátorok?

  • állampolgárság
  • születési hely (országkód)
  • állandó lakcím
  • értesítési cím
  • telefonszám
  • USA lakcímmel rendelkező meghatalmazott

melyek a magánszemély meghatalmazott indikátorai?

Meghatalmazottakat CSAK magánszemély esetén kell vizsgálni, és CSAK egyetlen indikátor vonatkozásában, ami az állandó lakcím.

mi történik, ha valaki egy vagy több indikátor miatt érintett?

Minden olyan ügyfélnek, aki a fenti USA indikátorok bármelyikével rendelkezik, kötelező kitöltenie a FATCA W-Formot, amely az Amerikai Adóhatóság (IRS) hivatalos nyomtatványa.

mi történik, ha egy magánszemély ügyfél meghatalmazottja FATCA érintett?

Ekkor a meghatalmazott miatt maga a magánszemély ügyfél válik érintetté és ki kell töltenie a megfelelő W-Form-ot.

Az online videós azonosítást csak kitöltött W-form bemutatása mellett lehet elvégezni, ezért kérjük, hogy az azonosításra álljon rendelkezésedre a kitöltött és aláírt W-form, hogy be tudd mutatni az ügyintézőnek, amiről ő fotót készít.

A W-formokat és a kitöltési útmutatókat itt találod.

 

ügyfél tájékoztató - CRS nyilatkozat

Magyarország aláírta a Nemzetközi adó adatcsere egyezményt (CRS), és az automatikus információcserére vonatkozó rendelkezéseket az adó- és egyéb közterhekkel kapcsolatos nemzetközi közigazgatási együttműködés egyes szabályairól szóló 2013. évi XXXVII. törvény és egyes törvények módosításáról szóló 2015. évi CXCII. törvénnyel hirdette ki. A törvény értelmében a K&H Bank (minden egyéb magyarországi pénzintézethez hasonlóan) 2016. január 1. után köteles nyilatkoztatni az ügyfeleit, hogy az együttműködésben részt vevő tagállamokban rendelkeznek-e adóilletőséggel (érintettek-e adóügyekben).

Annak érdekében, hogy eleget tehessünk jogszabályi kötelezettségünknek, be kell szereznünk ügyfeleinktől a törvényben meghatározott adatokat.

mit jelent az, hogy CRS?

A CRS egy mozaikszó, a Common Reporting Standard, azaz a nemzetközi adózásról szóló adatcsere egyezmény rövidítése. A CRS egyezmény aláírásával Magyarország kötelezte magát arra, hogy a nemzetközi adózásban érintett magánszemélyekről és jogi személyekről bizonyos szabályok figyelembevételével személyes és pénzügyi adatokat szolgáltat azon országoknak, ahol az ügyfélnek adózási kötelezettsége van.

mit jelent a gyakorlatban a CRS nyilatkozat tétel?

Amikor valaki az ügyfelünkké válik, valamint, ha még korábban nem tette meg, akkor az ismételt átvilágítás során nyilatkoznia szükséges, hogy külföldi adóügyi illetőséggel rendelkezik-e.

mit kell tenni, ha valaki külföldi adóügyi illetőséggel rendelkezik?

Amennyiben valaki úgy nyilatkozik, hogy valamelyik EU tagállamban adóilletőséggel rendelkezik, akkor meg kell adnia külföldi adóazonosító jelét/adószámát.

mely ügyfeleket vizsgáljuk?

  • magánszemély számlatulajdonos
  • magánszemély számla társtulajdonos
  • magánszemély meghatalmazott

hogyan állapítjuk meg az ügyfelek CRS érintettségét?

Mielőtt valaki az ügyfelünkké válik, valamint az átvilágítás során, meg kell vizsgálnunk az ügyfél jogszabályban meghatározott adatait (indikátorok) ahhoz, hogy a CRS érintettségét meg tudjuk állapítani. Minden olyan ügyfél, aki az indikátorok közül akár eggyel is rendelkezik, CRS érintett.

mit jelent az, hogy indikátor?

