karácsonyi ajándék ötletek
2024. december 08. - Hamarosan újra elérkeznek az ünnepek, így megkezdődik a vásárlás időszaka: lássuk, mik a legjobb karácsonyi ajándék ötletek az egész család számára!
A biztonságot a K&H egy úgynevezett bizalmi láncolaton keresztül biztosítja. Ennek köszönhető, hogy nem kell minden egyes utalásnál, fizetésnél bemenned egy bankfiókba vagy készpénzt használnod, ezenkívül ez teszi lehetővé azt is, hogy egyszerűen a mobiloddal bankolhass.
•amikor megnyitottad a bankszámládat és kérted a számlacsomagot, a bankkártyádat, valamint a különböző banki megoldásokat, amiket azóta rendszeresen használsz, akkor beazonosítottak téged
•kaptál a banktól azonosítókat és megadtál kódokat, amelyekkel tudsz bankolni
•amikor az okostelefonodra telepítesz egy banki alkalmazást, akkor az a háttérben „összekapcsolódik” az eszközöddel és a fiókban kapott és megadott azonosítókkal, kódokkal. ( pl. K&H énazonosító, m-PIN stb.)
•az erős ügyfélhitelesítési folyamat (SCA) keretében pedig a jóváhagyásodat mindig megelőzi egy üzenet arról, hogy melyek a tranzakció részletei, majd a beleegyezésedet egy kettős jóváhagyással (pl. jelszó+SMS-ben kapott kód, a mobilodra kapott üzenet OK-zása, esetleg mobiltoken+mPIN kód jóváhagyással) adhatod meg.
•erre azért van szükség, hogy egy másik telefonon vagy eszközön – például táblagépen – a te kódjaiddal más ne tudjon pénzt levenni a számládról, vagy a bankkártyád adatait felhasználva ne fizethessen helyetted egy webshop-ban.
Az EU PSD2 szabályok nem vonatkoznak az Európai Gazdasági Térségen kívül üzemelő ázsiai, vagy amerikai oldalakon történő online kártyás vásárlásokra. Ezekben az esetekben a kártya adatok megadása, a kártyás fizetések nyomon követése továbbra is kiemelt figyelmet igényel.
A fentiek alapján világos, hogy az átutalások, fizetések jóváhagyását megelőző, visszaigazoló üzenetet mindig gondosan, az elejétől a végéig el kell olvasni.
Amennyiben az üzenetben foglalt részletek – pl. a pénzösszeg, a partner vagy a megcélzott számlaszám - nem pontosan egyezik azzal, amit meg akartál adni, vagy különösen, ha az üzenet nem is annak az eredménye, hogy éppen fizetést akartál indítani, semmiképpen se add meg a jóváhagyásodat az utalás/fizetés teljesítéséhez. Amennyiben felmerül benned a gyanú, hogy valami visszaélés történhet, haladéktalanul hívd a K&H Telecentert, ahol segítenek a helyzet tisztázásában.
A biztonságot tovább növelheted, ha a nem használt fizetési lehetőségeket korlátozod is. A K&H mobilbank és e-bank gyors és egyszerű lehetőségeket biztosít arra, hogy a kártyáidhoz, számláidhoz kapcsolódó kifizetéseket napi limittel lásd el, akár külön is pl. az utalások és internetes fizetések esetében.
Annak a bankkártyának, amit nem használsz internetes fizetésre, hasznos az internetes limitjét 0-ra állítani. Ha mégis akarsz vele fizetni, a limitet azonnal meg tudod emelni (és persze a fizetés után akár vissza is csökkentheted).
Mindez arra is lehetőséget nyújt, hogy a K&H e-bankban vagy K&H mobilbankban azonnali hatállyal csökkentsd a kártya limitjeit, vagy akár a kártyát felfüggeszd, abban az esetben, ha még nem vagy biztos abban, hogy a kártyádat valóban elvesztetted, ellopták, vagy csak egyszerűen nem találod. Amennyiben a kártyádat valóban ellopták, vagy elveszítetted, esetleg felmerülne benned a visszaélés gyanúja, úgy a bankkártyát díjmentesen tilthatod a K&H e-bankon, mobilbankon vagy akár a K&H TeleCenteren keresztül.
Az is világos lehet, mennyire fontos a megfelelő védelme annak számítógépnek vagy okoseszköznek (telefon, tablet), amelyről a K&H e-bankot, K&H mobilbankot használod.
Az eszközeidet sose add oda másnak (pl. felnőtt családtagnak), ideiglenesen se. A gyerekeidnek se, akik sokszor nem feltétlenül tudják, hogy miként kell például egy okostelefont kezelni. Pláne nem tudják, hogyan működik egy banki applikáció. Mindig védd a bankoláshoz használt okoseszközödet (telefon, tablet) képernyőzárral (jelkód), PIN kóddal, biometrikus azonosítással (jellemzően ujjlenyomatos megoldással). Arra viszont, ha az arcfelismerést használod ügyelj, hogy ha valaki eléd tartja a telefonodat, akkor az a másodperc tört része alatt feloldja a képernyőt, így akinek a kezében van az eszköz már hozzá is fér telefonod tartalmához. Ezért legyél óvatos!
Azt is fontos figyelembe venned, hogy ha másnak (pl. családtagnak) engeded a mobilod feloldását ujjlenyomattal, vagy arcfelismeréssel, akkor a banki tranzakció jóváhagyását is lehetővé teszed számára – a banki alkalmazás ugyanis nem tudja a rögzített ujjlenyomatok személyek szerinti megkülönböztetését.
Szintén fontos, hogy az e-bankolásra használt számítógépen ne adj ismeretleneknek hozzáférést (pl. távsegítség címén), ne telepíts távoli elérést lehetővé tevő programokat. Ezek felhasználásával ugyanis lehetővé válhat, hogy illetéktelenek figyelemmel kísérjék a bankolás részleteit, esetleg megismerhetik bizalmas adataidat, rosszabb esetben a tranzakciók jóváhagyásához szükséges információt (pl. az internetes kártyás fizetéshez használt jelszót) is.
internetbanki és mobilalkalmazási szolgáltatásban [K&H mobilbank, K&H e-bank]
átutalás belföldön forintban
számlavezetés
betéti vagy hitelkártyával történő vásárlás belföldön és külföldön
limitmódosítás
Ismerd meg a K&H mobilbank innovációit, és bankolj biztonságosan, kényelmesen a mobilodról!