Az ügyfél jogszabályban meghatározott adatai, amelyeket vizsgálni szükséges a CRS érintettség meghatározásakor.

melyek a magánszemélyekre vonatkozó CRS indikátorok?

  • CRS tagországbeli adó rezidencia (adóilletőség)
  • CRS tagországbeli állandó lakcím vagy értesítési cím
  • CRS tagországbeli telefonszám (és nincs más telefonszám megadva)
  • CRS tagországbeli állandó lakcímmel rendelkező meghatalmazott

melyek a meghatalmazott és társkártya tulajdonos magánszemély CRS indikátorai?

  • CRS tagországbeli állandó lakcím vagy értesítési cím
  • CRS tagországbeli adó rezidencia

mi történik, ha valaki egy vagy több CRS indikátor miatt érintett?

Minden olyan ügyfélnek, aki a fenti CRS indikátorok bármelyikével rendelkezik, kötelező megadni az adott CRS tagországbeli adóazonosító jelét/adószámát.

mi történik, ha új ügyfélkapcsolat létesítése során a leendő ügyfél CRS érintett, de nem adja meg és/vagy nem igazolja hivatalos okmánnyal az adószámát/adóazonosító jelét?

Ebben az esetben a Bank nem létesít vele üzleti kapcsolatot.

tájékoztató - K&H márkacsoport szintű marketing nyilatkozat

A K&H márkacsoport tagvállalatai - K&H Bank Zrt., K&H Biztosító Zrt., K&H Alapkezelő Zrt., K&H Faktor Zrt., K&H Csoportszolgálató Központ Kft., K&H Ingatlanlízing Zrt., K&H Autópark Kft., K&H Jelzálogbank Zrt - szolgáltatásaikat gyakran közvetlen megkeresések révén ajánlják fel ügyfeleik számára. Ez az ún. marketing célú megkeresés történhet több csatornán, így telefonon, SMS-ben, postai úton vagy elektronikus csatornán (például e-mail, e-bank vagy mobilbank üzenetben), melyek közül te választhatod ki, hogy melyeken szeretnél ilyen tartalmú megkereséseket fogadni.

A K&H márkacsoport tagvállalatainak célja a közvetlen megkeresések során az, hogy olyan szolgáltatásokat és kedvezményeket ajánljanak, melyekre szükséged lehet.

tájékoztató - adatátadási nyilatkozat

A K&H Bank Zrt. és a K&H Biztosító Zrt. bár ugyanazon márkacsoport tagjai, mégis külön jogi személynek számítanak.

Ez azzal jár, hogy ha a K&H Bank Zrt-nél és a K&H Biztosító Zrt-nél is rendelkezel termék(ek)kel - például lakáshitellel és lakásbiztosítással -, a banki termékeddel (lakáshitel) kapcsolatos adataidat csak a K&H Bank, a biztosítási termékeddel kapcsolatos adataidat pedig csak a K&H Biztosító láthatja és kezelheti. (Adatok alatt a személyes, és igénybe vett szolgáltatásaiddal kapcsolatos adataidat értjük.) Amennyiben hozzájárulsz az adatátadáshoz, ez megváltozik, így a K&H Bank láthatja a biztosítási adataidat és termékeidet, a K&H Biztosító pedig a banki adataidat és termékeidet is.

 jó tudni


kivételt képez például az az eset, amikor a Bank a Biztosító közvetítőjeként jár el (pl. ügyfélpont értékesít lakásbiztosítást), vagy kiszervezési szerződés miatt a jogszabály kifejezetten megengedi az adatátadást.

Ezzel a nyilatkozattal kérjük a hozzájárulásodat ahhoz, hogy a K&H Bank Zrt. és a K&H Biztosító Zrt. által kezelt adataidat összekapcsolhassuk, ezáltal hatékonyabban tudjunk kiszolgálni, te pedig több csatornán keresztül, kényelmesebben és gyorsabban tudjál ügyet intézni.